Το άνοιγμα των ναών

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την υιοθέτηση λύσεως συμβιβαστικής στο θέμα της λειτουργίας των ιερών ναών κατά τις εορτές των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανίων, εντέλει απεφεύχθη μια μείζων κρίση στις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας. Διότι εκεί θα ωδηγείτο το όλο θέμα, παρά το γεγονός ότι κανένα από τα δύο μέρη δεν το επιθυμούσε. Ηταν ένας πολιτικός συμβιβασμός, που θα κληθούν να εφαρμόσουν στην πράξη οι ενοριακοί ιερείς. 

Βάρος δυσβάστακτο, είναι αλήθεια.

Η όλη πορεία των διαπραγματεύσεων υπήρξε δυσχερής, διότι, πίσω από τα χαμόγελα, ήταν ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος που έθεσε την κόκκινη γραμμή, απορρίπτοντας την αρχική πρόταση της κυβερνήσεως, εις την οποίαν αντιτάχθηκαν με δημόσιες δηλώσεις τους και κάποιοι σημαντικοί μητροπολίτες.

Προφανώς η κυβέρνηση, αφού εστάθμισε τα υπέρ και τα κατά, αναθεώρησε τις πρώτες αποφάσεις της. Η Εκκλησία δεν θριαμβολόγησε βεβαίως. Αντιθέτως, η απόφαση της ΔΙΣ εκφράζει εν πρώτοις τις θερμές ευχαριστίες της Ιεραρχίας προς την κυβέρνηση. Είναι δεξιότατος ισορροπιστής ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος.

Το θέμα είναι εάν η «συμφωνία κορυφής» της περασμένης Τρίτης θα περιορίσει τη δυσανεξία που είχε προκαλέσει το κλείσιμο των εκκλησιών κατά το πρώτο lockdown, όταν οι πιστοί εόρτασαν το Πάσχα εις «το ταμείον», κατά την προτροπή της Ιεραρχίας, με αποτέλεσμα την αποξένωση μεγάλου αριθμού πιστών από αυτήν.

Η Αριστερά, οι αγνωστικιστές φιλελεύθεροι και αντικληρικοί δεξιοί, βεβαίως, θα εναντιωθούν στο άνοιγμα των εκκλησιών, που ούτως ή άλλως γίνεται με όρους ιδιαίτερα περιοριστικούς. Και εις την περίπτωση που, για πολλούς και διαφόρους λόγους, υπάρξει περί τα τέλη Ιανουαρίου αύξηση των κρουσμάτων, η Εκκλησία θα βρεθεί στο στόχαστρο των επικριτών της. Είναι αναμενόμενο και αναπότρεπτο.

Εκείνο που θα μπορούσε να αποφευχθεί και δεν συνέβη, όμως, ήταν ό άτυπος αγώνας διαδοχής που άρχισε όταν ο κ. Ιερώνυμος εισήλθε εις τον «Ευαγγελισμό» πάσχων από κορωνοϊό και συν Θεώ εθεραπεύθη. Ανθρωποι είναι οι ιεράρχες μας· έχουν αδυναμίες. Ας δείξουν όμως κάποια αυτοσυγκράτηση, όπως ορθώς την απαιτούν και από τους φιλακόλουθους χριστιανούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή