Η σιωπηλή ανυπαρξία

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επί χρόνια οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ φώναζαν για την ανασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Τους άκουγε κανείς; Είχαν δίκιο αλλά δυστυχώς έχει γίνει πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς πότε ο συνδικαλισμός μιλάει σοβαρά και πότε με κομματικές σκοπιμότητες, κι επειδή συνήθως είναι το δεύτερο, κλείνουμε τα αυτιά μας. Υπάρχει κι εδώ πρόβλημα αξιοπιστίας, όπως παντού αλλού στην κοινωνία μας. Εκείνοι που έπρεπε κυρίως να ακούν είναι το Δ.Σ. του ΟΣΕ, που ο σιδηρόδρομος ήταν ευθύνη τους. Πού βρίσκονται; Μέσα σε όλο τον θόρυβο που γίνεται για το δυστύχημα, δεν έχουμε ακόμη μάθει τα ονόματά τους, εκείνα του γενικού διευθυντή, των κεφαλών της εταιρείας. Ούτε έχουμε δει το οργανόγραμμα. Ομως στη βάρδιά τους έγινε το κακό και από ό,τι έχω μάθει στη δουλειά μου, όταν συμβαίνουν «γεγονότα», τότε πρώτη η διοίκηση βγαίνει και μιλάει. Εκτός αν αυτό ισχύει μόνο όταν τα γεγονότα μάς προβάλλουν θετικά. Τώρα βγαίνει ο πάσα ένας και μιλάει, εκτός από τους κατά τον νόμο επικεφαλής του Οργανισμού. Θα έπρεπε τουλάχιστον να υπάρχει αμέσως μετά το δυστύχημα μια ανακοίνωση του Δ.Σ. της εταιρείας, έστω και για τους τύπους. Η απουσία της είναι σιωπηρή παραδοχή ότι κουμάντο εκεί έκανε η πολιτική ηγεσία και ότι τα προεδρεία κ.λπ. ήταν άσχετοι κομματικοί διορισμένοι από εκείνη. Οπως συνηθίζεται στις κρατικές επιχειρήσεις. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τη βιασύνη της κυβέρνησης να υποκαταστήσει επικοινωνιακά τη διοίκηση. Μακάρι να κάνω λάθος και να ζητήσω συγγνώμη, όπως συνηθίζεται.

Η κατάντια του ΟΣΕ είναι διαχρονικό φαινόμενο και θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πόσες διοικήσεις έχουν περάσει από εκεί τα τελευταία χρόνια, και τα προσόντα τους. Τα χρόνια που πηγαινοέρχονται οι συμβάσεις για το σύστημα ασφαλείας. Κυνηγάμε τώρα τους σταθμάρχες, σωστά, κι εκείνοι φταίνε, αλλά πιο πολύ αυτοί που τους έβαλαν κι αυτοί που έβαλαν αυτούς που τους έβαλαν. Το αισθάνεται ο κόσμος που βγαίνει στους δρόμους.

Η κατάντια του ΟΣΕ είναι διαχρονικό φαινόμενο και θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πόσες διοικήσεις έχουν περάσει από εκεί τα τελευταία χρόνια, και τα προσόντα τους.

Λάθος να σταματήσουν τα τρένα. Το σωστό είναι να επισκευαστεί αμέσως η γραμμή και να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος όσο πιο γρήγορα γίνεται. Τουλάχιστον οι εμπορικές αμαξοστοιχίες, που είναι βασικός κρίκος στην ομαλή λειτουργία της οικονομίας. Το συμβάν στα Τέμπη ήταν τραγωδία αλλά δεν είναι λόγος να παραλύσει το δίκτυο, ούτε μπορεί να μείνει αδρανές μέχρι να μπουν τα νέα συστήματα ασφαλείας. Να δουλέψει όπως πριν αλλά να προσέχουν περισσότερο.

Θα μας διδάξει τίποτε η τραγωδία; Εξαρτάται. Η χρονική σύμπτωση με τις εκλογές έδωσε την έμφαση σε επικοινωνιακούς χειρισμούς, κάτι που δεν προοιωνίζεται θετικά. Η ώριμη συμπεριφορά των χιλιάδων πολιτών που διαδήλωσαν την Τετάρτη ίσως διδάξει κάτι τους πολιτικούς μας ηγέτες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή