Το κοντό και το μακρύ των εξετάσεων

Το κοντό και το μακρύ των εξετάσεων

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλλο πάλι κι ετούτο. Η –«το κουδούνι χτυπάει στις οκτώ»– υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε «μείωση της ύλης στα μαθήματα, επειδή η ύλη ήταν αχανής, ήταν πάρα πολύ μεγάλη και ήταν αδύνατη η κάλυψή της εντός του σχολικού έτους» (Open TV, 2.8.2019). Να σημειώσουμε ότι η «αχανής ύλη» ήταν απόφαση του προκατόχου της, του –«Κυριακή, γιορτή και σχόλη, να ’ταν η ζωή μας όλη»– κ. Κώστα Γαβρόγλου. Ετσι η «ανάλγητη Δεξιά» εμφανίζεται πιο ψυχοπονιάρα, σε ό,τι αφορά το διάβασμα των μαθητών, από την «ευαίσθητη Αριστερά». Αυτήν τη διαδικασία η κ. Κεραμέως την ονομάτισε «εξορθολογισμό της εξεταστέας ύλης».

Τίθεται όμως ένα ερώτημα. Ποιο είναι το μέτρο του εξορθολογισμού σε ό,τι αφορά τις γνώσεις που πρέπει να έχουν οι μαθητές προκειμένου να γίνουν φοιτητές; Πρέπει στη Χημεία να ξέρουν τις βάσεις και ουχί τα οξέα επειδή δεν φτάνει το σχολικό έτος; Να παίζουν στα χέρια τους τα ρήματα, αλλά να μην ξέρουν τα απαρέμφατα; Ποιον μυστικό αλγόριθμο έφερε η νέα κυβέρνηση στο Μαρούσι για να καταλήξει στο «ορθολογικόν της ύλης»; Και στο κάτω κάτω της γραφής γιατί να έχει τη μαγική φόρμουλα μια πρώην δικηγόρος και όχι ένας πρώην καθηγητής Φιλοσοφίας της Επιστήμης προκάτοχός της;

Πενήντα χρόνια τώρα ασχολούμαστε με το μέγεθος της εξεταστέας ύλης. Κάθε υπουργός κουβαλά το δικό του μέτρο. Αλλοι βρίσκουν το μέγεθος κοντό και το μεγαλώνουν, άλλοι πάλι το βρίσκουν μακρύ και το μικραίνουν. Αλλοι θεσπίζουν τέσσερα μαθήματα στις εισαγωγικές εξετάσεις, άλλοι έξι και άλλοι (πιο ανάλγητοι) εννιά. Μετά έρχονται οι πιο «ευαίσθητοι» για να τα μειώσουν στα οκτώ. Και δώσ’ του πάλι από την αρχή.

Το υπουργείο Παιδείας έχει γίνει κάτι σαν μοναστήρι του Μεσαίωνα. Θαυμάσια μυαλά στύβουν το κεφάλι τους για να βρουν τη «φιλοσοφική λίθο» που θα κάνει τους μαθητές γνώστες και ευτυχισμένους. Αλήθεια, ρώτησε κανείς τους καθηγητές ΑΕΙ για το επίπεδο γνώσεων των πρωτοετών που υποδέχονται; Εχουν μύρια όσα να πουν και κοινό τους παράπονο είναι ότι παραλαμβάνουν μαθητές που νομίζουν ότι γνώση είναι να μην τους ξεφεύγει ούτε σημείο στίξης από τα εγχειρίδια που παπαγαλίζουν.

Του κρατικού συγκεντρωτισμού μύριοι παραλογισμοί έπονται. Δηλαδή, τι σόι «εξορθολογισμός» μπορεί να γίνει με μείωση της ύλης, όταν σήμερα με την «αχανή ύλη» οι άριστοι φοιτητές συνωστίζονται στο 19,5 για εισαγωγή στις περιζήτητες σχολές και κάποιος με 19,45 (επειδή μάλλον του ξέφυγε μια άνω τελεία) δεν περνάει; Με τη μείωση της ύλης θα παλεύουν οι υποψήφιοι στο τρίτο δεκαδικό του βαθμού τους; Κι αν ο/η επόμενος υπουργός, μπορεί και της ίδιας κυβέρνησης, θεωρήσει (αυθαιρέτως επίσης) ότι η ύλη είναι λίγη θα συνεχιστεί το ακορντεόν στο Μαρούσι; Δεν πρέπει κάποτε να σταματήσει;

Αλλά θα πρέπει να συνεχίσουμε αύριο…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή