Οδικός άξονας της ντροπής

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στη ΔΕΘ δεσμεύτηκε να καταστήσει μέσα στην επόμενη διετία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μεταφορικό κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Βαλκανική. Προς τούτο έθεσε ως «βασικό στοίχημα» την ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού, διά των οποίων θα φτάνουν τα φορτία στο λιμάνι και από εκεί στη Μεσόγειο από τις αγορές των Βαλκανίων και τούμπαλιν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι οικονομίες της ενδοχώρας, οι γειτονικές κοινωνίες, θα έρθουν ακόμα πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, με ό,τι αυτό σημαίνει για την οικονομία της Ελλάδας και τη θέση της στο ευρύτερο γεωπολιτικό περιβάλλον. Προφανώς και η κυβέρνηση έχει συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα επενδυτικής θωράκισης της Βόρειας Ελλάδας.

Πώς αξιολογούνται όμως οι προτεραιότητες; Από τις δεσμεύσεις του πρωθυπουργού, ως προς το τι επείγει και πρέπει να προταχθεί, απουσίαζε η μοναδική εθνική οδική αρτηρία που συνδέει την Ελλάδα με την  «καρδιά» της Ευρώπης και τις αγορές της, μέσω Ευζώνων, ο αυτοκινητόδρομος (της ντροπής) Ε75. Ακούσαμε ότι ο κάθετος άξονας Δράμας – Αμφίπολης – Εγνατίας δημοπρατείται εντός των επόμενων 18 μηνών και οι μελέτες για τον δρόμο Θεσσαλονίκης – Εδεσσας ξεκινούν άμεσα. Ορθώς και για τα δύο. Παραδόξως, δεν έγινε αναφορά στο πολυσυζητημένο κομμάτι της ΠΑΘΕ από τη Θεσσαλονίκη –και το λιμάνι της– έως τους Ευζώνους, για το οποίο έχουμε γίνει περίγελος διεθνώς. Χωρίς επαρκή φωτισμό και διαχωριστική νησίδα σε όλη τη διαδρομή, δίχως προστατευτικά στηθαία στις δύο πλευρές του, με αποτέλεσμα να μπαινοβγαίνουν ανενόχλητα τρακτέρ και θεριζοαλωνιστικές μηχανές από τα γύρω χωράφια και να σκοτώνονται άνθρωποι σε βαριά τροχαία δυστυχήματα, αλλά και με οδόστρωμα παντελώς ακατάλληλο για την εξυπηρέτηση των οχημάτων, εξακολουθεί να αμαυρώνει την εικόνα της Ελλάδας, χώρας στον σκληρό πυρήνα της Ε.Ε. Οκτώ και πλέον εκατομμύρια οδηγοί που κάθε χρόνο μπαινοβγαίνουν στην Ελλάδα προερχόμενοι από χώρες της Ευρώπης αλλά και της γειτονιάς μας (Βόρεια Μακεδονία, Κόσοβο, Σερβία κ.ά.) με υπερσύγχρονους αυτοκινητοδρόμους είναι αναγκασμένοι όχι μόνο να διασχίζουν αυτόν τον διεθνή (στα χαρτιά) οδικό άξονα-καρμανιόλα, αλλά να πληρώνουν και διόδια! Η καλή εκδοχή είναι να μην θεωρήθηκε επικοινωνιακά πολύτιμος σε σχέση π.χ. με την Αμφίπολη, ώστε να συμπεριληφθεί στην ομιλία του πρωθυπουργού. Η κακή, να μην έχουν αντιληφθεί οι αρμόδιοι τη σημασία του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή