Υποβολείο

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Εκείνο που με χαλάει είναι που όταν την άνοιξη τα είχαμε πάει καλά με τον κορωνοϊό, τότε η κυβέρνηση επαιρόταν ότι “τα πήγε θαυμάσια“, l αλλά τώρα που τα πάμε χάλια, δεν φταίει αυτή, φταίει ο κόσμος που χαλάρωσε και δεν προσέχει». l Καλά να τα λένε αυτά συριζαίοι – εκ στόματος κοράκου κρα. l Αλλά τα λένε και τα γράφουν, και μάλιστα με ύφος και πόζα, δημοσιογράφοι μη ψεκασμένων ραδιοσταθμών και εφημερίδων, οι οποίοι προφανώς βρήκαν την ευκαιρία να αποδείξουν πως είναι «αντικειμενικοί», l δεν χαρίζουν αυτοί κάστανα στην κυβέρνηση. l

Εχουν παραπληθύνει οι «σχολιαστές» που ούτε συνέπεια ούτε ειρμό έχουν. l Τους ακούς να βαρούν επιπόλαια μια στο καρφί και μια στο πέταλο, l χωρίς να τους νοιάζει ότι τους «ακούει» κόσμος l – άσε τους προϊσταμένους τους, από τους οποίους μερικοί, αυτοί κι αν είναι ανεμοδείχτηδες. l Οπου τους φυσήξει, ήξει και αφήξει. l Χρίστηκαν λοιπόν (ή αυτοχρίστηκαν) «σχολιαστές» l και μπουμπουνίζουν ό,τι τους κατέβει με την άνεση της ανεπάρκειάς τους l ή το θράσος της άγνοιάς τους. l Λες και δεν τους ακούν άνθρωποι, αλλά γιδοπρόβατα. l Στην προκειμένη περίπτωση, δεν αρκούνται να διαπιστώσουν ότι και η κυβέρνηση χαλάρωσε τα λουριά τον Ιούλιο l γι’ αυτό ευθύνεται κι αυτή για το σημερινό φούντωμα των κρουσμάτων, l αλλά ανακάλυψαν αίφνης και «την κυβερνητική έπαρση» της άνοιξης. l Τη στιγμή που κι αυτοί επισήμαιναν τότε ότι ο Μητσοτάκης απέφευγε «θριαμβολογίες» και φρόντιζε πάντα να μιλάει για «επίτευγμα των πολιτών, της χώρας». l Θυμάμαι μάλιστα δυο τρεις από τους λεγάμενους που σχολίαζαν τότε: l «Δεν θέλω να σκέφτομαι τι θα γινόταν αν ήταν κυβέρνηση οι προηγούμενοι!». l Πρρρ, τσομπάνη. Και τα γιδοπρόβατα έχουν μνήμη. l

Η Ειρήνη Ιγγλέση. l Τι γλυκός άνθρωπος. l Τι όμορφα μάτια, καθρέφτες ευγενικής ψυχής. l Και τι καλή ηθοποιός. l Καταλαβαίνω μεν τους τίτλους του στυλ «Εφυγε η Ειρήνη Ιγγλέση – πρώην σύζυγος του Θάνου Μικρούτσικου», αλλά και ντρέπομαι λιγάκι για λογαριασμό τους. l Ισως επειδή έτυχε να την πρωτοδώ στο Θέατρο Τέχνης l όταν έπαιζε κι αυτή, ξεπεταρούδι μόλις από τη δραματική σχολή του, αρχές του ’70, σ’ εκείνες τις  αλησμόνητες, μυθικές παραστάσεις του Κουν l – «Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ, «Παιχνίδι της σφαγής» του Ιονέσκο, «Βόιτσεκ» του Μπίχνερ, «Αντόνιο ή το μήνυμα» της Αναγνωστάκη, «Οπερέτα» του Γκομπρόβιτς… l Συγκαταλεγόταν κι αυτή στα «πρόσωπα» που, νεαρούδια κι εμείς τότε, είχαμε λατρέψει στο μαγικό θέατρο «του Κουν». l Μερικά χρόνια αργότερα ήρθε ο Θάνος στη ζωή της και τα δυο κορίτσια τους. l Και οι ταινίες, και κάποιες σειρές στην τηλεόραση. l Τα επικήδεια δημοσιεύματα αυτές τις μέρες «θυμήθηκαν» μερικά πράγματα από την καλλιτεχνική της πορεία, όχι όμως ότι γεννήθηκε μέσα στο Θέατρο Τέχνης ούτε τα χρόνια που έπαιζε με τον Κουν. l Πράγματα που είχαν σημασία κάποτε και συνόδευαν τιμητικά ώς και μετά θάνατον έναν ηθοποιό. l Για μένα, και πιστεύω όχι μόνο, ήταν πάντα και πρώτα η ξεχωριστή ηθοποιός Ειρήνη Ιγγλέση. l Και έτσι αυτόφωτη θα τη θυμάμαι. l

Αναρωτιέμαι πώς και ο Ευσεβάθεος δεν συμπεριέλαβε στο κομποσχοίνι του με τις μετωνυμίες και την «Παξιμαδοκλέφτρα». l Πώς και του ξέφυγε. l Στη δικιά μου γενιά γυμνασιοπαίδων, ένα φεγγάρι πέφταμε κάτω από τα γέλια σκαρφιζόμενοι «μετωνυμίες», τα ασεβή μειράκια. l Η «Παξιμαδοκλέφτρα» είχε πάρει το Α΄ Βραβείο. l Βέβαια και τώρα, με τόσες ευλαβοσοσιαλιστικές που αράδιασε ο Ευσεβάθεος, γέλασε και το παρδαλό κατσίκι. l Το άλλο όμως, αν κι εξίσου παρδαλό, συγχύστηκε. l Και βγήκε μετά ένα μαύρο πρόβατο κι έβρισε όλο το κοπάδι. l Κι εκεί ήταν τώρα που πέσαμε κάτω απ’ τα γέλια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή