Υποβολείο

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πριν από πολλά χρόνια έτυχε να γνωρίσω | –και να μου αφήσει τραύμα– | μια νυχτερινή Μέση Τεχνική Σχολή, | κάπου στα κάτω Πατήσια, που έφερε το όνομα αρχαίου θεού. | Φοιτούσαν εκεί εργατόπαιδα, που όλη μέρα σκοτώνονταν σε συνεργεία και οικοδομές, | στα οποία δίδασκαν κυρίως Θρησκευτικά – τα ιερά άμφια λ.χ., | και Ελληνικά – το ούτος, αύτη, τούτον, όχι το αυτός, αυτή, αυτό. | Από Εργαστηριακά, τους εκπαίδευαν | –σ’ ένα άθλιο υπόγειο, τα εργαστήρια και καλά– | πώς να λιμάρουν ένα λαμάκι στερεωμένο σε μέγγενη. | Κορόιδευαν δηλαδή παιδιά που κάθε βράδυ υπέφεραν το Τίποτα για να πάρουν στο τέλος ένα «χαρτί» απαραίτητο, όπως νόμιζαν, για να βελτιώσουν τη ζωή τους. | Απ’ ό,τι μάθαινα ως συντάκτης θεμάτων Παιδείας, μερικά χρόνια αργότερα, ουσιώδεις διαφορές δεν υπήρχαν στην Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση των Ελλήνων. | Κι απ’ ό,τι μου λένε φίλοι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν σε δημόσια τεχνικά – επαγγελματικά σχολεία σε πρόσφατα χρόνια, | τεχνική ή επαγγελματική εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των φοιτούντων και στις ανάγκες της κοινωνίας μας ουδέποτε, στην ουσία, έχει υπάρξει σ’ αυτή τη χώρα. | Τώρα, το τι συμβαίνει στον τομέα αυτόν της εκπαίδευσης σε άλλες, αναπτυγμένες και πλούσιες, ευρωπαϊκές χώρες, | είναι γνωστό. | Εκεί γύρω στο 70% των νέων στρέφονται και σπουδάζουν σε τέτοιες σχολές, | ενώ σ’ εμάς το ίδιο και μεγαλύτερο ποσοστό επιζητεί θέση στα πανεπιστήμια | – που την «επιτυγχάνει» πια και με λευκές κόλλες. | Εχουμε φτάσει στο σημείο παντοίες επιχειρήσεις να αναζητούν και να μη βρίσκουν τεχνίτες. | Κατά τα άλλα, η ανεργία θερίζει. | Μας μάραναν τόσες δεκαετίες οι αλλαγές στις ταμπέλες των σχολών | –Μέσες Τεχνικές Σχολές σε Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια | ή από ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ κι από ΤΕΙ σε «ΑΕΙ»– | χωρίς ποτέ επί της ουσίας να έχει ξεπεραστεί το λιμάρισμα στο λαμάκι. | Από τα μεγαλύτερα εγκλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης – κι όπως την έχουν καταντήσει άφρονες κυβερνήσεις και αφρίζουσες ηγεσίες καιροσκοπικών κομμάτων της εκάστοτε αντιπολίτευσης. | Τον δε «αγώνα» των φιλολαϊκών υποτίθεται αριστερών κομμάτων «για μια καλύτερη εκπαίδευση» τον κρίνει ήδη η μεταπολιτευτική Ιστορία και αισχύνεται για λογαριασμό τους. | Και μόνο αυτό αν κατορθώσει να βάλει σ’ ένα δημιουργικό δρόμο η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τον νόμο που φέρνει στη Βουλή | και με την πρόθεσή της να τον χρηματοδοτήσει γενναία, | θα έχει καταφέρει να μείνει στα χρονικά. | Δεν είναι απλό ζήτημα, | ούτε αγνοεί κανείς και τη ροπή της κοινωνίας μας στα Υψηλά και Μεγάλα | – πτυχία ΑΕΙ, άχρηστα για πολλούς από τους κατόχους τους. | Είναι πολλά τα εμπόδια, | αλλά επιτέλους· κάτι ν’ αλλάξει στον καίριο αυτόν τομέα. | Την «Πρόοδο» πολλοί πιπίλησαν, | και μερικοί συνεχίζουν αδιάντροπα, | αλλά καιρός πια ν’ αρχίσουμε να κλείνουμε παλιές, πυορροούσες πληγές. | Πατριωτικό καθήκον. | (Μετά συγχωρήσεως για το χουντικό «πατριωτικό»). | (Μην πω και για το νεοφιλελεύθερο «καθήκον»). |

Πού στηρίζονται οι διστακτικές, κάποιες ελπίδες που διαφαίνονται πίσω απ’ αυτές τις γραμμές | – και μάλιστα εν καιρώ φθισικών αγελάδων, χτυπημένων επιπλέον από κορωνοϊό; | Κυρίως στο ότι θα εισρεύσουν αρκετά δισεκατομμύρια από την Ευρώπη, | από τα οποία ένα σημαντικό κομμάτι φαίνεται πως προτίθεται ο Μητσοτάκης να διαθέσει για τη δημιουργία | –Ιδρυση εκ βάθρων ελπίζω– | σύγχρονης, αποτελεσματικής επιτέλους Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. | Αυτό θα βοηθήσει να ιαθούν πάμπολλα άλλα κακά σπυριά στην κοινωνία μας | – μη σου πω ακόμη και το επίπεδο των άλλων σπουδών στα πανεπιστήμια. | Dum spiro spero. | Κι ας terreo, ως συνήθως, Ελλην ων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή