Το εφαλτήριο του τουρισμού

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεταξύ πολλών άλλων, δύο πράγματα κάνουν την Ελλάδα ακόμα πιο γνωστή σε όλο τον κόσμο. Ο ήλιος και η θάλασσα. Εντάξει, και το ούζο. Αυτό είναι κατ’ αρχάς καλό, και εμπεδώνεται μέσα από τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού. Τα οφέλη είναι ευδιάκριτα και ενίοτε σωτήρια για τα εισοδήματα, τα κρατικά έσοδα και την απασχόληση.

Αλλά είναι και κακό, διότι η υπερβολική εξάρτηση από τον τουρισμό δημιουργεί ρίσκα για την οικονομία· το μάθαμε για τα καλά στην πανδημία. Επίσης μειώνει το κίνητρο για την ανάπτυξη άλλων κλάδων της οικονομίας. Ο τουρισμός είναι ο εύκολος τρόπος να εισρεύσει χρήμα στη χώρα. Ως τέτοιος δεν δημιουργεί υψηλή προστιθέμενη αξία, μέσα από την ανάπτυξη υποδομών και τεχνολογίας.

Ομως είναι και ευκαιρία, καθώς δεν υπάρχει καλύτερο μέσο προβολής μιας χώρας από τις δεκάδες εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα ετησίως. Το ζήτημα είναι τι επιλέγει να προβάλει κανείς μέσα από αυτήν τη δωρεάν διαφήμιση.

Ο Λαρς Ράσμουσεν είναι ο Δανός που έφτιαξε την εφαρμογή πάνω στην οποία βασίστηκε το Google Maps. Η συνέντευξη που είχε δώσει πρόσφατα στην «Κ», στον Νότη Παπαδόπουλο, κρύβει θησαυρό για όσους θα σχεδιάσουν τις επόμενες καμπάνιες προβολής της χώρας μας:

«Η Ελλάδα είναι δέσμια της φήμης που δημιουργούν όλες οι χώρες που αποτελούν πασίγνωστους τουριστικούς προορισμούς. Οτι είναι μια “χαλαρή” χώρα στην οποία οι κάτοικοι δεν δουλεύουν και πολύ σκληρά. Η εμπειρία μου όμως είναι τελείως διαφορετική. Οχι μόνον είναι πολύ εργατικοί, αλλά είναι έμπιστοι και έχουν μεγάλη αφοσίωση στη δουλειά τους. Η Ελλάδα αυτήν τη στιγμή έχει καλύτερο όνομα απ’ ό,τι είχε το Σίδνεϊ πριν από 20 χρόνια, όταν σχεδιάζαμε εκεί το Google Maps. Κι εκεί, όταν αποφάσισα να πάω, όλοι με αποθάρρυναν. Γιατί οι άνθρωποι, λέει, είναι συνεχώς στις παραλίες, κάνουν μπάνιο, πίνουν μπίρες και δεν έχουν όρεξη για δουλειά. Στο Σίδνεϊ όμως σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, δισεκατομμυρίων δολαρίων η καθεμία».

Κοινώς, δεν έχουμε παρά να αξιοποιήσουμε τον τουρισμό μας για να προωθήσουμε την τεχνολογία και τις επιχειρήσεις μας, ανατρέποντας το αφήγημα. Να προβάλουμε όχι απαραίτητα την Ελλάδα που έχουμε, αλλά την Ελλάδα που θέλουμε. Ετσι θα ικανοποιήσουμε ίσως το όραμα που μοιράστηκε σε συνέδριο του Economist ο διευθυντής του MIT Media Lab Μιχάλης Μπλέτσας:

«Ζω για την ημέρα που οι Ισραηλινοί θα έρχονται στην Ελλάδα για να αγοράσουν αμυντική τεχνολογία και οι Ελληνες θα ταξιδεύουν στο Ισραήλ για τουρισμό».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή