Το φιλί του… διχασμού

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία ανέπτυξε το Κίνημα Αλλαγής-ΠΑΣΟΚ, ή όπως αλλιώς ονομαστεί. Ξεκίνησε μια διαφημιστική καμπάνια υπέρ των εμβολιασμών με τίτλο «Ραντεβού αλληλεγγύης, Ραντεβού ζωής» και το διαδικτυακό άγκιστρο #spametonfovo, «σπάμε τον φόβο».

Η καμπάνια, αν και αξιοπρεπέστατη, δεν διακρίνεται από την πρωτοτυπία της, για πολλούς λόγους. Πρώτον, το ΠΑΣΟΚ είναι ένα μικρό κόμμα με μεγάλα χρέη και επομένως δεν θα μπορούσε να διαθέσει πολλά λεφτά. Δεύτερον, το θέμα της πανδημίας δεν προσφέρεται για τα «ουάου», δηλαδή λαμπερά, κόλπα που συνηθίζουν οι διαφημιστές. Ετσι, μία αφίσα του ΚΙΝΑΛ δείχνει έναν ηλικιωμένο στο κρεβάτι νοσοκομείου και γράφει: «Σε 33 χώρες της Ευρώπης το εμβόλιο έχει σώσει 470.000 ανθρώπους άνω των 60»· μια άλλη δείχνει τη γιαγιά να παίζει με την εγγονή της και γράφει: «Εμβολιαζόμαστε, νοιαζόμαστε για τους πιο ευάλωτους» κ.ά. Τίποτε το πρωτότυπο και δεν ξέρουμε αν θα μπορούσαν να γίνουν χαριτωμενιές σε ένα τόσο μαύρο θέμα.

Μια αφισούλα, όμως, δημιούργησε τριβές και είχαμε τις πρώτες βολές μεταξύ Ν.Δ. και ΚΙΝΑΛ. (Ναι! το κατάφεραν κι αυτό. Εφτιαξαν πολιτικό θέμα από την καμπάνια για τον εμβολιασμό!) Η αφίσα δείχνει το φιλί δύο νέων και γράφει: «Εμβολιαζόμαστε. Επιλέγουμε την ζωή». Τίποτε πρωτότυπο κι εδώ. Η αγάπη είναι ο ασπασμός των αγγέλων προς τ’ άστρα, και δύο ερωτευμένοι είναι η καλύτερη απεικόνιση της θέλησης για ζωή. Οχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παντού. Ακόμη και στη Γαλλία…

Ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας ανάρτησε στα κοινωνικά μέσα δύο φωτογραφίες κι έγραψε ότι «κάθε προσπάθεια συστράτευσης στην εθνική προσπάθεια από την αντιπολίτευση είναι θετική, ασχέτως του βαθμού πρωτοτυπίας της… Αριστερά, η καμπάνια του ΠΑΣΟΚ (Ιανουάριος 2022), δεξιά, η καμπάνια της γαλλικής κυβέρνησης (Ιούλιος 2021)» –(10.1.2022). Οι φωτογραφίες δεν έμοιαζαν και η γαλλική αφίσα έγραφε: «Ναι, το εμβόλιο μπορεί να έχει παρενέργειες». Η ομοιότητα αφορούσε ότι οι απεικονίσεις είχαν δύο νέους να φιλιούνται.

Το ερώτημα εν προκειμένω είναι: γιατί ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Ν.Δ. ένιωσε την ανάγκη να επισημάνει την επιφανειακή ομοιότητα των δύο αφισών και το «έλλειμμα πρωτοτυπίας»; Προοιωνίζεται κάποια ρήξη με το ΚΙΝΑΛ, στο πεδίο των τετριμμένων, όπως γίνεται με τον ΣΥΡΙΖΑ; Ή μήπως είναι η ακαταμάχητη έλξη των social media που σπρώχνει τους χρήστες να αναρτούν περιεχόμενο χωρίς να το πολυσκεφτούν, στο πλαίσιο του δόγματος «post or perish», «δημοσίευσε ή εξαφανίσου»; Ελπίζουμε ότι ισχύει το δεύτερο, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός στο Twitter είναι τεράστιος. Το 2021 αναρτήθηκαν 575.000 τουίτ ανά λεπτό!..

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή