Η χωλή μετάβαση

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο νέος κλιματικός νόμος αναβάλλεται πριν καν κατατεθεί στη Βουλή. Οχι καθ’ ολοκληρίαν, αλλά οι περισσότερες προβλέψεις του. Βεβαίως οι αναβολές είναι παλιά ρωμαίικη συνήθεια που εκτείνεται από την επιστρεπτέα προκαταβολή μέχρι τους καυστήρες. Επομένως προβλέπεται «εξαίρεση της ενεργοβόρου βιομηχανίας από την υποχρέωση μείωσης κατά 30% των εκπομπών ρύπων έως το 2030 [αφαιρείται] από το τελικό κείμενο η απαγόρευση χρήσης καυστήρων πετρελαίου για θέρμανση κατοικιών μετά το 2030 και η υποχρέωση πώλησης μόνο οχημάτων μηδενικών ρύπων μετά το 2030, ενώ σε πολλούς άλλους χρονικούς σταθμούς της ενεργειακής μετάβασης υπήρξε μετάθεση των προθεσμιών κατά 1-2 έτη» («Η Καθημερινή», 19.5.2022).

Το πρόβλημα, λένε κυβερνητικές πηγές, είναι η ενεργειακή κρίση, αλλά η αλήθεια είναι ότι μεταξύ της επιθυμίας για κάποια μεταρρύθμιση και της υλοποίησής της δημιουργούνται πολλές τριβές. Δεν τις δημιουργούν μόνον οι συνδικαλιστές που θίγονται και οι επαγγελματίες αριστεροί που έχουν μονίμως το ζωνάρι τους λυμένο για «ακύρωση των νόμων στον δρόμο». Υπάρχουν και επιχειρηματίες με «ειδικό βάρος» που χάνουν, συν ο κρατικός μηχανισμός ο οποίος είναι αποτελεσματικός μόνο στην τελμάτωση κάθε αλλαγής.

Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή μετάβαση αναφερθήκαμε πολλάκις στο δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο και στην απίστευτη χαρτούρα που χρειάζεται κάποιος και για να μειώσει τους ρύπους και την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας, τοποθετώντας φωτοβολταϊκά στη στέγη του (π.χ. «Κρατικά πράσινα άλογα», «Η Καθημερινή», 12.5.2022). Τώρα ήρθε και η σύσταση της Κομισιόν για φωτοβολταϊκά σε κάθε στέγη άνω των 250 τ.μ. Αυτή θα καταλήξει στον ίδιο κάδο με την άλλη σύσταση για τηλεργασία στην Ε.Ε., τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα.

Στην Ελλάδα έχουμε από τον περασμένο Ιούνιο νόμο για την τηλεργασία στο Δημόσιο, αλλά φυσικά δεν εφαρμόζεται διότι δεν έχουν ακόμη εκδοθεί οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις. Είναι ένα από τα μυστικά της «μεταρρυθμιστικοφάνειας» που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις. Οι νόμοι ψηφίζονται δόξη και τιμή και μετά είτε δεν εκδίδονται οι υπουργικές αποφάσεις είτε εκδίδονται αντιστρέφοντας εντελώς το πνεύμα του νόμου. Ο αρμόδιος για το Δημόσιο κ. Μάκης Βορίδης έχει μακρά εμπειρία στο θέμα. Ως υπουργός Μεταφορών το 2012 ανέτρεψε με υπουργικές αποφάσεις την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών για χάρη διάφορων Θύμιων. Δεν γνωρίζουμε τι συμβαίνει σήμερα, αλλά η χώρα, το ισοζύγιο πληρωμών και η ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων επιβαρύνονται με 710.000 μετακινήσεις καθημερινώς· οι υπάλληλοι του στενού δημόσιου τομέα είναι 565.500 μόνιμοι και 144.500 συμβασιούχοι, μετακλητοί κ.λπ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή