ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο καλός αγώνας καλών εκπαιδευτικών

Η φωτογραφία της φιλολόγου Λίας Χολέβα ως η τελευταία ανάμνησή της από την Κάρυστο και το σχολείο που υπηρέτησε σε θέση αναπληρώτριας φέτος ήταν το μικρό επιβατικό πλοίο «Εύβοια Σταρ». Το πλοίο κάνει τη διαδρομή Μαρμάρι – Ραφήνα. Τις προηγούμενες χρονιές η κ. Χολέβα είχε υπηρετήσει σε σχολεία μέσης εκπαίδευσης στη Λαμία, στην Τήνο, στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στον Κορυδαλλό, στο κέντρο της Αθήνας, στον Αλιμο, στην Ανδρο, στη Μύκονο, στην Πάτμο και πέρυσι στο Καστελλόριζο.

Περίπου 30.000 άνθρωποι κάθε σχολική χρονιά «περιφέρονται» σε διάφορα μέρη της χώρας καλύπτοντας, ως αναπληρωτές, κενές θέσεις σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια. Πίσω από τους αριθμούς μητρώου των αναπληρωτών εκπαιδευτικών κρύβονται ακόμη και δεκαπενταετείς περιηγήσεις ανά την Ελλάδα. Ολοι τους περιμένουν κάποια στιγμή να γίνουν διορισμοί από το υπουργείο Παιδείας.

Φέτος, μετά αρκετά χρόνια χωρίς διορισμούς, η κυβέρνηση –συνεχίζοντας την πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ– έχει σχεδόν ολοκληρώσει τη διαδικασία μόνιμων διορισμών σε σχολεία – 5.250 γενικής παιδείας και 4.500 ειδικής αγωγής. Πρόκειται για σημαντικό βήμα στην εκπαίδευση των τελευταίων ετών, που δείχνει να επιστρέφει στην κανονικότητα των διορισμών. Ωστόσο…

Δυστυχώς, ουκ ολίγοι εκπαιδευτικοί που έχουν κατοχυρώσει –εκτός απροόπτου– διορισμό στην ειδική αγωγή επειδή κατέχουν κάποιες σχετικές μεταπτυχιακές σπουδές (πολλοί από βαλκανικά πανεπιστήμια) επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον διορισμό τους στα σχολεία ειδικής αγωγής ως όχημα για να μεταταχθούν στο μέλλον σε σχολεία της γενικής παιδείας. Η σχετική καταγγελία έγινε από έμπειρο μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ. Μάλιστα, λέγεται ότι αρκετοί είναι εκείνοι που επί τούτου έκαναν μεταπτυχιακές σπουδές στην ειδική αγωγή για να βελτιώσουν τη θέση τους στον πίνακα των υποψηφίων, και ευνοήθηκαν από τη σχετική ρύθμιση επί υπουργίας Κ. Γαβρόγλου.

Επέλεξαν, δηλαδή, να διδάξουν σε ένα πολύ δύσκολο σκέλος σχολείων παρότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η δημοσιοϋπαλληλία. Η μεθόδευση των εκπαιδευτικών να διοριστούν στη γενική παιδεία δεν μπορεί να αμαυρώσει την προσπάθεια εκείνων που υπηρετούν με φιλότιμο το λειτούργημά τους. Ομως, η στρέβλωση επιβεβαιώνει ότι οι ελλείψεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος δεν είναι μόνο αριθμητικές. Ας το θυμάται ο κλάδος στην αυτοκριτική του!