Βανδάλων έργα

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεκάδες ελαφρώς τραυματίες στο Τζάνειο για πρώτες βοήθειες. Μία ακόμη τραυματίας με εγκαύματα στον Ευαγγελισμό για νοσηλεία. Ενα βαγόνι τυλιγμένο στις φλόγες. Δύο μοτοσικλέτες κατεστραμμένες ολοσχερώς. Είκοσι αυτοκίνητα με σοβαρές ζημίες.

Εφριξε η Ελλάς με τα όσα έγιναν το απόγευμα του Σαββάτου στον σταθμό του Ηλεκτρικού, στο Νέο Φάληρο. Εκατοντάδες ανυποψίαστοι επιβάτες συρμού των ΗΣΑΠ άρχισαν ξαφνικά να δέχονται βόμβες μολότοφ και πέτρες που εκσφενδόνιζε εναντίον τους ομάς ταραξιών κουκουλοφόρων και κρανοφόρων «φιλάθλων» του Ολυμπιακού. Δεν επρόκειτο καν περί συμπλοκής ανοήτων θερμοκεφάλων χούλιγκαν προ ή μετά κάποιον αγώνα, απλώς στο διερχόμενο τρένο επέβαιναν φίλαθλοι της AEK, οι οποίοι πήγαιναν στον Πειραιά για να πάρουν το πλοίο προς την Κρήτη, όπου αγωνιζόταν η ομάδα τους. Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς το μέγεθος της τραγωδίας που θα μπορούσε να συμβεί, αν μία επίθεση με βόμβες μολότοφ ελάμβανε ποτέ χώρα μέσα στα τούνελ είτε του Ηλεκτρικού είτε του μετρό.

Οι ενεδρεύοντες βάνδαλοι έδρασαν ως εγκληματίες – εκ προμελέτης και με όλη την υποδομή που ήταν απαραίτητη για να καταστήσουν αιματηρή την επίθεσή τους. Αποτελεί όντως σκάνδαλο το γεγονός ότι η Αστυνομία δεν κατόρθωσε να συλλάβει έστω και έναν εκ των περίπου πενήντα επικινδύνων και ασυνειδήτων κακοποιών στοιχείων. Στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει καν το «ελαφρυντικό» της άγνοιας της ταυτότητας των παρανομούντων, δεδομένου ότι αυτοί είναι πασίγνωστοι στους σχετικούς κύκλους, αφού αποτελούν ηγετίσκους οργανωμένων συνδέσμων. Τι είδους μυστηριώδης ασυλία είναι αυτή που τους καλύπτει;

Κάθε άλλο παρά πρωτοφανής είναι η επίθεση. Βάσει στοιχείων των ΗΠΑΠ, κατά τη διάρκεια της παρελθούσης τριετίας από του Ιουλίου 1998, σε… 67(!) ανέρχονται οι περιπτώσεις επιθέσεων εναντίον συρμών του Ηλεκτρικού από χούλιγκαν – 33 από οπαδούς του Ολυμπιακού, 19 από οπαδούς του Παναθηναϊκού και 15 από οπαδούς της AEK. Στα 70 – 100 εκατομμύρια δραχμών ετησίως ανέρχεται το ύψος των προκαλουμένων ζημιών, με 2-5 τρένα πληττόμενα κάθε φορά.

Πού θα πάει αυτή η κατάσταση; Μέχρι πότε θα αφήνονται ανενόχλητοι στο καταστροφικό τους έργο οι βάνδαλοι; Πρέπει άραγε να θρηνήσουμε -ο μη γένοιτο- κάποια εκατόμβη θυμάτων από την ανεξέλεγκτη δράση αυτών των αντικοινωνικών στοιχείων για να αποφασίσει η κυβέρνηση να λάβει μέτρα εναντίον αυτών των συγκροτημένων ομάδων ταραξιών, οι οποίες απειλούν να εξελιχθούν σε συμμορίες;

Ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρ. Βερελής, υπό το βάρος των γεγονότων, έκανε κάποιες δηλώσεις περί φυλάξεως των σταθμών των ΗΣΑΠ από άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. κατά το πρότυπο εκείνων του μετρό, αλλά θα περιμένουμε μετά πολλών επιφυλάξεων να διαπιστώσουμε αν όντως θα υλοποιηθούν.

Δέκα ολόκληρους μήνες πριν έχει ζητήσει η διοίκηση των ΗΣΑΠ φύλαξη από την ΕΛ.ΑΣ. τουλάχιστον των άρτι ανακαινισθέντων σταθμών Πειραιώς και Αγίου Ελευθερίου, κατ’ αρχήν, αλλά ούτε καν αυτό το αίτημα δεν έχει τύχει ανταποκρίσεως. Εύλογη επομένως η δυσπιστία προς τις υπουργικές υποσχέσεις.

Δεν είναι όμως ανεκτόν η κυβέρνηση να υπεκφεύγει της εκπληρώσεως υποχρεώσεων της παρομοίας σοβαρότητος. Εκατοντάδες χιλιάδες άτομα μετακινούνται καθημερινώς με τον Ηλεκτρικό και το μετρό. Δεν είναι δυνατόν όλοι αυτοί να αφήνονται στο έλεος μερικών δεκάδων ή εκατοντάδων χούλιγκαν, χάριν της προστασίας που αυτοί απολαμβάνουν από ισχυρούς κύκλους, σκοτεινά συμφέροντα των οποίων υπηρετούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή