Δουλειά δεν είχε η Αρχή…

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Να ξεκινήσουμε από την είδηση: «Απίστευτο και όμως ελληνικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι η Αρχή Διαφάνειας κάλεσε την Beat να δώσει εξηγήσεις για τις δωρεάν μετακινήσεις των επιβατών με ταξί από και προς τα εμβολιαστικά κέντρα, αλλά και για όσους δίνουν αίμα! Ναι σωστά διαβάσατε, κάποιοι θεώρησαν ότι με αυτή την κίνηση η online πλατφόρμα δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στα ταξί και το κατήγγειλαν στην Αρχή Διαφάνειας. (…) Οι οδηγοί πληρώθηκαν κανονικά για τη διαδρομή ενώ η Beat με δικά της έξοδα επέστρεψε το ποσό στους επιβάτες» (newsauto.gr, 1.7.2021).

Γιατί «απίστευτο», όμως, αφού είναι «ελληνικό»; Ετσι κι αλλιώς, στη χώρα μας κάθε ανταγωνισμός βαφτίζεται αθέμιτος, κάθε εξέλιξη θεωρείται επιβλαβής. Δεν αναφερόμαστε μόνο στους ιδιοκτήτες ταξί που θεώρησαν απειλή αυτές καθαυτές τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπως ήταν τότε το TaxiBeat· «γεια σου Θύμιο», που ’λεγε ένας πρώην πρωθυπουργός. Εδώ ακόμη και οι εκπρόσωποι ενός ρωμαλέου και «εξωστρεφούς» κλάδου, όπως είναι οι ξενοδόχοι, μιλούσαν για αθέμιτο ανταγωνισμό από τις μισθώσεις Airbnb. Παλιότερα είχε ξεσηκωθεί ο εμπορικός κόσμος και όλοι μιλούσαν για τον «θάνατο του εμποράκου» επειδή είχε ανοίξει το πρώτο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο και ήρθαν στην Ελλάδα δύο μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου.

«Εξαναγκάζουν σε αφανισμό χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις, κύρια των αυτοαπασχολούμενων και των μικρών ΕΒΕ, αφού ο στόχος της βίαιης περιθωριοποίησής τους μπορεί να μεγαλώσει την πίτα που νέμονται τα μεγάλα συγκροτήματα», έγραφε τότε ο «Ριζοσπάστης» (29.11.2005).
Το θέμα, βεβαίως, δεν είναι η συνδικαλιστική εκπροσώπηση του επιχειρηματικού κόσμου, που λειτουργεί όπως οι εργατοπατέρες του Δημοσίου· αγωνίζονται και αυτοί για τα «κεκτημένα», βρέξει χιονίσει, αλλάζει δεν αλλάζει η τεχνολογία. Το ζήτημα εν προκειμένω είναι τι δουλειά έχει η Αρχή Διαφάνειας να διερευνά ζητήματα ανταγωνισμού; Αντί να ζητάει διευκρινίσεις από την Beat, η προσφυγή έπρεπε να επιστραφεί αμελλητί στους καταγγέλλοντες. Οι τυπικοί λόγοι είναι ότι έχουμε κοτζάμ Επιτροπή Ανταγωνισμού για τέτοια θέματα. Οι ουσιαστικοί λόγοι είναι ότι από τη στιγμή που η υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν, η εταιρεία δεν έχει αθέμιτο κέρδος, αλλά θεμιτή ζημία.

Ακόμη πιο σοβαρό είναι το ερώτημα τι θέλει να γίνει το «επιτελικό κράτος» όταν μεγαλώσει. Οπως σημειώναμε «στο 20.000 λέξεων(!) ΦΕΚ διαβάζουμε ότι η νέα Αρχή θα ασχολείται με “την προαγωγή, ενίσχυση και ενδυνάμωση της οδικής ασφάλειας (…) τις εργασιακές σχέσεις…”» κ.ά. («Το μπερδεμένο κράτος», 5.6.2020).

Προ μηνών, είδαμε υπαλλήλους της Αρχής να κάνουν ελέγχους για την τήρηση των μέτρων για την πανδημία. Τώρα ασχολούνται και με τον ανταγωνισμό. Μόνο στο τιμόνι των τρόλεϊ δεν τους είδαμε, αλλά υπάρχει καιρός. Εναν μόνο χρόνο ζωής έχει η Αρχή…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή