Εναν νόμο για τα πατίνια

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κομίζουμε γλαύκα ες Αθήνας λέγοντας ότι οι Ελληνες κατά κανόνα αδιαφορούν για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Γενικώς δεν τα πάμε καλά με την τήρηση των νόμων, αλλά το περίεργο είναι άλλο. Οσο λιγότερο σεβόμαστε τους θεσμισμένους κανόνες, τόσο περισσότερους νόμους ζητάμε. «Τι έκανε το κράτος γι’ αυτό;». «Γιατί δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για το άλλο;». Και δώσ’ του αναφορές αρμοδίων, εισαγγελικές παραγγελίες, θόρυβος στα ΜΜΕ, μέχρι που οι υπουργοί φέρνουν ένα κατεβατό στη Βουλή, ψηφίζεται για να γίνει νόμος, ώστε να μην τον εφαρμόσει ποτέ κανείς.

Τον τελευταίο καιρό γίνεται μεγάλη φασαρία για τα ηλεκτρικά πατίνια. Ο Δήμος Αθηναίων «διαπίστωσε την έλλειψη κάθε θεσμικού πλαισίου λειτουργίας». Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είπε ότι «η χρήση τους έχει γίνει πλέον επικίνδυνη». Ενας εισαγγελέας ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα «για να διερευνηθεί κάτω από ποιο νομοθετικό πλαίσιο κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια και εάν παραβιάζονται διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας». Και ετοιμάζεται ο κ. Χρήστος Σπίρτζης για τη γνωστή συνέντευξη Τύπου που ξεκινά «κατόπιν ενεργειών του υπουργείου Μεταφορών επιλύεται ένα πρόβλημα που βασανίζει τους πολίτες των πόλεων κ.λπ. κ.λπ. […] Α, επίσης, μην ξεχνάτε ότι θα είμαι υποψήφιος στο Υπόλοιπο Αττικής».

Σε δουλειά να βρισκόμαστε, δηλαδή, διότι τα πατίνια είναι δίτροχα και ο υπάρχων ΚΟΚ έχει έναν σκασμό ρυθμίσεις για τα ποδήλατα· προβλέπει ακόμη ότι «οι οδηγοί ποδηλάτων υποχρεούνται να κρατούν το τιμόνι και με τα δύο τους χέρια» (άρθρο 40). Ετσι κι αλλιώς, σύμφωνα με τον ψηφισθέντα ΚΟΚ, «ποδήλατο είναι το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών, το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ./ώρα ή νωρίτερα εάν σταματήσει η ποδηλάτηση».

Προς τι λοιπόν τόση φασαρία και τόση γραφειοκρατία με υπομνήματα, εισαγγελικές παραγγελίες κ.λπ.;

Βεβαίως, η εμπειρία δείχνει πως ούτε οι ποδηλάτες –παρόλο που κατά κανόνα είναι πιο συνειδητοποιημένοι πολίτες– τηρούν τον ΚΟΚ. Υπάρχει περίπτωση με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο να υποχρεούνται, για παράδειγμα, οι οδηγοί δικύκλων (πάσης φύσεως) «να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών ρύθμισης της κυκλοφορίας» όπως προβλέπει το άρθρο 6; Αν η απάντηση είναι «ναι», χαλάλι οι ώρες και το χαρτί που θα σπαταλήσει η εθνική αντιπροσωπεία.

Οσο για τα ατυχήματα, για τα οποία ανησυχούν πολλοί, αυτά μπορούν να συμβούν και ενώ περπατάμε. Μήπως πρέπει να έχουμε ρυθμιστικό πλαίσιο για το βάδισμα; Ή μήπως έχουμε ήδη και λόγω πολυνομίας το αγνοούμε;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή