Ως πότε θα διχάζουν;

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε ανήμερα τη γιορτή των Θεοφανίων τον Αγιο Ευστράτιο και έκανε μια δήλωση ενότητας και καταλλαγής. Είπε μεταξύ άλλων πως «…το τοπόσημο διχασμού και δοκιμασίας, το οποίο μετατρέπεται όμως σε ένα ορόσημο ενότητας και αισιοδοξίας». Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, από τους σοβαρούς και μετριοπαθείς, αντέδρασε. Δεν του άρεσε που ο πρωθυπουργός έκανε χρήση της λέξης «διχασμός». Εγραψε λοιπόν στο Τwitter πως «…τόπος μαρτυρίου για χιλιάδες αριστερούς και κομμουνιστές που βίωσαν στο πετσί τους τη βία και την εκδικητικότητα του μετεμφυλιακού κράτους της Δεξιάς, όχι του διχασμού όπως ανιστόρητα – προκλητικά δήλωσε…». Αν επιχειρήσω να απαντήσω στον κ. Ζαχαριάδη, ουσιαστικά θα συμμετάσχω στο παιχνίδι του διχασμού και της πόλωσης που επιδιώκει να συντηρήσει. Τα γεγονότα της τραγικής δεκαετίας του ’40 έχουν περάσει στην αρμοδιότητα των ιστορικών. Οι πολιτικοί οφείλουν να σταθούν απέναντί τους με ιδιαίτερη προσοχή, «ο καθένας στο καντήλι του» όπως έλεγε ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, χωρίς κορώνες μισαλλοδοξίας. Αν συγκρίνουμε τη δήλωση του πρωθυπουργού με τη δήλωση του κ. Ζαχαριάδη, θα δούμε πως, δυστυχώς, άβυσσος χωρίζει τους κόσμους που εκπροσωπούν.

Την ίδια ημέρα είχαμε άλλο ένα κρούσμα μίσους και φανατισμού. «Συλλογικότητα» βανδάλισε γκράφιτι που απεικόνιζε την Μπουμπουλίνα και τον Κανάρη, γράφοντας: «Η Ελλάδα να πεθάνει να ζήσουμε εμείς». Αυτές τις βαρβαρότητες παλιότερα η ριζοσπαστική Αριστερά τις είχε χαρακτηρίσει «εικαστική παρέμβαση».

Πραγματικά, είναι να απορείς πώς σε αυτόν το χώρο –γιατί οι «συλλογικότητες» θεωρούνται τα παραστρατημένα παιδιά της εν γένει Αριστεράς– υπάρχει φωλιασμένο τόσο μίσος. Τόσος φανατισμός. Δεν μπορούν να αντιληφθούν πως ο βανδαλισμός δεν είναι ακτιβισμός! Είναι απλώς βαρβαρότητα και όσοι καταφεύγουν σε τέτοιες πράξεις είναι απλώς βάρβαροι, χωρίς εισαγωγικά. Και ο κ. Ζαχαριάδης, ένας νέος άνθρωπος, αδυνατεί να αντιληφθεί πως είναι πολιτικό λάθος σε ένα μήνυμα ενότητας να απαντάς με ένα μήνυμα διχασμού. Οταν ο πρωθυπουργός επιχειρεί να κλείσει πληγές, είναι ανόητο εσύ να επιδιώκεις να τις κρατήσεις ανοικτές. Απευθύνεσαι σε ένα μικρό και φανατισμένο ακροατήριο και όχι στη μεγάλη μάζα των πολιτών, που επιθυμεί να προχωρήσει μπροστά. Μέσα σε μια ημέρα, δύο γεγονότα αποκάλυψαν τους δύο κόσμους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή