Οι δικλίδες ασφαλείας

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ζήτημα είναι ξεκάθαρο, τουλάχιστον σε όσους δεν πορεύονται με κομματικές παρωπίδες. Στις 6 Μαρτίου, λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, ο ΟΣΕ εξέδωσε διευκρινιστική ανακοίνωση σχετικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. Ξεκαθάρισε ότι από τον Ιούλιο του 2015 υποβαθμίστηκε και έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση, έπειτα από πυρκαγιά στο Λιτόχωρο και τότε είχε ως μόνη δυνατότητα την παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων και όχι τη δυνατότητα τηλεχειρισμών.

Τον Ιούλιο του 2019 νέα φωτιά στη Λάρισα κατέστρεψε καλώδια και εξοπλισμό και η τηλεδιοίκηση τέθηκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας. Από τον Νοέμβριο του 2022 ο τοπικός πίνακας χειρισμού στον σταθμό της Λάρισας επιτρέπει τη χάραξη διαδρομής με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους και δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών τοπικά, περίπου πέντε χιλιόμετρα μετά και τρία χιλιόμετρα πριν από τον σταθμό της Λάρισας. Ο σταθμάρχης της βραδινής βάρδιας στις 28 Φεβρουαρίου δεν χρησιμοποίησε την ηλεκτρονική χάραξη, όπως είχαν κάνει συνάδελφοί του νωρίτερα σε άλλες περιπτώσεις, και σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά δεν φαίνεται ούτε να παρακολούθησε τις ενδείξεις στον πίνακα για να διαπιστώσει ότι το Intercity είχε μπει στη γραμμή καθόδου.

Μια σειρά από προφορικές και γραπτές οδηγίες του σταθμάρχη, που προβλέπονται βάσει πρωτοκόλλου (όταν τα φωτοσήματα είναι κόκκινα) για το πού θα έπρεπε να κινείται το τρένο, προκύπτει από τις καταθέσεις ότι είτε δόθηκαν ελλιπώς είτε δεν δόθηκαν καθόλου. Εξαντλούνται όμως εδώ οι δικλίδες ασφαλείας; Η αποτροπή ενός δυστυχήματος εξασφαλίζεται μόνο από τις κινήσεις ενός σταθμάρχη ή την απουσία συναδέλφων του που αποχώρησαν νωρίτερα από το πόστο; Η απάντηση θα ήταν «όχι», τουλάχιστον σε ένα κράτος που θα ήθελε έπειτα από πολυετείς καθυστερήσεις να αποκτήσει κάποτε σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Εάν λειτουργούσε πλήρως ένα σύστημα τηλεδιοίκησης, όπως θα έπρεπε, θα υπήρχε μια πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας, μια επιπλέον εποπτεία. Αλλοι σιδηροδρομικοί θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν και σε οθόνες υπολογιστών τι συμβαίνει έως το Πλατύ σε όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς. Θα είχαν δηλαδή άμεσα εικόνα του τρένου που έφευγε από τη Λάρισα, αλλά και εκείνου που αναχωρούσε από τους Νέους Πόρους, καθώς και εικόνα των κινήσεων των δύο σταθμαρχών. Θα μπορούσαν να παρέμβουν ή να ειδοποιήσουν εγκαίρως. Οποιος θέλει ουσιαστικά να βελτιώσει τον σιδηρόδρομο δεν παίζει με τις λέξεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή