Θεωρείο (22/04/20)

3' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το αρνητικό δημοσίευμα

Θα σας πάω λίγο πίσω σήμερα, πριν από περίπου ενάμιση μήνα, τις ημέρες δηλαδή της κρίσης στον Eβρο. Κατά τη διάρκεια του αγώνα που έδινε η Ελλάδα και ενώ η Ευρώπη στεκόταν στο πλευρό της, οι ΝΥΤ με ένα δημοσίευμα αναστάτωσαν τότε την κυβέρνηση, καθώς έδιναν τροφή στην τουρκική προπαγάνδα, κάνοντας λόγο για «αποκάλυψη» κάποιου μυστικού κέντρου κράτησης στον Eβρο. Η κυβέρνηση τότε δεν υπερέβαλε στην αντίδρασή της, επιλέγοντας να απαντήσει προσεκτικά και θεσμικά με μία επιστολή που ζητούσε την τήρηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, δηλαδή τη διασταύρωση της πληροφορίας, διαψεύδοντας το δημοσίευμα. Μέχρι εκεί.

Ο λεπτός χειρισμός

Το Μαξίμου με αυτή την ήπια αντίδραση που απλά υπερασπίστηκε τη χώρα, κέρδισε στην επόμενη κρίση έναν σύμμαχο. Οι ΝΥΤ έχουν φιλοξενήσει το τελευταίο διάστημα στις σελίδες τους διθυραμβικά σχόλια για τον τρόπο χειρισμού της Ελλάδας έναντι του COVID-19, δίνοντας μία σημαντική θετική δημοσιότητα στη χώρα που μπορεί να τοκίσει στο μέλλον. Αυτό πάντως δεν έγινε αυτόματα, καθώς έχει από πίσω πολλές εργατοώρες που πιστώνονται τόσο ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού για θέματα Ε.Ε. και ΗΠΑ Θανάσης Μπακόλας όσο και ο Αργύρης Παπαστάθης ως σύνδεσμος με ανταποκριτές ξένου Τύπου.

Πομποί αναμετάδοσης

Στο συγκεκριμένο κομμάτι, πάντως, της παρουσίας δηλαδή της χώρας στα ξένα ΜΜΕ, γίνεται εν γένει εξαιρετική δουλειά. Ποτέ τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα δεν είχε τόσο θετική δημοσιότητα στο εξωτερικό. Δεν είναι μόνο οι ΝΥΤ. Μέσα με μεγάλη επιρροή, όπως το Bloomberg και οι Τimes του Λονδίνου, έχουν αφιερώσει ολόκληρα άρθρα για το πόσο σημαντική δουλειά έχει γίνει στην Ελλάδα στην καταπολέμηση του κορωνοϊού. Ουσιαστικά η χώρα έχει αποκτήσει βασικούς «πομπούς αναμετάδοσης» του μηνύματος που θέλει να εκπέμψει και το μήνυμα μεταφέρεται πλέον παντού. Και όσοι υποτιμούν –είναι αρκετοί– αυτή τη θετική δημοσιότητα, πρέπει να έχουν κατά νου πως αυτά λειτουργούν πολλαπλασιαστικά και το ταμείο δεν θα γίνει τώρα, αλλά μακροπρόθεσμα, καθώς φαίνεται κάτι να αλλάζει στο brand «Ελλάδα».

«Σκοιλ Ελικικού» στη Βουλή

Τα όσα τραγελαφικά έχουν συμβεί με την προχειρότητα πολλών ΚΕΚ για την τηλεκατάρτιση των επιστημόνων ώστε να λάβουν τα 600 ευρώ τα έχετε δει σίγουρα. Η ακαταλαβίστικη άλλωστε φράση «σκοιλ ελικικού» που συνοδεύει κάποιο από τα… τεστ που πρέπει να απαντηθεί από τους επιστήμονες, έχει γίνει ανέκδοτο. Πλην όμως της αστείας πλευράς υπάρχει και η σοβαρή. Ο Τσίπρας σηκώνει το θέμα με κάθε τρόπο και ζητεί εξηγήσεις από τον πρωθυπουργό. Χθες, ο κ. Πέτσας σχολίασε πως ο πρωθυπουργός θα πάει στη Βουλή σε ενημέρωση πολιτικών αρχηγών. Η Κουμουνδούρου χαρακτήρισε τακτικισμό την κίνηση και υπογράμμισε πως ο Τσίπρας δεν θα κουραστεί να επανακαταθέτει την ερώτηση μέχρι να έρθει στη Βουλή ο κ. Μητσοτάκης να απαντήσει επί τούτου.

Κομπλιμέντο σε Κικίλια

Την αποκάλυψη πως ο Σωτήρης Τσιόδρας ήταν πρόταση του Βασίλη Κικίλια έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Καθημερινή» της Κυριακής. «Τον Σωτήρη μού τον πρότεινε ο Βασίλης Κικίλιας, λέγοντάς μου ότι είναι ο καλύτερος γι’ αυτή τη δουλειά» είπε, αποκαλύπτοντας πως πλέον η σχέση τους είναι προσωπική και φιλική. «Μίλησα, αποκτήσαμε πολύ γρήγορα μια πολύ καλή προσωπική επαφή. Hξερα, φυσικά, και το βιογραφικό του», είπε χαρακτηριστικά. Η αναφορά από μόνη της θα μπορούσε να θεωρηθεί το μεγαλύτερο κομπλιμέντο του πρωθυπουργού για τον υπουργό Υγείας, καθώς σημασία δεν έχει μόνο τι κάνεις εσύ, αλλά και ποιους επιλέγεις δίπλα σου. Και ο κ. Τσιόδρας εξελίχθηκε στον απόλυτο άνθρωπο της δύσκολης αυτής μάχης.

Αναδίπλωση από Ούρσουλα

Φταίει η απειρία της νέας θέσης ή κάτι άλλο δεν έχει σημασία. Η προτροπή της την περασμένη εβδομάδα προς τους Ευρωπαίους να μην κανονίσουν φέτος διακοπές ήταν φάουλ, γιατί έφτιαχνε κλίμα προκαταβολικά για κάτι που δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανασκεύασε πριν από λίγα 24ωρα, λέγοντας το πιο ορθό πως οι Ευρωπαίοι θα βρουν «έξυπνες λύσεις» που θα τους επιτρέψουν να κάνουν διακοπές το καλοκαίρι, παρά την πανδημία. «Νομίζω ότι θα βρούμε έξυπνες λύσεις για καλοκαιρινές διακοπές. Ισως λίγο διαφορετικές, με μέτρα υγιεινής, με λίγο παραπάνω κοινωνική απόσταση. Oμως, είναι εντυπωσιακό να καταλαβαίνουμε πως θα βρούμε λύσεις», δήλωσε στην Expresso Sunday.

To push του Ζεμενίδη

Το Μαξίμου,πάντως, έχει επενδύσει πολλά στην καμπάνια «Greece from home» προκειμένου να κρατήσει ζεστό το τουριστικό προϊόν της χώρας και δη στο ομογενειακό κοινό, που από τη στιγμή που θα ανοίξουν τα σύνορα θεωρείται το πρώτο target group που θα θελήσει να έρθει στην Ελλάδα. Πολύτιμη βοήθεια στην προώθηση της συγκεκριμένης καμπάνιας στην άλλη άκρη του Ατλαντικού προσφέρει ο Εντυ Ζεμενίδης, πρόεδρος της HALC –Hellenic American Leadership Council–, που τη διαφημίζει οργανωμένα και με όλους τους σύγχρονους τρόπους όπως τα social media.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή