Γιατί γέρνει η PISA μας;

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα αποτελέσματα του εθνικών εξετάσεων διαγωνιστικού χαρακτήρα, που παρουσίασε χθες η «Κ», σε μαθητές που ολοκληρώνουν το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, δηλαδή την υποχρεωτική εκπαίδευση, ανέδειξαν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των μαθητών στη σχολική γνώση και στη χρήση της γλώσσας.

Οπως παραδέχθηκε η Χρύσα Σοφιανοπούλου, μέλος της επιτροπής των εξετάσεων της «ελληνικής PISA» και εθνική εκπρόσωπος για τον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ (από όπου πήρε και το όνομά του ο ελληνικός), «η χρονική συγκυρία που πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις –μετά 1,5 χρόνο τηλεκπαίδευσης με τις γνωστές μαθησιακές, και όχι μόνο, απώλειες– ίσως δεν ήταν η ιδανική, έγινε όμως μια αρχή, επιστημονικά σωστή που θα μας δώσει όλα τα δεδομένα εκείνα που χρειαζόμαστε για να βελτιωθούν τόσο οι διδακτικές πρακτικές όσο και η διαδικασία των εξετάσεων αυτών».

Οι αναλύσεις των αποτελεσμάτων των 12χρονων και των 15χρονων σε Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά είναι πολυσέλιδες, σε κάποια σημεία επιβεβαιώνουν γνωστές συνθήκες (π.χ. τη συσχέτιση των επιδόσεων με το κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο της οικογένειας των μαθητών και τη σημασία της φοίτησης των μαθητών στην προσχολική εκπαίδευση και στο νηπιαγωγείο), σε άλλα ευθέως παραδέχονται στρεβλώσεις. Μία εξ αυτών φέρεται να είναι ότι το επίπεδο δυσκολίας της ύλης των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο δυσκολεύει ξαφνικά και υπέρμετρα σε σχέση με ό,τι διδάσκεται στο Δημοτικό.

Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα σε όλους τους διεθνείς διαγωνισμούς PISA από το 2000 έως τώρα κινείται στη μετριότητα. «Προφανώς δεν πρόκειται για νέα ευρήματα αυτά της “ελληνικής PISA”. Οι σχέσεις αυτές αναδεικνύονται χρόνια σε όλες τις διεθνείς έρευνες και τις κοινωνιολογικές μελέτες», παραδέχεται η κ. Σοφιανοπούλου. Τα ίδια έλεγε το πολυσέλιδο πόρισμα επιτροπής επιστημόνων, η οποία συστήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 2016 με απόφαση του τότε υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων του διεθνούς διαγωνισμού PISA. Ωστόσο, το πόρισμα έδινε μερίδιο ευθύνης και στους εκπαιδευτικούς. Αυτός φέρεται να είναι ο λόγος που έμεινε στα συρτάρια των αρμοδίων. Ετσι, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι επιστήμονες επιδεικνύουν γενναιότητα και ευθύτητα στη μελέτη των στρεβλώσεων του ελληνικού σχολείου. Οχι όμως και οι υπουργοί. Η κ. Κεραμέως θα πρωτοτυπήσει;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή