Υποβολείο

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάφωνα θα «παίζουν» έξω από τις εκκλησίες τώρα που αρχίζει η Μεγάλη Εβδομάδα; l Οι λειτουργίες δηλαδή που θα τελούνται μέσα στους κλειστούς για το κοινό ναούς, θα μεταδίδονται στους γύρω χώρους με μεγάφωνα; l Θα ήταν χρήσιμο να διευκρινιστεί αυτό, διότι αν «παίζουν» μεγάφωνα έξω από τους ναούς, ας ετοιμάζονται και αστυνομικές δυνάμεις για να απομακρύνουν όσους θα συγκεντρώνονται εκεί κάθε βράδυ.

l Εδώ ήδη συγκεντρώθηκαν μερικοί προ ημερών οργανώνοντας δικές τους «λειτουργίες». l Φαντάσου τι θα γίνει, αν έχουν και ορίτζιναλ λειτουργία από τα μεγάφωνα. l  Εκτός όμως από αυτήν την πρόσθετη στέρηση που επιβάλλει στους πιστούς ο κορωνοϊός φέτος l υπάρχει και μία άλλη, η οποία θα πλήξει ιδίως τα «αθρόα τάγματα εορταζόντων» που συνήθιζαν να προσέρχονται στους ναούς δεκάλεπτον προ Αναστάσεως -και προ μαγειρίτσης: l Πώς θα αντέξουμε φέτος την απουσία βαρελότων και πάσης φύσεως βεγγαλικών; l Διότι τι νόημα έχει η ρίψις βαρελότου βοώντος εν τη ερήμω. l Γίνεται Ανάσταση χωρίς να ξεκουφαθούν ενορίες, συνοικίες, πόλεις ολόκληρες l  -πολλές από τις οποίες μάλιστα έχουν αναγάγει σε τουριστική ατραξιόν τον βαρελοτοπόλεμό τους-, l νησιά που, ομοίως, ευγγελίζονται: l «Ελάτε σ’ εμάς, πασχαλινοί εσωτουρίστες, εδώ τα βαρέων βαρών βαρελότα, εδώ τα εκκωφαντικότερα, τα ασυδοτότερα, τα φιμώνοντα κάθε “Χριστός Ανέστη” που ψάλλουν στο βρόντο παπάδες και ψαλτάδες επάνω στο πατάρι, l βουλομένης ούσης της ακοής των πιστών από τα χαρμόσυνα βαρελότα των εκστασιασμένων της Αναστάσεως». l «Ανάσταση χωρίς βαρελοτοπόλεμο, γάμος χωρίς μπαλοθιές» που θα έλεγε και ο γνωστός τύπος του Ελληνα «πανηγυριστή». l (Αλλά και «πολιτικού», ενίοτε). l Φέτος εντωμεταξύ, και όλως επικαίρως, εκτός από τους πιστούς που προσδοκούν Ανάσταση Νεκρών l εμφανίστηκε στη Λέσβο και τύπος ανθρώπου που προσδοκά πολλαπλασιασμό νεκρών εκ κορωνοϊού l ώστε να του δοθεί η χάρις «να λογαριαστούμε», μόλις τα θύματα της επιδημίας ξεπεράσουν σε αριθμό τα θύματα της πυρκαγιάς στο Μάτι.

l Είναι ο τύπος της ευάγριας συριζαίας που διακήρυξε ότι «Οσο έφταιγε ο Τσίπρας και η Δούρου για τα θύματα στο Μάτι, άλλο τόσο φταίνε και οι σημερινοί για τα θύματα της πανδημίας». l Και η οποία, «αποσύροντας» και ταυτοχρόνως επαναλαμβάνοντας την πεφωτισμένη διαπίστωσή της, πρόσθεσε το αμίμητο: l «Αλλά δυστυχώς κάποιοι την υποκρισία και την αθλιότητα την έχουν στο πετσί τους». l Και τι «πετσί». Επταβόειο. l «Με το κλείσιμο στο σπίτι θα πυκνώσουν και οι γεννήσεις -διότι έτσι συμβαίνει συνήθως σε καιρούς λοιμών, σεισμών και καταποντισμών» έγραφα την περασμένη Κυριακή. l Ηρθε όμως ο Γκουτέρες του ΟΗΕ για να επισημάνει και το άλλο, το ου φωνητόν: l Οτι με τον εγκλεισμό στο σπίτι φουντώνει και η ενδοοικογενειακή βία, με θύματα συνήθως γυναίκες και παιδιά. l Για να αισθανθεί την υποχρέωση να μιλήσει γι’ αυτό κοτζάμ γραμματέας του ΟΗΕ, φαντάσου τι γίνεται. l Ο κ. Χαρδαλιάς αναφέρθηκε πρόσφατα στον αριθμό των επαναπατρισθέντων, l στους οποίους δεν περιλαμβάνονται βέβαια οι εγκλωβισμένοι στην Αίγυπτο l -μεταξύ των οποίων και ο γράφων- l επί εικοσαήμερο πλέον αναμένοντες μια κάποια ένδειξη ενδιαφέροντος από την Αθήνα. l Δεν γνωρίζουμε καν πόσο θα παραμείνουμε ακόμα εν καιρώ πανδημίας σε ξένη χώρα. l Επισημαίνω στον κ. Χαρδαλιά l και σε όσους άλλους αποφασίζουν για τους επαναπατρισμούς l μια διαπίστωση του καθηγητή Γ. Παγουλάτου από το άρθρο του στην «Κ» την περασμένη Κυριακή: l «Επικρέμαται ο φόβος ότι εάν το δημόσιο σύστημα υγείας αναγκαστεί να επιλέξει σε ποιον θα δώσει το τελευταίο κρεβάτι, το εθνικό κριτήριο θα έχει προτεραιότητα». l Απασχολεί κανέναν αυτός ο κίνδυνος;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή