Πολιτικά αρχέτυπα

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Χρυσή Αυγή υπήρξε μία από τις ενσαρκώσεις της σκληρής ελληνικής Δεξιάς. Ηταν η πλέον βίαιη, πρωτόγονη, που κάποια μέλη και στελέχη της καταδικάσθηκαν από τη Δικαιοσύνη ως δολοφόνοι και εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου. 

Ο κύκλος της Χρυσής Αυγής έκλεισε οριστικά, αλλά υπάρχει το περίπου μισό εκατομμύριο πολιτών που την εψήφισε και οι οποίοι δεν είναι στη συντριπτική πλειονότητά τους εγκληματίες ή ναζιστές.

Είναι απλώς εθνικιστές, οπαδοί της σκληρής λαϊκής Δεξιάς, το ποσοστό των οποίων από το 1977, όταν έκανε την εμφάνισή της η Εθνική Παράταξις, κυμαίνεται γύρω στο 7%. Αλλά όπως έδειξε μια τελευταία δημοσκόπηση, ένας στους πέντε Ελληνες θα στήριζε ένα κόμμα λαϊκό, πατριωτικό, που δεν θα είχε τα ειδεχθή χαρακτηριστικά της Χρυσής Αυγής. 

Ωστόσο, ένα τέτοιο κόμμα δεν πρόκειται να υπάρξει. Οχι απλώς λόγω ανυπαρξίας πολιτικού ηγέτη, αλλά διότι η πολιτική τάξη πραγμάτων, όπως διαμορφώνεται και προωθείται από την Ε.Ε., αποσκοπεί σε μια ενσωμάτωση διά της αμβλύνσεως της έννοιας του εθνικισμού.

Η μόνη χώρα που αποφάσισε να σπάσει τον κλοιό της Ενώσεως και να ανακτήσει την εθνική κυριαρχία της είναι η Βρετανία. Αλλά οι Ελληνες δεν είναι Αγγλοι και όσοι προσποιούνται το αντίθετο είναι απλώς καρικατούρες.

Εξεταστέα συνεπώς η εν Ελλάδι «συστημική» πολιτική τάξη πραγμάτων. Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, πρωθυπουργός και πρόεδρος της Ν.Δ., κατέστησε πρόσφατα σαφές ότι δεν είναι κλασικός «φιλελεύθερος», τοποθετώντας τον πυρήνα της εμπνεύσεώς του στον 19ο αιώνα.

Αλλά και η ιδεολογική έμπνευση του κ. Αλέξη Τσίπρα, τέως πρωθυπουργού και προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, αντλείται και αυτή από τα μέσα του 19ου αιώνα – το «Κομμουνιστικό Μανιφέστο» των Καρόλου Μαρξ και Φρειδερίκου Ενγκελς, την ορθόδοξη ερμηνεία του οποίου διεκδικεί το ΚΚΕ. 

Ωστόσο, και ο εθνικισμός και ο πατριωτισμός είναι παράγωγα της εποχής εκείνης, μόνον που σήμερα έχουν περάσει στα αζήτητα, αφού τόσο ο φιλελευθερισμός όσο και η μετακομμουνιστική Αριστερά αποτελούν τις δύο κυρίαρχες όψεις του ίδιου νομίσματος, που ετέθη σε κυκλοφορία από την εποχή του Διαφωτισμού. Ουδέν καινόν υπό τον ήλιον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή