ΑΠΟΨΕΙΣ

Υποβολείο

Δεν πρόκειται να επανέλθει ο Σύριζα στην εξουσία. l Οσο περνά ο καιρός γίνεται όλο και πιο φανερό ότι ο νομιζόμενος ως πολύφερνος Ηγέτης είναι ελάχιστος. l Από έξω μάρα μάρα κι από μέσα ξεραμάρα – ίχνος δροσιάς. l Απολαύσαμε τα καζάντια του ως πρωθυπουργού, χαζεύουμε δυο χρόνια τώρα και το απελπισμένο τσαλαβούτημά του σε σαπισμένα αντιπολιτευτικά νερά. l Λαχανιάζοντας τρέχει, ο τάλας, πίσω από την πολιτική ατζέντα που καθορίζει ακόμα ο Μητσοτάκης. l Δείγμα νέο: Είδε την υπονομευτική πολιτική του στην επιδημία να μην αποδίδει τα προσδοκώμενα, l καθώς και την κυβέρνηση να ανακοινώνει ριζική αλλαγή του υγειονομικού συστήματος της χώρας μόλις λήξει η πανδημία, l άλλαξε κι αυτός τροπάρι. l Θα φέρει νέο ΕΣΥ και θα προσλάβει 15.000 νοσηλευτικό προσωπικό, με πρώτο μισθό στους γιατρούς 2.000 ευρώ. l Αλλά δεν τον ακούνε πια. l Σε μαύρη τρύπα μιλάει. l Ενα βουητό φτάνει στ’ αφτιά και των ντιπ ανενημέρωτων. l Σεβαστό μέρος των οποίων συμβάλλει στην αναγωγή του 3 σε 23%. l Για πόσο ακόμα; l
«Ντροπή» χαρακτήρισε ο τώρα αντικαλογρίτσας Νίκος Παππάς τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης. l Η ντροπή ντροπή δεν έχει και χαρώ τον που την έχει, θα έλεγα. l

Η αναντάμ παπαντάμ ΚΚΕκινούμενη ΠΟΘΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος) έστειλε εξώδικο στον Χαρδαλιά ότι «στοχοποιεί τη μουσική για μετάδοση του ιού» και αξίωσε να «παρουσιάσει σε τρεις μέρες μελέτες που αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς του». l Αλλιώς, τι; l Θα στείλουν κι εκεί μπετονιέρα να του χτίσουν την πόρτα, όπως επιχείρησαν στο υπουργείο Εργασίας, «ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο», παραδοσιακοί –αναντάμ παπαντάμ– οικοδόμοι παλικάρια; l

Το θέατρο δεν μπορούσε να μείνει εκτός «επετειακού έτους ’21». l Μη φανταστεί κανείς έργα ηρωικά και «εθνεγερτικά» – δεν σηκώνει τέτοια η επηρμένη μεταμοντέρνα σκηνή μας. l Ούτε καν την τόσο χαρακτηριστική «Βαβυλωνία» του Δ. Βυζάντιου, για τη βαβυλωνία των γλωσσικών ιδιωμάτων που μιλούσαν οι μόλις ελευθερωμένοι Ελληνες. l (Αχ και πού ’σαι μεγάλε Κουν με την εξαίσια εκείνη παράστασή σου.) l Επιθεωρήσεις όμως, ναι, θα έχουμε για το ’21. l Ηδη παίζεται μία στον Πειραιά, δημιούργημα συνεργασίας του «εικονοκλάστη» σκηνοθέτη Δημήτρη Καραντζά και του πολύ «αγανακτισμένου», τελευταία, ραψωδού Φοίβου Δεληβοριά. l Τους οποίους και θεώμεθα σε χαρακτηριστική φωτογραφία να χορεύουν τσάμικο με φανταιζί χαβανέζικα πουκάμισα. l Το γενικό πνεύμα εκφράζει όμως το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, που έχει και ειδικό κύκλο εκδηλώσεων για το 1821. l «Αναθέσαμε σε καλλιτέχνες από το θέατρο και τον Χορό», είπε η συμπαθής καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κατερίνα Ευαγγελάτου, «τη δημιουργία έργων πάνω στην κληρονομιά του ’21 με τρόπο ανατρεπτικό» – σιγά μην περιμέναμε τρόπο καθεστωτικό! l Στον εν λόγω κύκλο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων «καυστική παράσταση» με τίτλο «Δημοκρατία του μπακλαβά»· l ενώ στην παράσταση «Εθνικό ντεφιλέ» «ο νεαρός Παντελής Φλατσούσης στήνει μια εκρηκτική πασαρέλα». l Αλίμονό σου νεαρέ Φλατσούση, αν δεν παρουσιάσεις κάτι τουλάχιστον ανάλογο με τη θρυλική, την αλησμόνητη εκείνη πασαρέλα κληρικών καθολικών αμφιέσεων που είχε παρουσιάσει ο μέγας Φελίνι στην ταινία του «Ρόμα». l Αλίμονό σου! l

Στο όλον πλέγμα δεν μπορούσε να λείπει ο Λάκης Λαζόπουλος. l Ανεβάζει την κωμωδία του «Περιμένοντας τον Καραϊσκάκη», σε περιοδεία ανά το πανελλήνιο. l «Κωμωδία» σίγουρα, αλλά έργο πρόζας, παρά την μπεκετική πινελιά του τίτλου, δεν θα έβαζα το χέρι στη φωτιά. l «Μετεπιθεώρηση» μου μυρίζει, με μονολόγους και σκετς χαλαρά συνδεδεμένα, ή και καθόλου. l Και ο Καραϊσκάκης ως πρόσχημα για να ειπωθούν τα εξ αμάξης.