Ήταν περίπου μια χώρα…

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξυπνήσαμε για μία ακόμη φορά με το ίδιο ερώτημα: «Μα πως συνέβη αυτό;». Για μία ακόμη φορά μαθαίνουμε ότι οι ελλείψεις ασφάλειας σε κάποιον τομέα ήταν τραγικές. Οπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Κώστας Γενηδούνιας, «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν. Aν λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως». Με άλλα λόγια, οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά και στο μιλητό: «Οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη. Αυτό γίνεται από Αθήνα για Θεσσαλονίκη 15 φορές» (ΕΡΤ 1.3.2023).

Ετσι, όλα αφήνονται στην τύχη: «Είχαμε μείνει με καθυστέρηση και άκουσα τον μηχανοδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο εισιτηρίων και να λέει, “πάμε και όπου βγει”. Αυτό ακριβώς άκουσα μέσα από τους ασυρμάτους», ανέφερε ένας επιβάτης της μοιραίας αμαξοστοιχίας. «Στην αρχή μας είπαν ότι θα υπάρχουν καθυστερήσεις, 20 λεπτά, μετά μια ώρα. Μας λένε ότι υπάρχει σύγχυση στις γραμμές. Ακούω δύο υπαλλήλους του τρένου να λένε “πού είναι αυτός ο προϊστάμενος;” και σε ένα λεπτό μπαμ, λέει ο ένας επιβάτης». Ο κ. Βασίλης Ζαβογιάννης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συμπληρώνει τις εικόνες του χάους: «Σκεφτείτε πως χθες, επί 45 ολόκληρα λεπτά έψαχναν να βρουν σε ποιο κομμάτι της διαδρομής βρίσκεται το τρένο» («Καθημερινή» 1.3.2023).

Μετά το «μπαμ» και τους δεκάδες νεκρούς αρχίζουν οι τυπικές ελληνικές διαδικασίες. Κινητοποίηση των δικαστικών αρχών, δηλώσεις με θλίψη και με όρκους «όλα στο φως», και περιμένουμε (αφού περάσει το πρώτο σοκ) ανταλλαγή αιχμών για τις καταφανείς ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας. «Οι ευθύνες είναι μεγάλες και πρέπει να αποδοθούν», θα πουν οι μεν, «μιλάτε εσείς που δεν κάνατε τίποτε όταν ήσασταν κυβέρνηση», θα πουν οι δε.

Υπάρχει μια λεπτομέρεια όμως που φωτίζει την κακοδαιμονία της χώρας, κακοδαιμονία που δημιουργεί θανατηφόρα τετελεσμένα. «Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες», σημείωσε στην πρώτη ανακοίνωσή της η Hellenic Train που διαχειρίζεται τους συρμούς. Η κουλτούρα του απροσμέτρητου πέρασε και στις αμαξοστοιχίες. Ευτυχώς όμως άλλαξε ο ποινικός κώδικας και το αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος διώκεται ως κακούργημα και επισύρει –με βάση την πρόσφατη αλλαγή του ποινικού κώδικα– ποινές που ξεκινούν από πολυετείς καθείρξεις 10 ετών και μπορούν να φθάσουν μέχρι και ισόβια.

Σωθήκαμε…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή