«Μας αλλάξανε τα πετρέλαια». l Μπορεί η λαϊκή αυτή φράση να είχε πέσει σε αχρηστία, ήρθαν καιροί όμως που την έφεραν στην επικαιρότητα – κι όχι μόνο: την ανήγαγαν σε πραγματικότητα. l Καιροί που δεν μας αλλάξανε μόνο τα πετρέλαια, αλλά και τις βενζίνες, και τα φυσικά αέρια, και τα φώτα, και τα καλοριφέρ, και άπαντα τα εξ ελαίου της πέτρας καταγόμενα. l «Τση πέτρας τα παράγωγα που πάσι πάνω κάτω / λες και ξαναγεννήθηκε η φύση των πραμάτω». l (Βιτσέντζος Κορνάρος Von Supermarket εποίει). l
Γιατί η επίκληση της κλιματικής αλλαγής βρίσκει παρά τοις Ελλησι τόσο πυκνή χρήση όσο ουδαμόθεν επί της ευρωπαίας, τουλάχιστον, γης; l Διότι ουδαμόθεν πλην Ελλάδος η κλιματική αλλαγή ως αιτία καταστροφών, πλημμυρών και πυρκαγιών θεωρείται ικανή να καλύψει l –να επιχωματώσει, να μπαζώσει, να χτίσει και να μπουρμώσει με κτίρια, μάντρες, μπετά, ασφάλτους και άλλα … φερτά υλικά– l τις διαχρονικές ευθύνες, όχι μόνο συμφεροντολόγων και φαυλεπίφαυλων πολιτικών, αλλά και την επιδημική φιλαπατεωνία πλείστων πολιτών της Ελλάδος, l οι οποίοι, εκτός των άλλων, έχουν γραμμένη και τη μάνα φύση. l Η οποία μπορεί να είναι Ωραία, αλλά είναι και Μοιραία. l Και κυρίως εκδικητικιά. l Oχι εκδικητική· εκδικητικιά – και με τα δίκιο της. l Εξ ου και θεωρούνται αναπόφευκτες και άλλες Αγίες Πελαγίες, Μάντρες, Εύβοιες, Ηλείες… l (Η εκατόμβη ανθρώπων στο Μάτι ήταν και άλλου παπά ευαγγέλιο. l Aλλου θεατρίνου παράσταση μάλλον). l
Χοντραίνουμε οι Ελληνες. l Παραχοντραίνουμε. l Τι πράμα είν’ αυτό, Βαγγελίστρα μου, στους δρόμους. l Τι συμβαίνει κι έχουμε χάσει τις ζυγαριές και τα πασχάλια μας; l Ποιες ζυγαριές δηλαδή, καντάρια για εμποροκιβώτια απαιτούνται πια. l (Το λέω διότι έχω διά βίου λόγους, l εξ ου και μια «μπόλικη ευαισθησία» για το θέμα). l
Καλά καλά δεν γνωρίζαμε ότι υπήρχε αναπληρωτής εκπρόσωπος του Σύριζα.
Αυτό το τελευταίο το αντέγραψα από θεατρική κριτική έγκυρης εφημερίδας: l Ο σκηνοθέτης, λέει, «έχτισε ένα σύμπαν με προσωπική σφραγίδα και μπόλικη ευαισθησία». l Πώς λέμε «έριξα στο φαΐ και μπόλικο κουρκουμά»; l
Κι αυτό πια το «μέσω εμάς» ή «μέσω εσάς»! l Κρίμα κι άδικο πια· l τι έχει δηλαδή το «μέσω ημών» ή «υμών»; l Δεν το καταλαβαίνουν όλοι; l Μπα, τι λες – δεν το καταλάβαιναν τόσες δεκαετίες που το χρησιμοποιούσαμε; l Εστω και ντρέτα, σαν «γλωσσικό απολίθωμα». l Δεν καταλαβαίνουμε τι θα πει «υπ’ όψιν» ή «υπόψη»; l «Κατεξοχήν», ή «εντέλει»; l Κι εν πάση περιπτώσει, άμα… ντρέπεσαι να γράψεις «μέσω υμών» ή «ημών», γύρισε τη φράση σου, πες το αλλιώς· l πες λ.χ. «Η διασύνδεση Αιγύπτου με την Ελλάδα και μέσω αυτής (ή διά μέσου αυτής) με όλη την Ευρώπη…». l Μόνο μη λες και μη γράφεις «και μέσω εμάς με όλη την Ευρώπη»· l μην κάνεις αυτή τη μηχανική «μετάφραση» του υμών ή ημών· l μη συμβάλλεις στη βάρβαρη στρέβλωση της ωραίας γλώσσας μας. l Γιατί πες πες, θα «καθιερωθεί» κι αυτό. l Οπως τόσες και τόσες γλωσσικές ασχήμιες, μηχανιστικά «μεταφρασμένες στη Δημοτική», και καλά, l τις οποίες μας επέβαλε και συνεχίζει, l με την αρωγή της αμάθειας και της ανοησίας, l η άχαρη, παρωχημένη, η ξύλινη ιδιόλεκτος, l αυτή η αργκώ «της Αριστεράς και της Προόδου» – τρομάρα της. l
Ισως κάνει καλό στον Σύριζα, δημοσκοπικά, αυτή η μεγάλη αναφορά στον ξεχωριστό άνθρωπο και αθλητή Αλέξανδρο Νικολαΐδη. l Ισως όμως και όχι. l Γιατί, κοντά σ’ αυτούς που σκέφτονται «έχει και τέτοια ποιότητα μέσα του ο Σύριζα», l υπάρχουν και άλλοι που αντιλαμβάνονται γιατί μένουν στην αφάνεια συριζαίοι της ποιότητας αυτής, l ενώ γαυριούν κι αλαλάζουν αμολυμένοι Πολάκηδες, Κουρουμπλήδες, Σπίρτζηδες, Βαγενούδες, Τσιπροξάδελφοι, Μαμουλάκηδες και πλήθος άλλοι ομοειδείς. l Καλά καλά δεν γνωρίζαμε ότι υπήρχε αναπληρωτής εκπρόσωπος του Σύριζα. l Μόνο Ηλιόπουλος· μόνο.