Πίσω από τη βιτρίνα

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Και μετά την κάτω πλευρά του Συντάγματος, ένα νέο εργοτάξιο αναμένεται να εγκατασταθεί λίγα μέτρα βορειότερα, επί της οδού Πανεπιστημίου. Οι ανακοινώσεις έγιναν από τον Δήμο Αθηναίων: η ανάπλαση του δρόμου που συγκέντρωσε τις μεγαλύτερες αντιδράσεις πριν από ένα χρόνο, όταν άρχισαν να εφαρμόζονται οι ρυθμίσεις για τη μείωση στις λωρίδες κυκλοφορίας, δρομολογείται άμεσα, μέχρι το τέλος του χρόνου.

Παρουσιάζει ενδιαφέρον που ανάμεσα στις 20 διαφωτιστικές ερωταπαντήσεις που έδωσε στη δημοσιότητα ο δήμος σχετικά με το έργο, υπάρχει μια σχεδόν προβοκατόρικη: γιατί να μεγαλώσουν τα ήδη μεγάλα πεζοδρόμια της Πανεπιστημίου; Και η απάντηση των ανθρώπων του δήμου: «Ο στόχος διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων δεν είναι να επιτευχθεί απλώς η ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών. Το πεζοδρόμιο γίνεται πολυμορφικό εφόσον εξυπηρετεί πολλές δραστηριότητες. Δημιουργούνται μίνι πάρκα, διάδρομοι τρεξίματος και κίνησης των ποδηλάτων, μικροί χώροι αναψυχής. Οπως ακριβώς συμβαίνει για παράδειγμα στο Παρίσι, στο Βερολίνο και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις».

Δέχομαι κάθε λέξη της απάντησης με εξαίρεση την τελευταία φράση. Η σύγκριση με το Παρίσι και το Βερολίνο πραγματολογικά είναι σωστή. Αλλά δυστυχώς οι περισσότερες μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης δεν διαθέτουν μόνο νέου τύπου, πολυμορφικά πεζοδρόμια στα μεγάλα τους βουλεβάρτα. Φροντίζουν και για τους μικρότερους δρόμους, εκεί που μια μαμά με καροτσάκι μπορεί να περπατήσει σε ένα ασφαλές, ευρύχωρο πεζοδρόμιο, εκεί που ένα αναπηρικό αμαξίδιο μπορεί να συνυπάρξει μαζί μας, εκεί που δύο φίλοι μπορούν να μοιραστούν μια ανθρώπινη βόλτα χωρίς να πέσουν πάνω σε στύλους, σε επιγραφές, σε πινακίδες, σε περίπτερα κ.λπ

Ευτυχώς ο Δήμος Αθηναίων έχει ξεκινήσει εδώ και λίγους μήνες το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακατασκευής πεζοδρομίων· στα επόμενα δύο χρόνια θα ανακατασκευαστούν 410 νέα πεζοδρόμια. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα της Αθήνας και όχι η Πανεπιστημίου. Αν το φθινόπωρο του 2023 η πόλη «ξυπνήσει»με 410 πεζοδρόμια που έχουν διαπλατυνθεί, προς όφελος των πεζών και των ΑμεΑ, θα μιλάμε για μια μικρή επανάσταση.

Η ενεργειακή αναβάθμιση των πεζοδρομίων που διαφημίζει ο δήμος είναι σίγουρα σημαντικός στόχος, αλλά το απολύτως πρωτεύον πρέπει να είναι η αποφασιστική διαπλάτυνσή τους. Δεν έχω τίποτα εναντίον των λεγόμενων «έργων βιτρίνας»τα «έργα βιτρίνας»δίνουν τον τόνο και το μέτρο της φιλοδοξίας κάθε πόλης), αλλά όσο δεν μπορώ να περπατήσω στην οδό Νίκης, στην οδό Βουλής, στην Ιπποκράτους ή στη Σόλωνος, η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου δεν μου λέει τίποτα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή