H υστερία των εξετάσεων

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν αρκετό ένα λάθος της εξεταστικής ομάδας σε ένα υπόθεμα μιας ερώτησης στο μάθημα της Φυσικής της B΄ Λυκείου για να ξεσπάσει και πάλι θόρυβος μεγάλος γύρω από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Και να φανταστεί κανείς ότι οι βαθμοί της B΄ Λυκείου υπολογίζονται μόνον εφόσον το θέλει ο μαθητής και σε ποσοστό 30% στο «κυνήγι» των μορίων για μια θέση στα πανεπιστήμια.

Το προχθεσινό περιστατικό μπορεί σε πρώτη ανάγνωση να δικαιώνει αυτούς που διαμαρτύρονται για το επιτελείο των εξεταστών, το οποίο θα όφειλε τουλάχιστον να είχε λύσει τις ασκήσεις πριν τις εκφωνήσει στις τάξεις των εξεταζομένων.

Ομως κατά βάθος αποκαλύπτει την κατάσταση υστερίας και πανικού, στην οποία έχουν περιπέσει η πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών και η εκπαιδευτική κοινότητα, εξαιτίας ενός συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, που όχι μόνον δε προσφέρει γνώση, αλλά κινεί και ένα τεράστιο κύκλωμα παραπαιδείας και παραοικονομίας.

Υποστηρίζουν όσοι γνωρίζουν και έχουν μάλλον δίκιο, ότι οι εννέα μονάδες που χάθηκαν από αυτήν τη μία (ασήμαντη) ερώτηση που ακυρώθηκε στο προχθεσινό μάθημα της B΄ Λυκείου, μπορεί να είναι καθοριστικές για την εισαγωγή αρκετών μαθητών (εκατοντάδων ή χιλιάδων, ποιος ξέρει) στο πανεπιστήμιο. Αν πράγματι ισχύει αυτό, τότε αλίμονο σε μας και τα παιδιά μας. Διότι, σήμερα (κακώς) το λάθος έγινε από την εξεταστική ομάδα.

Αύριο, σίγουρα θα γίνει από το 17χρονο ή 18χρονο παιδί, που δεν μπορεί να διαθέτει στην ηλικία αυτήν την ωριμότητα, ώστε να αποδίδει σαν τελειομανής επαγγελματίας.

Ομως το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ανίκανο να διακρίνει τις δεξιότητες κάθε μαθητή και ακόμα πιο ανίκανο να στρέψει τους μαθητές σε επαγγελματικές κατευθύνσεις ανάλογες των δεξιοτήτων τους, το μόνο που επιχειρεί είναι να φιλτράρει στον πόντο, με τη λογική γραφειοκράτη λογιστή, όσους τάχα δεν είναι ικανοί να εισαχθούν στα πανεπιστήμια, διότι δεν πέτυχαν να συγκεντρώσουν δύο επιπλέον μόρια στην πέμπτη ερώτηση, του τρίτου υποθέματος στο μάθημα της Βιολογίας της B΄ Λυκείου. O απόλυτος παραλογισμός.

Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης οι μαθητές με κάποιο τρόπο εισάγονται στα πανεπιστήμια. Πουθενά όμως δεν υπάρχει τέτοια υστερία, πουθενά δεν συναντάς κύκλωμα παραπαιδείας με τζίρο εκατοντάδων δισ. όπως εδώ. Αν δεν είμαστε ικανοί να βρούμε μόνοι μας τον τρόπο να απαλλαγούμε από αυτό το τέρας που δημιούργησαν οι πολιτικές μας ηγεσίες, ας κοιτάξουμε τουλάχιστον τι κάνουν οι εταίροι μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή