Μεγάφωνα θα «παίζουν» έξω από τις εκκλησίες τώρα που αρχίζει η Μεγάλη Εβδομάδα; l Οι λειτουργίες δηλαδή που θα τελούνται μέσα στους κλειστούς για το κοινό ναούς, θα μεταδίδονται στους γύρω χώρους με μεγάφωνα; l Θα ήταν χρήσιμο να διευκρινιστεί αυτό, διότι αν «παίζουν» μεγάφωνα έξω από τους ναούς, ας ετοιμάζονται και αστυνομικές δυνάμεις για να απομακρύνουν όσους θα συγκεντρώνονται εκεί κάθε βράδυ.
l Εδώ ήδη συγκεντρώθηκαν μερικοί προ ημερών οργανώνοντας δικές τους «λειτουργίες». l Φαντάσου τι θα γίνει, αν έχουν και ορίτζιναλ λειτουργία από τα μεγάφωνα. l Εκτός όμως από αυτήν την πρόσθετη στέρηση που επιβάλλει στους πιστούς ο κορωνοϊός φέτος l υπάρχει και μία άλλη, η οποία θα πλήξει ιδίως τα «αθρόα τάγματα εορταζόντων» που συνήθιζαν να προσέρχονται στους ναούς δεκάλεπτον προ Αναστάσεως -και προ μαγειρίτσης: l Πώς θα αντέξουμε φέτος την απουσία βαρελότων και πάσης φύσεως βεγγαλικών; l Διότι τι νόημα έχει η ρίψις βαρελότου βοώντος εν τη ερήμω. l Γίνεται Ανάσταση χωρίς να ξεκουφαθούν ενορίες, συνοικίες, πόλεις ολόκληρες l -πολλές από τις οποίες μάλιστα έχουν αναγάγει σε τουριστική ατραξιόν τον βαρελοτοπόλεμό τους-, l νησιά που, ομοίως, ευγγελίζονται: l «Ελάτε σ’ εμάς, πασχαλινοί εσωτουρίστες, εδώ τα βαρέων βαρών βαρελότα, εδώ τα εκκωφαντικότερα, τα ασυδοτότερα, τα φιμώνοντα κάθε “Χριστός Ανέστη” που ψάλλουν στο βρόντο παπάδες και ψαλτάδες επάνω στο πατάρι, l βουλομένης ούσης της ακοής των πιστών από τα χαρμόσυνα βαρελότα των εκστασιασμένων της Αναστάσεως». l «Ανάσταση χωρίς βαρελοτοπόλεμο, γάμος χωρίς μπαλοθιές» που θα έλεγε και ο γνωστός τύπος του Ελληνα «πανηγυριστή». l (Αλλά και «πολιτικού», ενίοτε). l Φέτος εντωμεταξύ, και όλως επικαίρως, εκτός από τους πιστούς που προσδοκούν Ανάσταση Νεκρών l εμφανίστηκε στη Λέσβο και τύπος ανθρώπου που προσδοκά πολλαπλασιασμό νεκρών εκ κορωνοϊού l ώστε να του δοθεί η χάρις «να λογαριαστούμε», μόλις τα θύματα της επιδημίας ξεπεράσουν σε αριθμό τα θύματα της πυρκαγιάς στο Μάτι.
l Είναι ο τύπος της ευάγριας συριζαίας που διακήρυξε ότι «Οσο έφταιγε ο Τσίπρας και η Δούρου για τα θύματα στο Μάτι, άλλο τόσο φταίνε και οι σημερινοί για τα θύματα της πανδημίας». l Και η οποία, «αποσύροντας» και ταυτοχρόνως επαναλαμβάνοντας την πεφωτισμένη διαπίστωσή της, πρόσθεσε το αμίμητο: l «Αλλά δυστυχώς κάποιοι την υποκρισία και την αθλιότητα την έχουν στο πετσί τους». l Και τι «πετσί». Επταβόειο. l «Με το κλείσιμο στο σπίτι θα πυκνώσουν και οι γεννήσεις -διότι έτσι συμβαίνει συνήθως σε καιρούς λοιμών, σεισμών και καταποντισμών» έγραφα την περασμένη Κυριακή. l Ηρθε όμως ο Γκουτέρες του ΟΗΕ για να επισημάνει και το άλλο, το ου φωνητόν: l Οτι με τον εγκλεισμό στο σπίτι φουντώνει και η ενδοοικογενειακή βία, με θύματα συνήθως γυναίκες και παιδιά. l Για να αισθανθεί την υποχρέωση να μιλήσει γι’ αυτό κοτζάμ γραμματέας του ΟΗΕ, φαντάσου τι γίνεται. l Ο κ. Χαρδαλιάς αναφέρθηκε πρόσφατα στον αριθμό των επαναπατρισθέντων, l στους οποίους δεν περιλαμβάνονται βέβαια οι εγκλωβισμένοι στην Αίγυπτο l -μεταξύ των οποίων και ο γράφων- l επί εικοσαήμερο πλέον αναμένοντες μια κάποια ένδειξη ενδιαφέροντος από την Αθήνα. l Δεν γνωρίζουμε καν πόσο θα παραμείνουμε ακόμα εν καιρώ πανδημίας σε ξένη χώρα. l Επισημαίνω στον κ. Χαρδαλιά l και σε όσους άλλους αποφασίζουν για τους επαναπατρισμούς l μια διαπίστωση του καθηγητή Γ. Παγουλάτου από το άρθρο του στην «Κ» την περασμένη Κυριακή: l «Επικρέμαται ο φόβος ότι εάν το δημόσιο σύστημα υγείας αναγκαστεί να επιλέξει σε ποιον θα δώσει το τελευταίο κρεβάτι, το εθνικό κριτήριο θα έχει προτεραιότητα». l Απασχολεί κανέναν αυτός ο κίνδυνος;