ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ

3' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχετικά με αυτά που γράψαμε στο προχθεσινό φύλλο της «K» για τα «ταξί και τους ταξιτζήδες», ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, ο κ. Χρ. Βερελής είχε την ευαισθησία να μας στείλει την ακόλουθη επιστολή:

Αγαπητέ κ. Καρκαγιάννη

Οι απόψεις και οι προβληματισμοί που εκφράζετε στο σημερινό σας άρθρο για τον ρόλο των ταξί έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και αγγίζουν ευαίσθητες πτυχές του θέματος. Θέλω να σας ενημερώσω ότι με πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών έχει ξεκινήσει ένας διάλογος για την οργάνωση σε νέα βάση της αγοράς ταξί. Κοινός στόχος είναι η βελτίωση των υπηρεσιών προς τον πολίτη και η αναβάθμιση συνολικά του κλάδου. Τα ταξί έχουν ρόλο και μπορούν να συμβάλουν στην ικανοποίηση των αναγκών των μετακινούμενων στην πόλη της Αθήνας.

Σ’ αυτό τον διάλογο το ΥΜΕ έχει καταθέσει απόψεις, οι οποίες έχουν τύχει επεξεργασίας και αξιοποιούν τη διεθνή εμπειρία. Εχει καλέσει δε τους εμπλεκόμενους στο θέμα φορείς να καταθέσουν και τις προτάσεις τους, προκειμένου μέσα από μια διαδικασία που πάντως δεν θα είναι ατέρμονη να διαμορφωθεί το σχέδιο νόμου που θα προωθηθεί στη Βουλή.

Επιδιώκουμε την ανανέωση του στόλου των ταξί, τη διαμόρφωση κανόνων στις σχέσεις επαγγελματία – πελάτη, την εισαγωγή νέων υπηρεσιών, την εφαρμογή νέων μορφών οργάνωσης της αγοράς με αναγνώριση της προσωπικής επιλογής κάθε επαγγελματία, αφού η συμμετοχή του θα είναι εθελούσια.

Το ταξί από παράνομο λεωφορείο που είναι λόγω πολλαπλών μισθώσεων πολλές φορές είναι αναγκαίο να αποτελέσει μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια ένα υψηλής ποιότητας συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς. Αυτό νομίζω ότι επιβάλλει η εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και η δημιουργία μιας θετικής εικόνας μιας τουριστικής χώρας, όπως είναι η Ελλάδα.

Θέλω ακόμη να σας ενημερώσω ότι σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τον ΣΑΤΑ έχει ξεκινήσει από τις αρχές του 2001 η εκκαθάριση του Μητρώου. Πρόκειται για μια σημαντική όσο και δύσκολη προσπάθεια. Το έργο αυτό προχωρεί, με δεδομένη και την πολιτική μας απόφαση να μην δοθούν άλλες άδειες στην Αθήνα, αφού ο σημερινός αριθμός των ταξί αρκεί για την κάλυψη των αναγκών.

Η απογραφή ξεκίνησε στη Νομαρχία Αθηνών και έχει ήδη απογραφεί το 50% των κυκλοφορούντων ΤΑΧΙ ΕΔΧ αυτοκινήτων. Το μέτρο της απογραφής των ΕΔΧ αυτοκινήτων επεκτάθηκε με την υπ’ αριθμ. Α36984/3782/2001 υπουργική απόφαση ήδη στις Νομαρχίες Πειραιά και Ανατολικής Αττικής.

Σημειωτέον ότι όσα ταξί απογράφονται εφοδιάζονται με νέες κρατικές πινακίδες διαφορετικού τύπου από τις ήδη κυκλοφορούσες για τον εύκολο εντοπισμό των παράνομα κυκλοφορούντων ταξί.

Οσον αφορά το θέμα της εισόδου των ταξί στις λεωφορειολωρίδες θεωρούμε ότι: οι αστικές συγκοινωνίες, τα μέσα μαζικής μεταφοράς πρέπει να έχουν τον δικό τους χώρο. Και αποτελεί πρώτης προτεραιότητας στόχο μας να αυξήσουμε την αξιοπιστία και την ταχύτητα των δρομολογίων. Για τον λόγο αυτόν δεν μπορούμε, σήμερα τουλάχιστον να δεχθούμε την είσοδο των ταξί.

Με εκτίμηση

Ο υπουργός

ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΕΡΕΛΗΣ

* * *

Με χαρά διαπιστώνουμε ότι ο κ. Χρ. Βερελής και το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη προχωρήσει στη μελέτη πολλών πλευρών των προβλημάτων που ετέθησαν με τη χθεσινή απεργία των ταξί και είναι έτοιμος, σε διάλογο με το συνδικαλιστικό όργανο των ταξιτζήδων, να ασχοληθεί με την αναδιοργάνωση αυτής της τόσο χρήσιμης αγοράς, με νομοσχέδιο που σύντομα θα προωθηθεί στη Βουλή.

Επισημαίνουμε τα κεντρικά σημεία, όπως τίθενται από τους ταξιτζήδες και ο υπουργός δέχεται ότι είναι πράγματι αντικείμενο διαλόγου: Η εκκαθάριση του Μητρώου και η εγκυρότητα της άδειας, που κατοχυρώνει το ταξί ως μικρή επιχείρηση, η αντικατάσταση του στόλου με φορολογικά και πιστωτικά κίνητρα (πολιτική που εφαρμόζεται και για άλλες μικρές επιχειρήσεις), η μελέτη του πραγματικού κόστους λειτουργίας και η προσαρμογή του κομίστρου προς αυτό. Από την επιστολή του κ. Χρ. Βερελή διαφαίνεται ότι στα σημεία αυτά σημειώνεται προσέγγιση απόψεων.

Για τις λεωφορειολωρίδες ο κ. υπουργός πιστεύει ότι πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σεβαστή η άποψή του, αλλά θα πρέπει αν δεχθεί ότι είναι παράλογο στον ίδιο δρόμο να έχουμε τρεις λωρίδες με συμφόρηση και μία που είναι σχεδόν άδεια. Δημιουργούνται επίσης πολλά προβλήματα κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των πελατών όταν μάλιστα είναι υπερήλικες ή άτομα με ειδικές ανάγκες. Ας δοκιμάσουν την κυκλοφορία των ταξί σε έναν μόνο λεωφορειόδρομο και ας πράξουν ανάλογα με το αποτέλεσμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή