Υποβολείο

2' 53" χρόνος ανάγνωσης

Ιδού πώς αντέδρασαν ο Νίκος Παππάς και ο εντολέας του Τσίπρας στο πόρισμα της κοινοβουλευτικής επιτροπής για τα Καλογρίτσεια Κλέη: l Λες και ηθωώθησαν! l «Ανθρακες ο θησαυρός» εκέκραξεν ο Φθίνων Ηγέτης. l «Είναι μία ημέρα δικαίωσης» αναφώνησε και ο παραπεμπόμενος στο ειδικό δικαστήριο. l Διότι, ότι παραπέμπεται, παραπέμπεται. l «Για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση» λέει η Ν.Δ. πλειοψηφία της επιτροπής, l πράγμα που παραδέχονται και το Κινάλ, και το ΚΚΕ στα πορίσματά τους. l Για «νόθευση και χειραγώγηση του διαγωνισμού του 2016» κάνει λόγο το μεν, l «αναδείχθηκε η άμεση εμπλοκή, αλλά και οι πολιτικές ευθύνες του» αποδέχεται το δε. l Παρ’ όλ’ αυτά, ο Φθίνων Ηγέτης έκανε χρήση και παροιμιακής σοφίας – «πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι» δήλωσε. l «Τέτοιες ξυπνάδες όμως πέραση δεν έχουνε σ’ εμάς», είπε ο Καβάφης, l γι’ αυτό «απαντήσαμεν αμέσως»: l Φωνάζει ο κλέφτης (άσε δε και ψεύτης) για να φοβηθεί ο νοικοκύρης. l Οπου «νοικοκύρης», όλος ο κόσμος που γνώριζε από τότε l – από τότε που λυσσομανούσε το Πρωτηφορά «γιούρια». l

Δεν οφείλεται στους καύσωνες το γεγονός ότι όζουν πια μούχλα και σαπίλα οι συνδικαλαρίες της εκπαίδευσης, l ιδίως Μέσης και Στοιχειώδους Εκπαίδευσης, ιδιαίτατα δε η Οϊ-Οϊ-Οϊμέ. l Τουναντίον, θα έλεγα, αυτές βρίσκονται εν βαθεία καταψύξει, l στα έγκατα παλαιο«αναρχοκομμουνιστικών» παγετώνων. l Εκτός πια κι αν η κλιματική αλλαγή, στην οποίαν αποδίδονται οι πρώιμοι καύσωνες, άρχισε να ρευστοποιεί τους παλαιολιθικούς παγετώνες l – εξ ου και η μπόχα. l

Στη μνήμη παλαιών θεατρόφιλων υπάρχει πάντα, l γνωρίζω καλά, l μια γιαπωνέζικη «Μήδεια» που μας είχε μαγέψει στην Αθήνα επί δύο καλοκαίρια, 1987 και ’88, σε Λυκαβηττό και Ηρώδειο. l Εκπληκτική σκηνοθεσία από τον αείμνηστο Γιούκιο Νιναγκάουα και, τι να πω, ασύλληπτη ερμηνεία του τρομερού αυτού γυναικείου ρόλου από έναν κορυφαίο της ιαπωνικής σκηνής, τον Μικιτζίρο Χίρα – αποθεώθηκε τότε από το αθηναϊκό κοινό. l Πώς και γιατί το θυμήθηκα τώρα; l Δεν είναι μόνο του καιρού, που ξαναγευόμαστε ανοιχτά θέατρα και αρχαίο δράμα, l είναι και που παρακολούθησα στο Netflix το καλοστημένο βρετανογιαπωνέζικο σίριαλ «Giri/Haji» που θα πει Καθήκον/Ενοχή. l Το όνομα του καλού ηθοποιού που παίζει τον βασικό ρόλο είναι Τακιχίρο Χίρα – έτσι θυμήθηκα, πυροδοτήθηκα κι έψαξα. l Υιός λοιπόν του «Μήδεια», και μακαρίτη πλέον, Μικιτζίρο Χίρα και μιας επίσης κορυφαίας ηθοποιού της Ιαπωνίας – και αντάξιός τους, καθώς φαίνεται και μόνο από την άμμο της θαλάσσης που έχει παίξει σε σκηνή και οθόνη. l Μόλις 46 ετών ακόμα. l

Δηλωτέον εδώ, για τα σίριαλ, πως κατέχω αυτά που η νομπελίστα συγγραφέα Ολγκα Τοκάρτσουκ είπε για τη σχέση τους με το μυθιστόρημα και τη λογοτεχνία γενικότερα, l και όσα, υπέρ και κατά, καταλογίζει στα σίριαλ, στα οποία «αναμφισβήτητα ανήκουν οι πρώτες δύο δεκαετίες του 21ου αιώνα» l (στην ομιλία της κατά τη βράβευσή της το 2018 – τώρα επίμετρο στο βιβλίο της «Πλάνητες», Καστανιώτης). l «Γιατί να γράφουμε ογκώδη μυθιστορήματα όταν μπορείς στη θέση τους να βυθιστείς σε κάποιο τηλεοπτικό σίριαλ;». l Το ερώτημα αυτό, απλοϊκό ίσως αλλά κυρίαρχο στις μέρες μας, αν και βουβό, αδήλωτο, διερευνά, μεταξύ άλλων, στην ομιλία της η σημαντική Τοκάρτσουκ l – καλύτερα: ερωτά κι αυτή, αναδεικνύοντας όμως βαθύτερες, υπόγειες ίσως ακόμα, αλλαγές των καιρών μας. l

Ετσι αποχαιρετά το Υποβολείο τους φίλους του για ένα μήνα αγρανάπαυσης και ψυχοσωματικής ανασυγκρότησης – θεμά τον για ιό! l Φυσικά και θα πάρω βιβλία μαζί μου – αλλά και μερικές ταινίες στο λάπτοπ, και κάνα σίριαλ. l Και η «ύπνωση», που λέει η Ολγκα, χρειάζεται καμιά φορά.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT