Υποβολείο

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπάρχει Πάσχα, αλλά μπορεί κάλλιστα και να μην υπάρχει. l Καλή ώρα. l Είναι το «εντυπωσιακό προφανές» όπως το λέει ο Μίλαν Κούντερα, το οποίο συνήθως αψηφά ο άνθρωπος μες στη βαβούρα του βίου του. l Οτι «καθετί που υπάρχει, μπορεί επίσης και να μην υπάρχει». l «Το έθνος, η σκέψη, η μουσική» αναφέρει ως παραδείγματα ο Κούντερα l – το Πάσχα, μπορούμε να προσθέσουμε σήμερα εμείς, l ή η «αυτονόητη» ατομική ελευθερία να πηγαίνεις όπου θέλεις l ή να συναντιέσαι με όποιον ή όποιους και όσους θες. l Μπορούμε σήμερα, στην εποχή του κορωνοϊού, να κατανοήσουμε εντελέστερα το «εντυπωσιακό προφανές» που έχει σφραγίσει εξαρχής και διά παντός τη ζωή επί της Γης. l Και το οποίο «ανακαλύπτουμε» όχι χωρίς έκπληξη κάθε φορά, l και πάντα με δυσφορία ή και οδύνη όποτε τυχαίνουν περιστάσεις σαν κι αυτή που ζούμε τώρα. l

Α, και η Πρωτομαγιά επίσης μπορεί να υπάρχει και να μην υπάρχει l – ιδίως όταν σχηματίζει Τρίγωνο με τον αστερισμό του Σαββάτου και το ζώδιο της Κυριακής. l

Διότι, σου λέει ο κ. Τσιόδρας, άμα θα διαπράξουμε Πρωτομαγιά εν είδει ο Μάιος μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ, να τον προϋπαντήσουμε παιδιά όλοι μαζί, l είναι πολύ πιθανόν να μας έρθει ο κορωνοϊός ανάδρομος κι ο ουρανός σφοντύλι. l Και να μας ξαποστείλει ως τον Δεκαπενταύγουστο για να μπορέσουμε να κάνουμε κάνα μπανάκι στη θάλασσα, προσθέτει ο ακαταμάχητος κ. Χαρδαλιάς. l

Καιρό είχαμε στο πανελλήνιον να χαρούμε τόσο δημοφιλές ντουέτο. l Από τον καιρό του «Κορώνης – Φίλανδρος»; l Μάλλον. l

Ενας θεός γνωρίζει l –και σίγουρα όχι μια στήλη που κατατίθεται στην εφημερίδα Μεγάλη Τρίτη– l πώς θα εξελιχθεί η συμπεριφορά πιστών τε και απίστων τις άγιες και επικίνδυνες αυτές ημέρες, l ΑΛΛΑ προσδοκώμεν τη δέουσα εκείνη που θα επιτρέψει ανάσταση νεκροζώντανων εγκλείστων, l έστω και σταδιακώς, Μαΐου προϊόντος. l

Καλά, δεν φτάνει που ο θεριστής έχει βάλει στο μάτι τους «απόμαχους της ζωής», l έρχεται τώρα κι αυτό το κυοφορούμενο, και μάλλον ήδη αποφασισμένο, μέτρο να επιτραπεί μέσα στον Μάιο η πολυπόθητη ελευθερία κυκλοφορίας εις άπαντας, πλην Λακεδαιμονίων, που θα έλεγε κι ο Μεγαλέξανδρος l – δηλαδή πλην των ηλικιωμένων. l Να δούμε όμως, εκτός όλων των άλλων, πώς θα αντιδράσει επ’ αυτού και η ομάδα εκείνη του κλήρου που το ’χει δει «αντίσταση», l αφού οι ηλικιωμένοι είναι οι συνηθέστερον εκκλησιαζόμενοι. l Οπότε εγκλεισμός ηλικιωμένων, ερημία ναών. l «Πάλης ξεκίνημα, νέοι αγώνες» ενόψει. l

Δύσκολα όλα και οδυνηρά, υπάρχουν όμως και ελπιδοφόρα μηνύματα για το ταλαίπωρο κράτος μας. l Αυτά που κατορθώνει κατ’ αυτάς η ξεχαρβαλωμένη κρατική μας μηχανή δημιουργούν προσδοκία μιας κάποιας ανασυγκρότησης, l ενός συμμαζέματος, αν μη τι άλλο, μιας αποτελεσματικότερης λειτουργίας της. l Με σημαιοφόρο του απροσδοκήτου το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπό τον άξιο, καθώς φαίνεται, Κυριάκο Πιερρακάκη, l το οποίο εκσυγχρονίζει και οργανώνει ένα νέο Δημόσιο, εκπλήσσοντάς μας όλο και περισσότερο με το δημιουργικό έργο του. l Παράδειγμα διδακτικό τι μπορεί να καταφέρει ακόμα και με τις παρούσες συνθήκες, l μετά δεκαετή κρίση και μέσα σε μια σφοδρή άλλη, l ένας συγκροτημένος και χωρίς «αγκυλώσεις» υπουργός. l Και ας αφήσουμε τις συγκρίσεις με τα καζάντια τού περί πολλά και άσχετα με το καθαυτό έργο του τυρβάζοντος προκατόχου του. l Αλήστου Παππά ευαγγέλιο αυτό, μέρες που είναι.

Τα επ’ εμοί: l Φαίνεται πως και η δική μου αναγκαία «Φυγή εις Αίγυπτον» θα διαρκέσει έως ότου πεθάνει ο Ηρώδης ο Κορωνοϊός. l Οπότε, δεν μπορεί, θα (ξανα)επαληθευθεί, οψέποτε, το λεχθέν διά του προφήτου Ωσηέ: l «Εξ Αιγύπτου εκάλεσα τον υιόν μου». l Ζήσε Μάη μου…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή