Γιατί πρέπει να προχωρήσει η Γραμμή 4

Γιατί πρέπει να προχωρήσει η Γραμμή 4

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη σελίδα 2 του ενθέτου «ΖΩΗ», ο Γιώργος Λιάλιος γράφει για τις πιθανότητες να υλοποιηθεί η κατασκευή του πρώτου κλάδου της περίφημης Γραμμής 4 από το Αλσος Βεΐκου έως τον υπάρχοντα σταθμό του Ευαγγελισμού. Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», κ. Χρήστος Τσίτουρας, εξηγεί ότι μετά τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων να δανειοδοτήσει περίπου το ήμισυ του έργου, έχει ανοίξει ένα μεγάλο παράθυρο προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο. Αυτό που πρέπει τώρα να γίνει είναι να εξασφαλιστούν περίπου 450 εκατομμύρια από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους», κάτι που, όπως σημειώνει ο ίδιος, «δεν είναι απίθανο». Η Γραμμή 4 δεν είναι μία ακόμη γραμμή στο δίκτυο του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου. Σε σχήμα U κι εφόσον αναπτυχθεί σε όλο το προβλεπόμενο εύρος της, πρόκειται να συνδέσει περιοχές που καλύπτουν, χωρίς υπερβολή, σχεδόν το μισό Λεκανοπέδιο.

Η αφετηρία της τοποθετείται στο Αλσος Βεΐκου κι αφού διέλθει από ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως το Γαλάτσι, τα Πατήσια, η Κυψέλη, τα Δικαστήρια της Ευελπίδων, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, προχωράει ανατολικά προς Καισαριανή / Παγκράτι, Ανω Ιλίσια, Ζωγράφου, πριν αρχίσει ο δεύτερος, ακτινικού χαρακτήρα, κλάδος κατά μήκος της λεωφόρου Κηφισίας και καταλήξει στο Μαρούσι.

Αρκεί μόνο η ανάγνωση των περιοχών από τις οποίες προβλέπεται να διέλθει η Γραμμή 4 για να αναλογιστεί κανείς πόσο ανάγκη έχει αυτό το έργο η Αθήνα. Δεν είναι μόνο η ανακούφιση που θα προσφέρει σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες η κατασκευή, έστω, του πρώτου κλάδου. Η ανάπτυξη μικρών και μεγάλων εργοταξίων σε τόσες γειτονιές της πρωτεύουσας θα προσφέρει δουλειές και μια χαραμάδα αισιοδοξίας.

Ως προς τη χρηματοδότηση του έργου, είναι θέμα προτεραιοτήτων, όπως πολύ εύστοχα το θέτει ο ίδιος ο κ. Χρήστος Τσίτουρας. Αφού εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες και αξιοποιηθεί κάθε πιθανή πηγή χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα, έχω την αίσθηση ότι και οι ίδιοι οι Αθηναίοι δεν θα είχαν αντίρρηση να συνεισφέρουν μέσω μιας (πολύ) συμβολικής επιβάρυνσης στις τιμές των εισιτηρίων. Το γεγονός ότι οι Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ), δηλαδή το Μετρό, το Τραμ και οι πρώην ΗΣΑΠ, εμφάνισαν το 2013 πλεόνασμα 4 εκατομμυρίων ευρώ είναι ένα επιπλέον «όπλο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή