Απείθαρχοι οδηγοί, απρόσεκτοι πεζοί

Απείθαρχοι οδηγοί, απρόσεκτοι πεζοί

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χθες μια 65χρονη, κρατώντας από το χέρι ένα τρίχρονο παιδί, προσπάθησε να διασχίσει τη λεωφόρο Κηφισίας σε σημείο όπου δεν υπήρχε διάβαση ούτε φωτεινοί σηματοδότες. Διερχόμενος οδηγός μηχανής έπεσε πάνω τους, η γυναίκα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπως και το κοριτσάκι, που μέχρι χθες το βράδυ νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση. Σε ένα άλλο τροχαίο, πάλι χθες λίγο μετά τη μία τα ξημερώματα, 50χρονος άνδρας επιχείρησε να διασχίσει κάθετα τη λεωφόρο Αλεξάνδρας σε σημείο όπου, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, δεν υπήρχε διάβαση, με αποτέλεσμα να παρασυρθεί από αυτοκίνητο, με τραγική δυστυχώς κατάληξη.

Αναδεικνύουμε τακτικά την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων. Ξεπερνούν το όριο ταχύτητας, δεν προσέχουν, βρίζουν, κορνάρουν άσκοπα, δεν φορούν ζώνη ασφαλείας, μιλούν στο κινητό τηλέφωνο και στέλνουν sms, κάποιοι οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή έχοντας προηγουμένως καπνίσει κάνναβη, σταματούν όπου τους βολεύει. Mαζί με τους Γάλλους είμαστε οι πιο απείθαρχοι και αγενείς οδηγοί στην Ευρωπαϊκή Ενωση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Οχι ότι χρειαζόμαστε μια έρευνα για να μας το επιβεβαιώσει. Είναι γνωστή η τρέλα και η αναρχία που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους με αυτοκίνητα, δίκυκλα, ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια. Ομως υποχρεώσεις έχουν και οι πεζοί, οι οποίες συχνά δεν τηρούνται.

Τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (2022) για τα ατυχήματα με πεζούς στην Ελλάδα είναι αποκαλυπτικά. Ο ένας στους δύο πεζούς που είχε κάποιο ατύχημα στους ελληνικούς δρόμους ήταν από δική του ευθύνη. Τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώνει η Ευρωπαϊκή Ενωση για τους θανάτους πεζών σε τροχαία ατυχήματα είναι εξίσου αποκαλυπτικά. Το 1/5 των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στα τροχαία της Ευρώπης είναι πεζοί. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Υγείας, η ηλικιακή ομάδα που πλήττεται περισσότερο από τα τροχαία σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αυτή μεταξύ 15 και 29 ετών και οι άνω των 65 ετών. Οι σημαντικότερες αιτίες είναι η απόσπαση προσοχής –πολλές φορές έχω δει πεζό προσηλωμένο στο smartphone και όχι στον δρόμο– και η υπερβολική ταχύτητα.

Οταν ακούμε για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι περισσότεροι σκεφτόμαστε κανόνες που αφορούν αποκλειστικά κάποιον που κρατάει ένα τιμόνι. Ωστόσο, ο ΚΟΚ περιέχει πάρα πολλές διατάξεις σχετικά με τις υποχρεώσεις των πεζών και με τον τρόπο που πρέπει να κινούνται στους δρόμους ώστε να μην κινδυνεύουν οι ίδιοι και να μη θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή άλλων. Η παιδεία των πεζών δεν είναι δεδομένη. Πρέπει να ενισχύεται και να καλλιεργείται συνεχώς. Ο πεζός δεν έχει πάντα δίκιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή