Μια στάση μετρό, πεδίο μάχης

Μια στάση μετρό, πεδίο μάχης

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η εκτός προγράμματος αιφνιδιαστική επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον σταθμό του μετρό της Βενιζέλου με τα πολυσυζητημένα αρχαία, το απόγευμα της Τετάρτης, στο περιθώριο των εγκαινίων του αεροδρομίου «Μακεδονία», συζητείται ευρέως από χθες στη Θεσσαλονίκη. Η πλευρά των πολέμιων της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων επιχειρεί να «διαβάσει» στην κίνηση του πρωθυπουργού να μεταβεί επιτόπου στο «πεδίο μάχης» μια ένδειξη «δεύτερης σκέψης» για πιθανή υπαναχώρηση από την απόφαση που ο ίδιος είχε εξαγγείλει ώστε να ξεμπλοκαριστεί το έργο.

Μπορεί, όμως, ο Κυριάκος Μητσοτάκης να κάνει πίσω από μια επιλογή την οποία πήρε πάνω του με τον πιο επίσημο τρόπο, από το βήμα των εγκαινίων της ΔΕΘ, και να χρεωθεί μια τέτοια πολιτική «κωλοτούμπα», την οποία θα σπεύσουν να κεφαλαιοποιήσουν πολιτικά (προφανώς για να τον πλήξουν) οι εκτός και «εντός» της κυβέρνησής του αντιπολιτευόμενοι; 

Και ποια θα είναι η δικαιολογία ότι ανατρέπει μια τόσο σοβαρή απόφασή του, μεταθέτοντας την ολοκλήρωση του νευραλγικού αυτού για την πόλη έργου μερικά χρόνια ακόμα, προκαλώντας ντόμινο οικονομικών συνεπειών; Προσωπικά τείνω να πιστέψω ότι ο πρωθυπουργός το έκανε για να αποκτήσει δική του άποψη, σε τεχνικό επίπεδο, για την εξέλιξη της ανασκαφής και, κυρίως, το εγχείρημα της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Ισως, έχοντας καλύτερη προσωπική εικόνα, να τον βοηθήσει και στο να απαντήσει στην επιστολή-έκκληση διακεκριμένων Ελλήνων και ξένων ακαδημαϊκών, πανεπιστημιακών, ανθρώπων του πνεύματος, που του ζητούν, υιοθετώντας την επιχειρηματολογία των αντιτιθεμένων στην επιλεγείσα λύση, να «αποτρέψει την καταστροφή» με τη διατήρηση των ευρημάτων στον χώρο. Οποιο και να ήταν το κίνητρο του πρωθυπουργού, η ουσία είναι ότι η Θεσσαλονίκη θα παραμείνει για καιρό ακόμη χωρίς μετρό. 

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν λύνει τον γόρδιο δεσμό, καθώς δεν μπαίνει στην ουσία του ζητήματος, αλλά χαρακτηρίζει απλώς νόμιμη την απόφαση του ΚΑΣ για μετακίνηση των αρχαίων, λένε οι επικριτές και ετοιμάζουν προσωπικές αγωγές εναντίον του κράτους για «προσβολή προσωπικότητας και στέρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς», προφανώς για να μπλοκάρουν την όλη διαδικασία, και κατά τα φαινόμενα το γαϊτανάκι της Βενιζέλου θα συνεχιστεί.

Ολα αυτά, ενώ η πόλη της Θεσσαλονίκης, με το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο που εγκαινίασε νωρίτερα ο πρωθυπουργός, την καθιέρωσή της ως προορισμού και στην κρουαζιέρα, την ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων, τροχοδρομεί προς το μέλλον. Χωρίς μετρό, όμως, και πνιγμένη στο κυκλοφοριακό, δύσκολα θα απογειωθεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή