Περίπλους

3' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Εθνικός Υμνος» είναι ο τίτλος της παράστασης που ετοιμάζει για φέτος ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στο θέατρο Θησείον. Αφηγήσεις, συνεντεύξεις, ξεναγήσεις, παρελάσεις, αναμνήσεις, προπόσεις, ενός λεπτού σιγές και άλλα ετερόκλητα, αλλά και… συνταιριαστά, συνθέτουν μια παράσταση-ντοκιμαντέρ, που διαδραματίζετα κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, που μαγειρεύεται και σερβίρεται επί τόπου. Ιδέα, δημιουργία και σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, σε μουσική Δημήτρη Καμαρωτού, σκηνογραφία Γιώργου Σαπουντζή, κοστούμια Ντόρας Λελούδα και χορογραφία Μαριέλας Νέστορα. Παίζουν Ρέα Ανδρεαδάκη, Γιώργος Βαλαής, Βασίλης Καραμπούλας, Σάσα Κρίτση κ.ά. H πρεμιέρα θα δοθεί στην Κέρκυρα, στο ΔΗΠΕΘΕ της πόλης, στις 30 Νοεμβρίου, ενώ οι παραστάσεις στην Αθήνα θα αρχίσουν στις 17 Δεκεμβρίου.

Η προσφορά του T. Μουζενίδη

Ημερίδα για τη συμβολή του Τάκη Μουζενίδη στο νεοελληνικό θέατρο οργανώνει το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. H εκδήλωση προγραμματίστηκε για τις 3 Δεκεμβρίου στην αίθουσα «Ιωάννη Δρακόπουλου» (παλιό αμφιθέατρο Ιατρικής) του Πανεπιστημίου από τις 3μ.μ. ώς τις 8.30μ.μ. H έναρξη περιλαμβάνει χαιρετισμούς από τον Μάριο Πλωρίτη, την Αννα Συνοδινού, τον Αλέξη Σολομό και τον DoRubin, ενώ ομιλητές στις δύο συνεδρίες είναι οι: M. Καραλή, M. Καρανάνου, K. Δεμέστιχα, Γρ. Ιωαννίδης, K. Γεωργακάκη, K. Πετράκου, Αγν. Μουζενίδου, Χρ. Σταματοπούλου, Πλ. Μαυρομούστακος, B. Πούχνερ, Σπ. Ευαγγελάτος, K. Γεωργουσόπουλος, T. Ρούσσος, Λ. Καλλέργης, M. Χορς, Στ. Βασιλειάδης, Γ. Μιχαηλίδης, Αν. Μακράκη. Θα μιλήσουν για την προσφορά του στο ελεύθερο θέατρο, τη συνεργασία του με τον M. Κατράκη, τη θεατρική προσέγγιση του Καζαντζάκη από τον Μουζενίδη, τα κείμενά του στον Τύπο, επίσης για τις σκηνοθεσίες του στο αρχαίο δράμα, τα θεωρητικά του κείμενα κ.ά. Το τέλος της ημερίδας περιλαμβάνει μαρτυρίες από μαθητές και συνεργάτες του.

Χιναστέρα «άπαιχτος» με ΚΟΑ

Σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα παρουσιάζεται απόψε το «Κοντσέρτο για άρπα και ορχήστρα» του Αργεντινού συνθέτη Αλμπέρτο Χιναστέρα, στο Μέγαρο Μουσικής, από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με μαέστρο τον Λουκά Καρυτινό και σολίστ τον πολυβραβευμένο Ρουμάνο αρπίστα Ιόν Ιβάν Ρόντσεα. Το Κοντσέρτο γράφτηκε στο Μπουένος Αϊρες το 1956 και παίχτηκε για πρώτη φορά το 1965 από την Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας, υπό τη διεύθυνση του Ευγένιου Ορμαντι, με σολίστ τον Νικανόρ Θαμπαλέτα. Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας θα παιχθεί η «Μεγάλη» Συμφωνία (αρ. 9 σε ντο μείζονα) του Φ. Σούμπερτ.

Για τη Φυσική σε Αθήνα-Δελφούς

Η 22η Διεθνής Διάσκεψη Φυσικής Ινστιτούτων Solvay θα γίνει για πρώτη φορά στη χώρα μας, στους Δελφούς και την Αθήνα – ως αναγνώριση της συνεισφοράς της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό πολιτισμό, έχει θέμα της τη φυσική τής επικοινωνίας. H διάσκεψη αρχίζει αύριο και θα διαρκέσει ώς τις 29 του μηνός και θα μεταδοθεί oline στην ιστοσελίδα των ινστιτούτων Solvay. Θα παρευρεθούν, μεταξύ άλλων, ο τιμημένος με το βραβείο Νόμπελ Ilya Prigogine, πατέρας της θεωρίας του χάους, καθώς και οι: Jacques Solvay (πρόεδρος των Ινστιτούτων), AntoZeilinger (Πανεπιστήμιο Βιέννης), Yuval Νeema(Πανεπιστήμιο Austian-Texas). Οι συγκεκριμένες διασκέψεις διαμόρφωσαν καταλυτικά την πορεία της φυσικής του 20ού αιώνα, καθώς μεγάλες προσωπικότητες συμμετείχαν ενεργά σε αυτές, και απετέλεσαν εφαλτήριο για τη λήψη των βραβείων Νόμπελ.

Φιλίπ Σολέρς στα ελληνικά

Το «Σταθερό Πάθος» (PassioFixe), το μυθιστόρημα του 65χρονου Γάλλου συγγραφέα Φιλίπ Σολέρς (ψευδώνυμο του Φιλίπ Ζουαγιό) είναι το πρώτο από τα βιβλία του που μεταφράζεται στα ελληνικά. Μόλις πρόσφατα εκδόθηκε από τις εκδόσεις «Εκκρεμές» σε μετάφραση (και πρόλογο) του Κώστα Κατσουλάρη. Είναι ένα βιβλίο ερωτικού πάθους, το ημερολόγιο ενός έρωτα που άρχισε στη δεκαετία του ’60 και διατρέχει τα τελευταία 30 χρόνια. O Φιλίπ Σολέρς ίδρυσε το 1960 το λογοτεχνικό περιοδικό Tel Quel με το οποίο ταυτίστηκε ως το 1983, οπότε διακόπηκε η κυκλοφορία του. Από εκείνη τη χρονιά άρχισε την έκδοση της λογοτενχικής επιθεώρησης L’ infini. Το 1961 τιμήθηκε με το βραβείο Medicis για το βιβλίο του «Le Ρarc».

«Φαρμακείο» και εικαστικώς

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να πάει κανείς στο «Φαρμακείο». Μιλάμε για το περιβόητο έργο του τρομερού Βρετανού καλλιτέχνη Ντέιμιεν Χερστ που παρουσιάζεται στην Τέιτ Μόντερν του Λονδίνου και όχι για το ομώνυμο εστιατόριο που δημιουργήθηκε πάλι από τον ίδιο στη βρετανική πρωτεύουσα. Το «Pharmacy», στο οποίο ο Χερστ αναπαριστά ένα κανονικό φαρμακείο με τα ράφια και τα κουτιά με τα φάρμακα, θα είναι προσβάσιμο και από το Διαδίκτυο. Με μια κάμερα που μπορεί να περιστραφεί 360 μοίρες, έχεις πανοραμική θέα του έργου. Αλλά για πραγματικό πονοκέφαλο ή πονόκοιλο καλύτερα να πάει κανείς σε κανένα πραγματικό φαρμακείο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή