ΕΝΔΟΣΚΟΠΟΣ

5' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι δική τους η «εθνική υπόθεση;». Κατηγορεί μεν η κυβέρνηση την αξιωματική αντιπολίτευση ότι ζημιώνει την «εθνική υπόθεση» της προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων, με την κριτική που ασκεί, αλλά από την πλευρά της δεν θεωρεί απαραίτητο και χρήσιμο για την «εθνική υπόθεση» να ενημερώνει ανοικτά, χωρίς επιφυλάξεις και «μυστικά» τη Νέα Δημοκρατία και την αντιπολίτευση γενικότερα για το πώς έχουν σήμερα στααλήθεια τα πράγματα.

Αυτά που ζητάει από τους αρμόδιους υπουργούς, κ.κ. Βάσω Παπανδρέου και Ε. Βενιζέλο με την ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλος δείχνουν πόσο μεγάλο είναι το έλλειμμα της ενημέρωσης που «προσφέρει» η κυβέρνηση στην αντιπολίτευση. Πώς να συμβάλει στην «εθνική υπόθεση» η αντιπολίτευση, όταν ζητάει σήμερα να πληροφορηθεί ποια έργα δεν έχουν χωροθετηθεί, αν υπάρχουν έργα που έχουν εγκαταλειφθεί και ποια είναι αυτά, ποιο ήταν το αρχικό κόστος κάθε έργου χωριστά, πόσο εκτιμάται τώρα ότι τελικώς θα κοστίσει, αν έχουν γίνει αναθέσεις και με ποιες διαδικασίες στον Ισπανό αρχιτέκτονα, κ. Καλατράβα και πολλά άλλα.

Οταν για όλα αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, η κυβέρνηση κρύβει αληθινά στοιχεία και λόγια, όταν θεωρεί ως «εχθρική»προς αυτήν κίνηση κάθε κριτική που της ασκείται για τα προβλήματα και τις ασάφειες που υπάρχουν ακόμη σήμερα στο θέμα της προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, για ποια «εθνική υπόθεση» μπορεί να γίνεται λόγος; Ποιοι και πώς να βοηθήσουν την κυβέρνηση, όταν εκείνη έτσι συμπεριφέρεται; Και αφού η κυβέρνηση δεν ενημερώνει αναλυτικά την αντιπολίτευση για την υπάρχουσα κατάσταση, γιατί να πιστέψει κανείς τον υπουργό που δηλώνει «δεν είναι σοβαρά τα προβλήματα στην προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων»;

Μια κατάσταση αξιοθρήνητη

Δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς με την απόφαση του ΟΑΣΑ να θέσει σε λειτουργία σύστημα με βιντεοκάμερες που θα ελέγχουν την ελεύθερη κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς στους λεωφορειοδρόμους της Αθήνας και θα εντοπίζουν τους παραβάτες οδηγούς. Ο,τι μπορεί να διευκολύνει την κίνηση των μέσων αυτών σε τούτη την «πνιγμένη» κυκλοφοριακώς πόλη είναι σίγουρα χρήσιμο. Το κακό είναι, όμως, ότι γενικότερα το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο, αγγίζοντας σε πολλές περιπτώσεις την «τρέλα». Και μέσα στο υπάρχον κυκλοφοριακό σκηνικό, είναι έτσι κι αλλιώς πολύ δύσκολο να βελτιωθεί σοβαρά και η κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Το ακόμη χειρότερο είναι ότι όλοι οι ειδικοί προβλέπουν, ότι σε δέκα χρόνια και ο πληθυσμός της Αττικής θα έχει αυξηθεί και τα τροχοφόρα θα έχουν αυξηθεί επίσης, σε ένα οδικό δίκτυο ανεπαρκέστατο για να αναλάβει μεγαλύτερα κυκλοφοριακά βάρη – ήδη σήμερα δεν αντέχει τα υπάρχοντα. Τι θα γίνει άραγε με αυτό το τεράστιο πρόβλημα; Οι πολιτικοί άρχοντες δεν φαίνεται να θέλουν να περιλάβουν το ζήτημα αυτό στις λεγόμενες «εθνικές υποθέσεις». Κανένα μεγάλο σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος δεν υπάρχει, ούτε κανείς «αρμόδιος» υπόσχεται καν ότι μπορεί να υπάρξει μελλοντικώς.

* * *

Κανένας «αρμόδιος» δεν φαίνεται επιπλέον διατεθειμένος να καταβάλει προσπάθειες για τη διευκόλυνση έστω της κυκλοφορίας των πεζών στην Αθήνα. Η κατάσταση στον τομέα αυτό είναι πλέον απίστευτη. Κανένας, μα κανένας δεν εμποδίζει όποιους «γουστάρουν» να κλείνουν πεζοδρόμια για οποιοδήποτε λόγο έχει σχέση με τη «δουλειά» τους, σε μικρούς και μεγάλους δρόμους, οπουδήποτε στην Αθήνα. Μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι, άνθρωποι με κάποιο πρόβλημα κίνησης αντιμετωπίζουν πλέον μια κατάσταση, που μπορούν να αποφύγουν μόνον αν προτιμήσουν να μην περπατούν καθόλου στους δρόμους της πόλης τους.

Ούτε δεκάρα…

Δεν είναι η πρώτη φορά που από τη στήλη αυτή ασχολούμεθα με αυτό το θέμα. Είναι όμως η συνέχιση της εξοργιστικής κατάστασης σε αυτήν την υπόθεση που μας αναγκάζει να επανέλθουμε. Ο «τραμπουκισμός» αυτών που κλείνουν τους δρόμους για τους πεζούς έχει φτάσει στο απροχώρητο. Συγκλονιστική πλέον και η αδιαφορία των «αρμοδίων». Και βεβαίως αγανακτεί κανείς ολοένα και περισσότερο, ακούγοντας κάθε τόσο μπουρδοειδείς δηλώσεις διαφόρων πολιτικών και δημοτικών «αστέρων» για την «Αθήνα μας», για το «ανθρώπινο πρόσωπό» της για έργα που θα καταστήσουν την Αθήνα «σύγχρονη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα».

Ολοι όσοι δηλώνουν τέτοια και άλλα πομπώδη για την Αθήνα δεν μπαίνουν φυσικά στον κόπο να στερηθούν για λίγη ώρα τις ανέσεις τους και να ΠΕΡΠΑΤΗΣΟΥΝ μέσα στην Αθήνα, χωρίς «συνοδείες» και κάμερες μόνοι τους, για να δουν από κοντά και ως πεζοί τα χάλια αυτής της «πρωτεύουσας» να υποφέρουν, να διαπιστώσουν (στην περίπτωση που την αγνοούν…) από «πρώτο χέρι», την ανυπαρξία ελέγχων, να κάνουν «ντρίπλες μέσα από παρκαρισμένα τροχοφόρα, εμπορεύματα, σκαλωσιές, σωρούς σκουπιδιών, καρέκλες, τραπεζάκια, «ξεχασμένα» μπάζα οικοδομών, να λερώσουν τα ρούχα, τα παπούτσια τους, να περπατήσουν αναγκαστικώς επάνω στα οδοστρώματα, με τα τροχοφόρα να περνούν ξυστά δίπλα τους.

Μια και για την ώρα, πάντως, δεν δίνουν δεκάρα, για όλα αυτά τα «μικρά» οι ανέμελοι γκλαμουράτοι αστέρες μας, ας μην μας τρυπούν τουλάχιστον τα αυτιά με τις γνωστές δηλώσεις τους περί «ανθρώπινης» Αθήνας και περί της «καθημερινότητας» και της «ποιότητας ζωής» των πολιτών, πράγματα με τα οποία υποτίθεται ότι τόσο πολύ θέλουν να ασχοληθούν («προσεχώς»…) διότι πριν από κάθε τι άλλο είναι ως γνωστόν ανιδιοτελείς «φίλοι του λαού».

Λόγω «αλαλούμ» ίσως…

Δεν αποτελούν «ενημέρωση» οι σκόρπιες δηλώσεις του κ. Βενιζέλου, του κ. Λαλιώτη, της κ. Βάσως Παπανδρέου, του κ. Τηλ. Χυτήρη, του κ. Χρ. Πρωτόπαπα για την «εθνική υπόθεση». Χωρίς ΤΑΚΤΙΚΗ επίσημη ενημέρωση, η πληροφόρηση που παρέχεται είναι, με το συμπάθιο, «μαϊμού». Και βεβαίως προκαλεί κακή εντύπωση και ερωτήματα και στην αντιπολίτευση και στην κοινή γνώμη το γεγονός, ότι ο πρωθυπουργός (ο οποίος υποτίθεται ότι προσωπικώς επιβλέπει το έργο της προετοιμασίας) αρνείται να ενημερώσει τη Βουλή για την πορεία των πραγμάτων. Δεν διαθέτει τα απαραίτητα για την ενημέρωση στοιχεία ο πρωθυπουργός; Αν αυτό συμβαίνει, τότε κάποιο οδυνηρό «αλαλούμ» τον εμποδίζει να τα έχει. Τα διαθέτει, αλλά δεν θέλει να μιλήσει γι’ αυτά; Αν ναι, για ποιο λόγο;

Αν, όπως κατά καιρούς υποστηρίζουν κυβερνητικοί παράγοντες, υπάρχουν λογικές εξηγήσεις για την αύξηση του κόστους, σε σχέση με ό,τι αρχικώς υπολογίστηκε, αν οι καθυστερήσεις οφείλονται σε αιτίες απολύτως εξηγήσιμες, σε λόγους που δεν έχουν να κάνουν με σοβαρά λάθη ή με ραθυμία των «αρμοδίων», γιατί να μην μιλήσει καθαρά για όλα αυτά η πολιτική ηγεσία; Προτιμάει μήπως το «ξεφώνημα» που δέχεται τώρα;

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ

κ. K. Σημ., πρ.: Ωραία, η Αγκυρα δεν μπορεί να εμποδίσει την ένταξη της Κύπρου στην Ε. Ενωση. Αλλά καλό θα είναι να προσέχουμε, μήπως και την εμποδίσουν άλλοι. Ευχαριστώ για την προσοχή σας και καλή σας ημέρα, Καταλληλότερε.

κ.κ. υπ. Εξωτ.: Αντε, προχωρήστε σε συμφωνία για σύνθετη ονομασία με τα Σκόπια, διότι γίναμε πλέον «ρόμπα» σ’ αυτή την ιστορία.

κ. Αρχιεπ. Αθηνών: Ναι, «εθνική επιταγή» η στήριξη των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και μια σκέτη επιταγή για τη στήριξη της Εκκλησίας δεν είναι κι άσχημη.

κ.κ. κυβέρνησης: Εντάξει, στα θέματα Απασχόλησης, Υγείας, Παιδείας, Ασφάλισης, Ασφάλειας, δεν πάτε καλά, αλλά σε όλα τα άλλα, που δεν ενδιαφέρουν ζωηρά την κοινή γνώμη, πάτε περίφημα. Συνεχίστε.

κ.κ. ΣΥΝ: Ε, αν δεν σας θυμηθεί το ΠΑΣΟΚ εξαιτίας δημοτικών εκλογών, για τι άλλο θα σας θυμηθεί, καλοί μας;

κ. Θ. Πάγκαλο: Είπατε ότι «υπάρχουν άνθρωποι δίπλα στον πρωθυπουργό» που δεν σας συμπαθούν. Αλλά, είναι είδηση αυτό τώρα; Είδηση θα ήταν να άρχιζαν αιφνιδίως να σας συμπαθούν. κ.κ. διοικ. «Θρύλου»: Δυνατοί στην Ευρώπη, από του χρόνου, λέτε; Χαρά στο κουράγιο σας!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή