Ο διττός αγώνας εκπαιδευτικών

Ο διττός αγώνας εκπαιδευτικών

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δέκα μαθητές από την Κρήτη που ταξίδεψαν στην Αθήνα για τις επετειακές εκδηλώσεις του υπουργείου Παιδείας, για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του ’21 το περασμένο Σαββατοκύριακο, στο Μέγαρο Μουσικής, βρέθηκαν θετικοί στον κορωνοϊό όταν επέστρεψαν στο νησί. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τα παιδιά – ελπίζω να εξελιχθεί χωρίς προβλήματα το διάστημα της απομόνωσης. Το σχολείο λειτουργεί κανονικά, αφού οι μαθητές που νόσησαν είναι λιγότεροι από τους μισούς, όρος που έχουν θέσει οι Ελληνες ειδικοί για να αναστείλει τη λειτουργία του ένα τμήμα.

Πίσω, ωστόσο, από την περιπέτεια των μαθητών που ταξίδεψαν στην Αθήνα κρύβονται ηρωικοί εκπαιδευτικοί. Η καθημερινότητα πλέον στα σχολεία έχει γίνει ιδιαίτερα πιεστική και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να διαχειριστούν πρωτόγνωρες καταστάσεις σε μια εποχή έντονων κλυδωνισμών λόγω της απρόβλεπτης πανδημίας. Πρέπει, για παράδειγμα, να χειριστούν τον τρόμο που προκαλούν τα κρούσματα στο σχολείο, έχοντας ως έγνοια και την προσωπική τους υγεία και των οικείων τους. Οφείλουν να αντιμετωπίσουν ένα αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο, έχοντας πάντα την απειλή «έξαλλων» γονιών, όπως έγινε χθες στη Θεσσαλονίκη όπου –δύο χρόνια μετά την πανδημία– ένας πατέρας απαίτησε να μπει το παιδί του στο σχολείο χωρίς προστατευτική μάσκα και προσκόμιση σχετικού αρνητικού self test, και κατόπιν μήνυσε τους εκπαιδευτικούς. Οι Ελληνες γονείς είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί και πιεστικοί για το παιδί τους, θεωρώντας το –η πλειονότητα– «προέκταση» του εαυτού τους.

Προ πολλού, το κέντρο βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας έχει μετακινηθεί από το «μάθε παιδί μου γράμματα» στην απόκτηση επιστημονικών, προσωπικών, κοινωνικών και ψηφιακών δεξιοτήτων. Ο εκπαιδευτικός βρίσκεται συνεχώς υπό αξιολόγηση σε μια κοινωνία που του ζητάει άριστη απόδοση και κουνάει το χέρι μόνον όταν η αξιολόγηση αφορά τους άλλους.

Σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προγραμματίσει να επισκεφθεί το υπουργείο Παιδείας, για να του παρουσιάσουν τα νέα προγράμματα σπουδών. Πίσω από τη νέα –μία ακόμη– γενναία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση τις τελευταίες δεκαετίες, το σχολείο εδώ και δύο χρόνια δουλεύει οριακά. Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές προσδοκούν επιβράβευση και όχι υποδαύλιση της έντασης εν μέσω πανδημίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή