ΑΠΟΨΕΙΣ

Η εξίσωση του παπαγάλου

Σε επίσκεψη αναγνωστών της «Κ» στα γραφεία μας με αφορμή τα 100 χρόνια της εφημερίδας, μία σπουδαία φιλόλογος (τα στοιχεία της στη διάθεση της «Κ») με ρώτησε εάν οι εκάστοτε υπουργοί Παιδείας λαμβάνουν υπόψη τους την κριτική που ασκεί η «Κ» από τις στήλες της. «Μάλλον όχι, εάν κρίνω από το πόσες φορές επανερχόμαστε στα ίδια και τα ίδια προβλήματα, καταθέτοντας προτάσεις», έσπευσα να απαντήσω (χωρίς βέβαια να αναλογιστώ πως μπορεί και οι προτάσεις να είναι λάθος!).

Η πρόταση του καθηγητή Φυσικής Λεωνίδα Καστανά (στην «Κ», φύλλο 29/12/2019), για τα στρεβλά της διδασκαλίας της Φυσικής, εκπέμπει παρρησία λόγου και χιούμορ: «Τι κάνουμε έξι χρόνια διδάσκοντας διπλά τη Φυσική, σε σχολεία και φροντιστήρια; Μαθαίνουμε στους μαθητές να λύνουν πολύπλοκες και στρυφνές ασκήσεις που αναφέρονται σε φανταστικά μηχανικά συστήματα με χρήση πολλών εξισώσεων και πολλών μεταβλητών. Οι ασκήσεις, ειδικά της Γ΄ Λυκείου, δεν υπάρχουν σε καμιά διεθνή βιβλιογραφία ούτε καν σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Διότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρχουν. Θα άξιζε τον κόπο ένα πείραμα που θα έλεγε πολλά για το στρεβλό του πράγματος. Μαζί με τους χιλιάδες υποψήφιους μαθητές να διαγωνίζονται και κάποιοι καθηγητές στα ίδια θέματα για τον ίδιο χρόνο, τυχαία επιλεγμένοι από όλο το σώμα των εκπαιδευτικών του σχολείου. Ετσι για να έχουμε ένα μέτρο του πράγματος», ανέφερε, προσθέτοντας πως «δεν γνωρίζω ακόμα αν γεννήθηκε πολιτικός που θα τολμούσε να προτείνει κάτι τέτοιο».

Ο έμπειρος εκπαιδευτικός δεν μασάει τα λόγια του για τις ευθύνες των συνδικαλιστών που ανέχονται επί χρόνια τις στρεβλώσεις του σχολείου, χωρίς να καταδεικνύουν τις δικές τους ευθύνες αλλά και των ψηφοφόρων τους. Το ίδιο θα όφειλαν να κάνουν και οι πολιτικοί.

Είναι ενθαρρυντική η επιλογή της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως να στελεχώσει επιτελικές θέσεις με άτομα (ενδεικτικά ο Γιάννης Αντωνίου στο ΙΕΠ, ο Αποστόλης Δημητρόπουλος σε ειδική γραμματεία, ο Ορέστης Καλογήρου στο ΔΟΑΤΑΠ) που, χωρίς συντεχνιακή λογική, δεν διστάζουν να μιλήσουν και για τις ευθύνες του «συναφιού» τους για τα χρόνια προβλήματα στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Μαθαίνω μάλιστα πως η κ. Κεραμέως δέχεται… bullying από κομματικά στελέχη της Ν.Δ. για τις επιλογές της αυτές. Ας μη δραματοποιούμε καταστάσεις. Για τους πολιτικούς, χρειάζονται και χιούμορ και αυτοκριτική και εκλογείς. Σημασία έχει η δοσολογία στο τελικό μείγμα…