Εάν δεν γνωρίζεις, δεν σχολιάζεις

Εάν δεν γνωρίζεις, δεν σχολιάζεις

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ντόρος είχε προκληθεί στα μέσα του περασμένου Ιουνίου, διότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατήργησε τα καλλιτεχνικά μαθήματα από την Α΄ και τη Γ΄ Λυκείου. Οι αντιδρώντες σπάραζαν για τον εξοβελισμό της τέχνης από τα σχολεία.

Η αλήθεια είναι ότι έως και το περασμένο σχολικό έτος, σε ένα δίωρο μάθημα την εβδομάδα στην Α΄ Λυκείου, οι μαθητές μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων αντικειμένων, δύο εξ αυτών ήταν η Μουσική και τα Καλλιτεχνικά. Ελάχιστοι τα διάλεγαν, μόλις το 9% το 2019-2020.

Ουδείς αναρωτήθηκε γιατί οι μαθητές αδιαφορούν για την τέχνη στο σχολείο, τι κάνει κάθε οικογένεια για να καλλιεργήσει την καλλιτεχνική παιδεία στα βλαστάρια της και πόσο οι εκάστοτε κυβερνώντες (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ.) ενίσχυσαν ουσιαστικά την καλλιτεχνική καλλιέργεια των μαθητών. Η Νίκη Κεραμέως, πάντως, στο δίωρο μάθημα έβαλε Πληροφορική και Γυμναστική, και ορθώς, με δεδομένη τη σχολική πραγματικότητα.

Οσο για τη Γ΄ Λυκείου, έως πέρυσι διδασκόταν Σχέδιο και Ιστορία της Τέχνης, πάλι με χαμηλή συμμετοχή (4%), και όχι στοχευμένα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ωστόσο στις 20 Ιουλίου το υπουργείο εξήγγειλε για τη Γ΄ Λυκείου τη διδασκαλία, για πρώτη φορά, όλων των ειδικών μαθημάτων (Μουσική, ξένες γλώσσες, Σχέδιο) στα οποία εξετάζονται οι μαθητές για να εισαχθούν σε σχετικά τμήματα ΑΕΙ. Ορθό. Οι μαθητές θα διδάσκονται τα ειδικά μαθήματα στο σχολείο, αντί για το φροντιστήριο όπως συμβαίνει.

Για να προσλάβει λοιπόν τους απαραίτητους καθηγητές ειδικών μαθημάτων, το υπουργείο ζήτησε προ ημερών –νωρίτερα από το σύνηθες, δηλαδή κάθε Μάρτιο– οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου να δηλώσουν σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές. Ερώτημα είναι όμως γιατί το υπουργείο δεν κάλεσε τους μαθητές τον Σεπτέμβριο να τα δηλώσουν, ώστε να προσλάβει καθηγητές και η διδασκαλία να αρχίσει το συντομότερο. Ετσι, πλέον, η διδασκαλία, καθώς θα αρχίσει τον Ιανουάριο, θα αποδειχθεί δώρον άδωρον.

Εντούτοις, ο ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι «δεν γνωρίζουμε αν η επίσπευση της προθεσμίας, αντί του Μαρτίου, συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση των εξετάσεων ή αν είναι μια ακόμη απόφαση στην κατεύθυνση υλοποίησης της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ να περιοριστεί η πρόσβαση αποφοίτων Λυκείου στα ΑΕΙ»! 

Αλλο ένα δείγμα τού πώς γίνεται ο πολιτικός διάλογος στην Ελλάδα, από τα μικρά έως τα μεγάλα θέματα στην Παιδεία (και όχι μόνο). Με επικοινωνιακές κραυγές και γκάφες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή