Εικόνες από ένα συλλαλητήριο

Εικόνες από ένα συλλαλητήριο

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξέραμε ότι υπάρχουν τα ατομικά δικαιώματα. Μετά μάθαμε την ύπαρξη των κοινωνικών δικαιωμάτων. Τώρα κάποιοι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης εισάγουν και τα «μορφωτικά δικαιώματα». Ενα από τα πανό της χθεσινής πορείας (μερικών εκατοντάδων) εκπαιδευτικών στην Αθήνα είχε την ασαφή υπογραφή «Σύλλογοι Π.Ε. – ΕΛΜΕ- Πρωτοβουλία αναπληρωτών» κι έλεγε «ο κορωνοϊός απειλεί την υγεία, η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα».

Δεν διευκρίνισαν, όμως, ποίων τα «μορφωτικά δικαιώματα» παραβιάζονται. Εκείνων που –λόγω ιού– δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο αλλά θα μπορούσαν πιθανώς να παρακολουθούν έστω ατελώς τα μαθήματα μέσω Διαδικτύου; Ή των καθηγητών που διαδήλωναν; Μάλλον των δεύτερων, διότι η Αγωνιστική Ενωτική Εκκίνηση διαλαλεί με αφίσα της ότι «η εκπαίδευση δεν είναι κλειδαρότρυπα». Φυσικά δεν είναι –και δεν θα μπορούσε, κατ’ αρχάς λόγω μεγέθους– αλλά ο ασύντακτος αυτός συνειρμός αποκαλύπτει κάτι. Η κλειδαρότρυπα έχει καθιερωθεί με την έννοια της παραβίασης του ιδιωτικού χώρου και δη της κρεβατοκάμαρας. Τόσο δικό τους βιλαέτι θεωρούν την εκπαίδευση οι συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών, που νιώθουν ότι αν μεταδοθούν τα μαθήματα που κάνουν σε δημόσιες αίθουσες, εντός δημόσιων σχολείων, θα είναι σαν να τους κοιτά κάποιος από την κλειδαρότρυπα;

Φυσικά, «ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ χαρακτηρίζουν “νεοφιλελεύθερο και αντιεκπαιδευτικό” το περιεχόμενο των διατάξεων του νομοσχεδίου Κεραμέως και παράλληλα εκφράζουν την αντίθεσή τους στην τροπολογία – big brother για ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τις τάξεις, όταν θα απουσιάζουν μαθητές λόγω υγείας» (Left.gr 13.5.2020). Οπως λέει η ΔΟΕ, «σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα καταδικάζει και αντιστρατεύεται το άκρως νεοφιλελεύθερο και αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο των νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης».

Ο εξαποδώ «νεοφιλελευθερισμός» δεν κατηγορείται μόνο για τις κάμερες στα σχολεία· παρεμπιπτόντως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα θεωρεί ότι είναι νόμιμη η διαδικασία, αλλά απαγορεύει την αποθήκευση των μαθημάτων. Ο επάρατος προκύπτει και από το γεγονός ότι, όπως είπε ο δεξιός πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θεόδωρος Τσούχλος, «αυστηροποιείται η λειτουργία του Λυκείου (…) με τη βάση του 10 και την Τράπεζα Θεμάτων» και η ΟΛΜΕ είναι αντίθετη σε αυτά (News 24/7 13.5.2020).

«Οταν κλείνει η πόρτα, ο εκπαιδευτικός είναι υπεύθυνος για το πώς λειτουργεί η σχολική τάξη», είπε ένας συνδικαλιστής σε σχετικό βίντεο της «Αυγής» (13.5.2020). Για το μόνο που δεν είναι υπεύθυνοι είναι για το γεγονός ότι οι Ελληνες μαθητές πατώνουν διαρκώς στην κατανόηση κειμένου, στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες. «Μεταξύ των 37 χωρών του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα είναι μόνιμα ουραγός: στην 34η θέση» («Καθημερινή» 4.12.2019). Για αυτά, λογικώς, φταίει ο –θου Κύριε– νεοφιλελευθερισμός.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή