Υποβολείο

2' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολύ χρήσιμες, αλλά. l Οι καθημερινές «συναντήσεις» μας στις 6 μ.μ. με τους κυρίους Τσιόδρα και Χαρδαλιά είναι χρήσιμες και πρέπει να συνεχιστούν. l Μαθαίνουμε πώς πάνε τα πράγματα, ενημερωνόμαστε γι’ αυτά που οφείλουμε να ακολουθούμε, παίρνουμε κουράγιο συχνά για να διαβούμε τον δύσβατο καιρό. l Αλλά. l

Εχω την εντύπωση ότι πρέπει να περιοριστούν κάπως τα πολλά λόγια. l Πολλά λόγια, αν όχι κάθε απόγευμα, πάντως συχνά πια. l Αρκούν, νομίζω, τα στοιχεία, η ενημέρωση, οι οδηγίες, οι παρατηρήσεις, μέσα κι οι «προειδοποιήσεις» – που κι αυτές χρειάζονται. l Περιττεύουν όλα τα άλλα – κάτι χιλιοειπωμένα πια, κάτι ψιλομελό, ακόμη και κάτι περικοκλάδες, με τις οποίες διανθίζει ενίοτε τα λόγια του ιδίως ο δουλευταράς Νίκος Χαρδαλιάς. l Κάτι διθυραμβικά υπέρ ημών των Ελλήνων, που τα καταφέραμε, που ετούτο, που εκείνο, που θα, που να. l Κάτι «Αποδείξαμε ότι όλοι μπορούν να μάθουν από εμάς», l κάτι «Να αποδείξουμε ξανά ότι οι Ελληνες και θέλουμε, και μπορούμε ενωμένοι να πετύχουμε τα πάντα» l – τα είπαμε μια, τα είπαμε δυο, σαν να πρέπει να κάνουμε λίγο κράτει, μου φαίνεται. l Μια δίαιτα λόγων θα κάνει καλό και σ’ αυτούς, και σ’ εμάς, και κυρίως στο κύρος του καθημερινού μας «ραντεβού». l

Ενεφανίσθη Σταύρος Ξαρχάκος ομιλών – φαινόμενο σπανιότατο, μάλλον λόγω αυτογνωσίας. l Αλλά μίλησε πάλι, «Στο Κόκκινο» των συριζαίων τώρα, για να καταχερίσει την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη: l «Εβγαλα το συμπέρασμα», είπε, «ότι αυτή η κυρία διακατέχεται από ένα σύνδρομο, που ίσως δεν υπάρχει, ίσως αποτελεί δική μου έμπνευση, και αυτό το σύνδρομο το αποκαλώ “βλαπτική έπαρση”». l Αρα υπάρχει και «επωφελής έπαρση», l πλην, ο ίδιος σπεύδει να διευκρινίσει: «Αλλά δικαίωμα στην έπαρση έχει μόνο η σημαία». l «Φσσς!», θαυμάζει το ακροατήριο, ενώ εκείνος συνεχίζει ακάθεκτος με «δυο λόγια για την Τέχνη». l

Οπου, αφού μας πληροφόρησε πως «η λειτουργία της Τέχνης δεν εξυπηρετεί απλώς ιδεολογικές ανάγκες, αλλά είναι και αναπόσπαστο στοιχείο της παραγωγής μιας χώρας» l –καλά, αξίωμα– l προχώρησε σε «μια πιο ποιητική ένσταση (sic): Η δημιουργική Τέχνη είναι άχρονη», χρησμοδότησε, «ενώ η πολιτική είναι έρμαιο του χρόνου». l Και για να ξεσαγονιάσει εντελώς το ενεόν ακροατήριο, επιθέτει κορωνίδα στην ανάλυσή του: l «Και τέλος, η Τέχνη είναι παρηγοριά της αιωνιότητας». l

Τον δε πρωθυπουργό τον προέτρεψε «να προσέχει: l Γιατί η τέχνη είναι σαν το κάρβουνο. Οταν είναι αναμμένο και το πιάνεις καίγεσαι, κι όταν είναι σβηστό και το πιάνεις μουντζουρώνεσαι. Και πρέπει να επιλέξει». l Δηλαδή, να μην ασχοληθεί καν με το θέμα; l Κι ο ίδιος – τόσα χρόνια στη δούλεψη της τέχνης; l Καμένος ή μουντζούρης; l

Οι καθαρευουσιάνοι των αρχών του 20ού τρόλαραν τους δημοτικιστές ότι αποκαλούν την Ηλέκτρα… Καχράμπα – αφού το ήλεκτρον το λέμε κεχριμπάρι. l Την Ηλέκτρα οι δημοτικιστές ποτέ δεν την είπαν Καχράμπα, l αλλά ήρθαν μετά αριστερές διάνοιες και πες, πες, επέβαλαν με τον καιρό l –και με τη συμβολή των χουνταίων βεβαίως– l το στραμπούληγμα πολλών άλλων λέξεων και μηχανισμών της ζωντανής μας γλώσσας. l Την εύηχη, λ.χ., και σαφή λέξη «οπισθοδρόμηση» την έκαναν «πισωγύρισμα»! l Κι αυτό το κακόηχο και ασαφές το παρέλαβε μετά ο δηώσας την Αριστερά Ανδρέας, l κι απ’ αυτόν σύμπας ο πολιτικός κόσμος της χώρας, πάσης αποχρώσεως. l Που μαϊμούδιζε και λαΐκιζε και υπέτασσε τα πάντα σε σκοπιμότητες. l Κάπως έτσι φτάσαμε να πιπιλάνε άπαντες οι σημερινοί αφασικά, χωρίς περίσκεψιν, χωρίς αιδώ, l «πισωγύρισμα» και δώσ’ του «πισωγύρισμα», l σε Βουλή και σε κανάλια. l Υπουργοί, κυβερνητικοί εκπρόσωποι, αρχηγοί κομμάτων l άπαντες l – και αυτός τούτος ο πρωθυπουργός. l Την Ηλέκτρα Καχράμπα, ανεπαισθήτως. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή