Χρήσιμες κουβέντες από ένα συμπόσιο

2' 9" χρόνος ανάγνωσης

Οταν ζητήθηκε από τα μέλη ενός πάνελ ειδικών στην τεχνολογία, την καινοτομία και τη χρηματοδότηση να συνοψίσουν σε μία πρόταση τι θα βελτίωνε τη συνεργασία μεταξύ Ελλήνων και Βρετανών ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στις προκλήσεις της εποχής, Βρετανός ομιλητής ήταν λιτός και σαφής. «Μοιραστείτε πράγματα. Να χρησιμοποιείτε ο ένας τα προϊόντα του άλλου. Οσο περισσότερο μοιραζόμαστε τόσο καλύτερα. Η παλίρροια σηκώνει όλες τις βάρκες». Οταν μιλάει κορυφαίο μέλος της ομάδας που αναδιοργάνωσε και απλοποίησε το ψηφιακό στερέωμα της βρετανικής κυβέρνησης, χρησιμοποιώντας ελεύθερο λογισμικό και ελεύθερα πρωτόκολλα, και η εταιρεία του παρέχει υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, η απλή αυτή παρότρυνση αποκτά ιδιαίτερο βάρος. Ο εκπρόσωπος μεγάλης ελληνόκτητης εταιρείας πρόσθεσε πως ο χρηματοοικονομικός τομέας στη Βρετανία, με την «ποιότητα και εμπιστοσύνη» του, είναι απαραίτητος. Ελληνας ειδικός στην καινοτομία και στον πολιτισμό υπογράμμισε ότι σε αυτόν τον τομέα «οι Βρετανοί είναι κορυφαίοι». Οι Ελληνες, πρόσθεσε, μπορούν να μάθουν «να υπάρχει ειλικρίνεια, να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη της κοινωνίας». Ο τέταρτος, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι μιλάει για όλους τους Ελληνες της Βρετανίας, ζήτησε αναβάθμιση των ελληνικών προξενικών υπηρεσιών εκεί.

Αυτές οι προτάσεις/παροτρύνσεις ήταν μεταξύ πολλών που ακούστηκαν στη διάρκεια εντατικών και γόνιμων συζητήσεων μεταξύ ειδικών από τους χώρους των πανεπιστημίων, των επιχειρήσεων, του πολιτισμού, της πολιτικής, κ.ά., στο Ελληνοβρετανικό Συμπόσιο στο Ναύπλιο την Παρασκευή και το Σάββατο. Εξετάστηκαν σε βάθος θέματα που αφορούν την ευρύτερη συνεργασία των δύο χωρών, εστιάζοντας φέτος στους τομείς του τουρισμού, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού, με γνώμονα την ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη και τις ευκαιρίες/προκλήσεις που παρουσιάζει η τεχνολογία.

Στον πυρήνα αυτών των ζητημάτων είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Από πρακτικά θέματα (όπως η ανάγκη να απλοποιηθεί η χορήγηση βίζας σε Ελληνες φοιτητές στη Βρετανία), έως αφηρημένες έννοιες, όπως η εμπιστοσύνη, όλα ήταν στο τραπέζι. Σύμφωνα με τον ειδικό που καταπιάστηκε με τη γραφειοκρατία της Βρετανίας, η αλλαγή του τρόπου επικοινωνίας μεταξύ κυβέρνησης και πολίτη δεν είναι προσωπείο αλλά η ίδια η μεταρρύθμιση. Το νέο πλαίσιο θα φέρει την αλλαγή. «Θέλει χρόνο, αλλά οι γραφειοκρατίες αλλάζουν», είπε. «Η ανοχή του χρήστη στις καθυστερήσεις μειώνεται καθώς άλλες υπηρεσίες εμφανίζονται». Εξήγησε πως πρέπει να ξεκινήσουν οι μεταρρυθμίσεις: «Τοποθετήστε τις στο πιο κεντρικό σημείο. Στη Βρετανία ήταν στην Προεδρία της Κυβερνήσεως (Cabinet Office) και στο υπουργείο Οικονομικών. Οσο ωριμάζουν, τις επεκτείνετε». Οι στόχοι, πρόσθεσε, πρέπει να είναι άμεσοι, με ορίζοντα 2-3 χρόνια. «Μην κοιτάζετε το 2030, είναι επιστημονική φαντασία. Να μην υπάρχουν ψεύτικες βεβαιότητες. Πρέπει να γίνονται διορθώσεις συνεχώς».

Το συμπόσιο διεξάγεται εναλλάξ στην Ελλάδα και στη Βρετανία, σε συνεργασία με το Delphi Economic Forum και με τη στήριξη της βρετανικής πρεσβείας στην Αθήνα, του Βρετανικού Συμβουλίου και (φέτος) της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT