Τα πάθη των λατινικών

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αποσπάσματα επιστολής αναγνώστη. Θέμα η διδασκαλία των λατινικών στην οποία αναφέρθηκα στο άρθρο μου της Κυριακής 19/12: «Ονομάζομαι Δημήτρης Κακοταρίτης, είμαι 17 ετών και κατοικώ στο μεταίχμιο Κυψέλης και Αγίου Παντελεήμονα, μεταξύ πλατείας Βικτωρίας και πλατείας Αμερικής (Κυριακού λέει η γιαγιά μου, Αγάμων έλεγε η προγιαγιά μου). Χάρις στο γεγονός ότι γράφετε συχνά άρθρα για την περιοχή μας αλλά και για άλλα θέματα που με απασχολούν, π.χ. πολιτική ορθότητα, ισλαμοαριστερά, μετανάστευση κ.λπ., έχω γίνει τακτικός αναγνώστης σας τα τελευταία 2 χρόνια. Δυστυχώς, λίγοι αρθρογράφοι ασχολούνται με τέτοια ζητήματα.

Ως μαθητής της θεωρητικής κατεύθυνσης έρχομαι αντιμέτωπος με τα όσα αναφέρετε σε καθημερινή βάση. Κατ’ αρχάς να σας πω ότι όλοι μου οι συμμαθητές (βασικά συμμαθήτριες γιατί τα αγόρια στη θεωρητική είμαστε αμελητέα ποσότητα) μαζί κι εγώ δεν θέλαμε με καμία δύναμη να κάνουμε Κοινωνιολογία και για τον λόγο αυτό είχαμε χαρεί πάρα πολύ όταν τον Ιούνιο του 2020 ορίστηκε ότι η δική μας φουρνιά θα έδινε Λατινικά στις Πανελλαδικές. …Η εισαγωγή είναι πράγματι βραχνάς… Μπορεί να μας ρωτήσουν “Τι γνωρίζετε για τους εκπροσώπους του έπους τη Μετακλασική εποχή;” και εμείς να πρέπει να απαντήσουμε με παπαγαλία “Το έπος εκπροσωπείται από αρκετούς ποιητές, οι οποίοι συγγράφουν με πρότυπο το Βεργίλιο, όπως ο Λουκανός τα Φαρσάλια (Pharsalia), ο Βαλέριος Φλάκκος τα Αργοναυτικά (Argonautica), ο Στάτιος τη Θηβαΐδα (Thebais) και την Αχιλληίδα (Achilleis) και ο Σίλιος Ιταλικός τον Καρχηδονιακό πόλεμο (Punica).”

…Μα ποιοι είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι και γιατί πρέπει εμείς να τους ξέρουμε όλους; Δηλαδή εντάξει να ξέρουμε τον Βεργίλιο, τον Κικέρωνα, τον Σαλούστιο Κρίσπο, τον Οβίδιο και κάποιους ακόμη, αλλά, όπως λέτε κι εσείς, ο Βάρρων τι χρειάζεται; Παρεμπιπτόντως το κομμάτι του Βάρρωνα στην εισαγωγή είναι πανδύσκολο, με 10 επίθετα να χαρακτηρίζουν τον πολυπράγμονα κύριο Βάρρωνα. …Eχετε απόλυτο δίκιο όταν λέτε ότι με αυτά τα εγχειρίδια τα Λατινικά γίνονται μισητό μάθημα. Βέβαια όχι ότι δεν μαθαίνουμε τις κλίσεις, τις συζυγίες, τις μεταφράσεις και την εισαγωγή, αλλά με τρόπο “διαδικαστικό” σαν να είμαστε βάζα μέσα στα οποία χρειάζεται να υπάρχει η τάδε ποσότητα μελιού για να περάσουμε στην τάδε σχολή, …δεν τα αφομοιώνουμε, δεν νιώθουμε ότι όσα μαθαίνουμε είναι γνώσεις αλλά κάτι που πρέπει να “βγει” αν θέλουμε να μπούμε στη σχολή που επιθυμούμε».Πρόταση για τον κύριο Αντωνίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ας δώσει μία θέση συμβούλου στον κ. Κακοταρίτη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή