«Και τι να σας κάνω εγώ»

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε φίλη πριν από χρόνια είχε συμβεί το εξής απίστευτο. Ενα σαββατιάτικο μεσημέρι είχε πάει για φαγητό με την κόρη της σε εστιατόριο των νοτίων προαστίων. Οταν οι μακαρονάδες τους κατέφθασαν στο τραπέζι, το κορίτσι πήγε να φάει την πρώτη μπουκιά αλλά έμεινε με το πιρούνι στον αέρα να κοιτά εμβρόντητη το πιάτο της. Καταμεσής των ζυμαρικών βρισκόταν μια τροφαντή, κατάμαυρη κατσαρίδα, φυσικά πεθαμένη, αν και αυτό το είδος παραμένει αποκρουστικό και μετά θάνατον.

Το απίστευτο, όμως, δεν ήταν αυτό. Η φίλη αναστατωμένη φώναξε τον μετρ στον οποίο έδειξε το πιάτο ζητώντας επιτακτικά τον λογαριασμό. Ο λογαριασμός ήρθε και η γυναίκα είδε ότι με στιλό είχαν σβήσει το ένα πιάτο, αφαιρώντας την τιμή του από το συνολικό ποσό. Στην πίσω πλευρά, ως αιτιολογία, έγραφε: «Βρέθηκε κατσαρίδα».

Πρόσφατα ήμουν η ίδια μπροστά στο εξής περιστατικό. Σε μια καφετέρια, μια γυναίκα χαμηλόφωνα και καθόλου επιθετικά, ενημέρωνε την υπάλληλο στο ταμείο ότι ένα από τα παρασκευάσματα που είχε αγοράσει από το κατάστημα την προηγούμενη μέρα την είχε πειράξει στο στομάχι. «Σας το λέω για να ελέγξετε μήπως τυχόν έχει πρόβλημα η συγκεκριμένη παρτίδα», έλεγε ευγενικά η πελάτισσα. «Αποκλείεται!» απαντούσε δυνατά η άλλη. «Ποτέ κανείς δεν μας έχει κάνει παράπονα», επαναλάμβανε, λες και δεν υπάρχει μια πρώτη φορά για τα πάντα.

Στις σχολές τουρισμού, εστίασης, φιλοξενίας, οι σπουδαστές μαθαίνουν από νωρίς το ακρώνυμο LEARN, έναν «μπούσουλα» για τη διαχείριση παραπόνων, καταγγελιών, κάθε είδους κρίσεων: Listen, Empathize, Apologize, Resolve, Never Repeat (Ακου, Ταυτίσου, Απολογήσου, Λύσε, Μην Επαναλάβεις). Στην πορεία, όμως, όλα αυτά λες και συμπτύσσονται σε ένα ξερό «αποκλείεται». Μαζί με τα «είστε σίγουρη;», «τι μου το λέτε εμένα», «τι να σας πω», «τι να σας κάνω», «δεν είμαι ο σερβιτόρος σας», «εγώ πάντως το έχω πει» είναι κάτι σαν playlist της εστίασης.

Για μια χώρα που το φόρτε της είναι οι υπηρεσίες, επιδεικνύουμε μεγάλη δυσανεξία στην κριτική, από το απλό παράπονο μέχρι τη γενική κατακραυγή. Το εστιατόριο που βρέθηκε τις τελευταίες μέρες στο επίκεντρο εξαιτίας καταγγελίας μαθητευόμενου σπουδαστή για βίαιη συμπεριφορά εναντίον του από εργαζόμενο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ο,τι και να αποδειχθεί από τη διερεύνηση των Αρχών, η πρώτη αντίδραση στο κοινό που ζητούσε εξηγήσεις ήταν… «αποκλείεται». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή