ΑΠΟΨΕΙΣ

Sexistes, vegan και no borders

Οταν είδα εκείνο το «sexistes» στον τοίχο του σταθμού μετρό «Ακρόπολη» σκέφτηκα πολύ απλά. Ή αυτός που το έγραψε είναι δικό μας παιδί, που επειδή χρησιμοποιεί λατινικούς χαρακτήρες νομίζει ότι γράφει στα «ξένα», ή είναι Γάλλος. Κάπως ανακουφίστηκα όταν έμαθα ότι ανάμεσα στους συλληφθέντες ήταν και ένας Γάλλος. Θα με στενοχωρούσε αν μάθαινα ότι τα δικά μας παιδιά, με τέτοια μόρφωση που τους παρέχει η ημετέρα παιδεία, δεν ξέρουν να ορθογραφήσουν τον σεξιστή στα αγγλικά. Για τα λοιπά συνθήματα δεν έχω τίποτε να πω. Είναι ορθογραφημένα και αποτελούν πρώτης τάξεως σχόλιο στην ιδεολογία που προσπαθεί να περάσει στους ανύποπτους επιβάτες του μετρό το γύψινο αντίγραφο της ζωφόρου του Παρθενώνα. Το επισημαίνω διότι κάπου διάβασα ότι τα «παιδιά» βανδάλισαν αγάλματα. Αγάλματα με την ευρεία σημασία του όρου. Ο,τι είναι ασπρουλό και ό,τι παριστάνει ανθρώπους ντυμένους με χιτώνες, άγαλμα είναι. Ο θρίαμβος της ημετέρας παιδείας δεν διακρίνεται μόνο στη συμπεριφορά των κουκουλοφόρων. Πολλοί διαμορφωτές της κοινής γνώμης τον επιδεικνύουν υπερηφάνως.

Επανέρχομαι στα συνθήματα που σχολιάζουν την ιδεολογία της ζωφόρου. Δεν χωράει αμφιβολία ότι οι πρόγονοί μας ήσαν σεξιστές. Απόδειξη ότι στη ζωφόρο μόνον οι άνδρες είναι έφιπποι και υποχρεώνουν τις γυναίκες τους να τους ακολουθούν πεζή. «Eat cops not meat» αναφέρει η επιγραφή λίγο πιο κάτω. Προσπαθώ να βρω έναν vegan σε όλη την «Ιλιάδα» και δυστυχώς δεν βρίσκω κανέναν. Τους άρεσε μάλιστα τόσο πολύ το κρέας ώστε να τρώνε τις σάρκες και να αφήνουν μόνο την τσίκνα του ψητού για τους θεούς τους. Αφησα για το τέλος το κορυφαίο, και άκρως επίκαιρο «No borders». Οι πρόγονοί μας είχαν μανία με τα σύνορα και μάλιστα με τα τείχη, και ήταν τόσο φανατισμένοι ώστε όταν κάποιος έκανε την απόπειρα να τα παραβιάσει, να αρπάζουν τα όπλα για να τα προστατεύσουν. Ορισμένοι θα πουν ότι αυτό αναδεικνύει κάποιο είδος νοητικής σύγχυσης όπου η κρεοφαγία συνδυάζεται με τον σεξισμό και όλα μαζί καταλήγουν στην κατάργηση των συνόρων. Μια ψυχραιμότερη αντιμετώπιση του φαινομένου θα οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά έχουν μελετήσει εις βάθος τον αρχαίο πολιτισμό και έχουν καταλήξει στα συμπεράσματά τους. Ως εκ τούτου προτείνω να κηρυχθεί διατηρητέο το έργο που δημιούργησαν τα παιδιά στο μετρό. Μια conceptual κατασκευή, υποδειγματική του σύγχρονου πολιτισμού μας. Ευτυχώς, πάντως, δεν άγγιξαν τη γιγαντιαία φωτογραφία της Μελίνας στην αποβάθρα. Υποθέτω ότι είναι το μόνο έργο τέχνης του αρχαίου μας πολιτισμού που το θεωρούν δικό τους. Υπάρχει και το θέμα της βλακείας. Η παρουσία Αγγλων, Γάλλων, Ισπανών και Ιταλών στην παρέμβαση αποδεικνύει ότι δεν έχουμε το μονοπώλιο. Τουλάχιστον δεν αισθανόμαστε μόνοι, θα μου πείτε.