ΑΠΟΨΕΙΣ

Πτυχία και εργασία εξ αποστάσεως

Κύριε Διευθυντά
Διάβασα επιστολή αναγνώστη σας σχετικά με την είσοδο των νέων στα πανεπιστήμια, τι αυτό σημαίνει για την επαρχία,τι σημαίνει για τη χώρα και τη ζωή και την πρόοδο των νέων ανθρώπων.

Παρατηρούμε σήμερα ότι το πτυχίο αποκτάει ολοένα και λιγότερη σημασία, εκείνο που προέχει είναι η γνώση του αντικειμένου. Πολλές εταιρείες δεν ενδιαφέρονται για το πτυχίο αρκεί να υπάρχει η γνώση. 

Το ότι μπήκαν 10.000 φοιτητές λιγότεροι στα ανώτατα ιδρύματα φαίνεται να κάνει καλό στους ίδιους τους φοιτητές. Νέοι μη ικανοί να ανταποκριθούν στις γνώσεις που απαιτεί η ειδικότητα που διάλεξαν είναι «χαμένοι». Είναι τόσες άλλες οι δουλειές που θα τους έκαναν παραγωγικούς και ευτυχισμένους. Η ελληνική κοινωνία έχει στρέβλωση σε αυτό το θέμα της οπωσδήποτε εισαγωγής στο πανεπιστήμιο.

Παρατηρούμε ότι η εργασία εξ αποστάσεως αυξάνεται καθημερινά και οι περιφερειακές πόλεις μπορούν να μείνουν ζωντανές και να αναπτυχθούν όχι έχοντας φοιτητές που δεν θα μπορέσουν να αποκτήσουν γνώσεις και να βρουν εργασία, αλλά έχοντας εργαζομένους εξ αποστάσεως, γιατί το περιβάλλον τους είναι ασυναγώνιστο για κάτι τέτοιο.

Στα αναφερόμενα της επιστολής αναφέρονται και οι σπουδές στα μαθηματικά και στη στατιστική ως μη ζητούμενες σπουδές. Αυτές οι επιστήμες είναι οι πλέον περιζήτητες στο εξωτερικό, περισσότερο από τους δικηγόρους και λοιπά.

Αυτό δείχνει ότι δεν υπάρχει ενημέρωση στους μαθητές και στους γονείς για τα επαγγέλματα του άμεσου μέλλοντος.

Γενικά όλη η επιστολή μου φάνηκε σαν να στηρίζεται στις ιδέες που είχαμε πριν από 15 ή 20 χρόνια. Τα ΜΜΕ (από τις συζητήσεις και δημοσιεύσεις που κάνουν) και οι Ελληνες αγνοούν τι συμβαίνει στις επιστήμες σήμερα. Αν δεν κάνω λάθος, η εφημερίδα σας επισήμανε ότι το 3% του ελληνικού πληθυσμού γνωρίζει για τις σύγχρονες τεχνολογίες και απαιτούμενες σπουδές σε σχέση με το 40% των Βορειοευρωπαίων.

Η συμβολή σας στην ενημέρωση της κοινής γνώμης είναι απαραίτητη.