Λειτουργικός αναλφαβητισμός

Λειτουργικός αναλφαβητισμός

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η συνθηματολογία των κομμάτων και της κυβέρνησης για τις όποιες ελλείψεις των ελληνικών σχολείων σε εξοπλισμό εν μέσω πανδημίας αδυνατεί να φτάσει στην ουσία των προβλημάτων. Επέπληξε χθες ο Κρίτων Αρσένης του ΜέΡΑ 25 την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, επισημαίνοντάς της, σε κοινοβουλευτική ερώτηση, πως «το υπουργείο γνωρίζει πολύ καλά ότι ο αριθμός του μαθητικού πληθυσμού αγγίζει το 1,4 εκατομμύριο». 

Την ίδια στιγμή, η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία σάς ενημερώνει ότι ο πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού αγγίζει το 30% στη χώρα μας». Αρα, καθώς η κ. Κεραμέως εξήγγειλε ότι θα αποσταλούν πάνω από 90.000 τάμπλετ στα σχολεία τα οποία θα δοθούν με κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια στους μαθητές, ο κ. Αρσένης αποφαίνεται ότι μόνο το 7,14% καλύπτουν τα 90.000 τάμπλετ.

Ωστόσο, το θέμα είναι βαθύτερο και αφορά μεγάλα τμήματα του πληθυσμού της χώρας, που έχουν εκπαιδευθεί σε ένα σχολείο απαρχαιωμένο.

Λίγα είναι τα παιδιά που δεν έχουν υπολογιστή ή ένα κινητό τηλέφωνο για να αποκτήσουν πρόσβαση στην τάξη τους. Αντίθετα, μείζον πρόβλημα είναι η αδυναμία των παιδιών να αξιοποιήσουν τα τεχνολογικά μέσα για να μάθουν. Πρόκειται για τον λειτουργικό αναλφαβητισμό, τον κίνδυνο του οποίου για τη νέα γενιά κατέδειξε πέρυσι το καλοκαίρι η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), στην έκθεσή της για το 2019. 

Σύμφωνα με αυτή, σημαντική μερίδα των μαθητών στα ελληνικά σχολεία –έως και ο ένας στους δύο– ενδέχεται να τελειώσει το σχολείο υστερώντας σε κρίσιμα μαθήματα του σχολείου, που αντιστοιχούν σε βασικές δεξιότητες για τη ζωή. Μαθηματικά, γλώσσα, φυσικές επιστήμες είναι τομείς όπου υστερούν σοβαρά τα Ελληνόπουλα.

Κατανοεί κάποιος τι κενά θα αφήσει στους μαθητές αυτή η κουτσουρεμένη, αγχωτική σχολική χρονιά; Εχει μελετηθεί από το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ποιες ενέργειες πρέπει να γίνουν, ώστε οι μαθητές να αφομοιώσουν τα βασικά;

Την ίδια στιγμή, το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τα παιδιά. Χθες, για παράδειγμα, 40χρονη μητέρα ανησυχούσε για τον νέο μπελά, καθώς παρότι είχε ηλεκτρονικό υπολογιστή δεν γνώριζε πώς να αποκτήσει πρόσβαση στα διαδικτυακά μαθήματα η 12χρονη κόρη της. Και δεν είναι λίγοι αυτοί οι γονείς…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή