Ανεμοδεικτης

5' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κλείνει και τυπικά σήμερα στο Στρασβούργο με τον «απολογισμό» της από τον πρωθυπουργό στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η ελληνική προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ενωση και από αύριο… «να ‘μαστε πάλι εδώ Σημίτη»! Με το ενδιαφέρον του, όπως είπε και ο ίδιος, στραμμένο στα εσωτερικά και την ελληνική «καθημερινότητα», που αναγκαστικά κατά την κυβερνητική άποψη έπρεπε να περάσει σε δεύτερη μοίρα αυτό το βαρυφορτωμένο «προεδρικό» εξάμηνο! Και όλοι τώρα, κοινωνία και… κυβερνών Κίνημα, περιμένουν με αγωνία (μάλλον το δεύτερο, και λιγότερο η πρώτη!) να δουν ποιες θα είναι αυτές οι αναγεννητικές «πρωτοβουλίες» τις οποίες έχει προαναγγείλει από την 1η Μαΐου ότι θα πάρει «με τη λήξη της προεδρίας» ο πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ προκειμένου να αντιστραφεί το δυσμενές για την κυβέρνηση κλίμα, να δοθεί η αίσθηση «φορτσαρίσματος» στο κυβερνητικό έργο και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις της επί ίσοις όροις εκλογικής μάχης, όποτε αποφασίσει να στήσει τις κάλπες…

Ηγγικεν, λοιπόν, η προαναγγελθείσα ώρα του… εκσυγχρονισμού του «εκσυγχρονισμού»! Και απομένει στον πρωθυπουργό να αποδείξει ότι και γνωρίζει πώς, αλλά και μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που δημιούργησε (σε ποιους, όμως;) για κάποιας μορφής «αναγέννηση» της εικόνας τουλάχιστον που εκπέμπει η κυβέρνησή του (και ο κομματικός μηχανισμός…), για να μην τοποθετήσουμε ψηλότερα τον πήχυ και μιλήσουμε και για πρακτική «αναγέννηση», που σημαίνει ουσιαστική και αποτελεσματική αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων, προώθηση λύσεων σε μια σειρά εκκρεμότητες που μεταβιβάζονται από τετραετία σε τετραετία, βελτίωση της οικονομίας και της πραγματικής ανάπτυξης κ.λπ. Ζητήματα «παρόντα», που περιμένουν λύσεις χρόνια, θα πρέπει τώρα να φανεί (αυτό είναι το «στοίχημα» για τον κ. Σημίτη…) ότι αποτελούν τον πυρήνα της κυβερνητικής δραστηριότητας, και μάλιστα με «στοχοχρονοδιαγράμματα» αποτελεσματικής αντιμετώπισής τους, κατ’ ανάγκην ασφυκτικά, αφού ο χρόνος που απομένει μέχρι τις εκλογές είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μικρότερος του 10μήνου…

Αν, όμως, κρίνει κανείς από το περιρρέον «κλίμα» που έχει καλλιεργηθεί σε κυβερνητικό και κομματικό επίπεδο, ο κύριος, αν όχι αποκλειστικός όγκος των πρωτοβουλιών που αναμένεται να αναλάβει τις επόμενες μέρες ο κ. Σημίτης αφορά τον… κομματικό και κυβερνητικό ανασχηματισμό, που μπορεί μεν να δώσει κάποια περιθώρια πολιτικών ελιγμών και εύρεσης νέων σημείων ισορροπίας στον πρωθυπουργό («μπορεί» – δεν είναι απολύτως σίγουρο), αλλά είναι λίαν αμφίβολο αν και κατά πόσον ενδιαφέρει την κοινωνία, που λογικό είναι να μην ενδιαφέρεται για… τα πρόσωπα, αλλά για το έργο που παράγουν! Ενδεχομένως, κάποια ονόματα «καμένα» το τελευταίο διάστημα λόγω εμπλοκής τους σε πραγματικές ή φημολογούμενες σκανδαλώδεις (πολιτικά, έστω…) και αδιαφανείς διαδικασίες, αν απομακρυνθούν από θέσεις που σήμερα κατέχουν, να δώσουν κάποια επίφαση «κάθαρσης» και αποφασιστικότητας του επικεφαλής του κυβερνητικού κομματικού σχήματος να απαλλαγεί από «βαρίδια» και πιθανόν να «βοηθήσει» την εικόνα – αρκεί αυτό όμως;

Και αν υποτεθεί ότι ο ανασχηματισμός (στο κυβερνητικό σκέλος του…) είναι τελικά ευρύς και σαρωτικός (κανείς, πάντως, δεν γνωρίζει τι πρόκειται να πράξει ο πρωθυπουργός, που επιμένει μέχρι τελευταία στιγμή και «δεν λέει κουβέντα, κρατάει κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα»…) και κάποια «πρώτα ονόματα» πάνε σπίτι τους ή αλλάξουν, πόσο αρκεί αυτή η κίνηση για να δώσει «νέα ορμή» στην κυβέρνηση (μέχρι να… ενημερωθούν οι νέοι υπουργοί, δεν θα «φάνε» έναν τουλάχιστον από τους λίγους εναπομένοντες μήνες;) και να πιστέψει ο κόσμος πως «ε, τώρα πια, το πράγμα θα τρέξει;».

Φυσικά και μια κυβέρνηση (πόσω μάλλον κόμμα με πολυετή πείρα εξουσίας) ξέρει και «άλλα μονοπάτια» για να… κανακέψει κόσμο και να προσπαθήσει να ενισχύσει την εκλογική της βάση: επίδειξη του «κοινωνικού προσώπου» της με επείγοντα και «εντυπωσιακά» μέτρα υπέρ αδυνάτων (εισοδηματικές αυξήσεις, ενίσχυση επιδομάτων σε χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους κ.λπ.), προσλήψεις, εξαγγελίες «ρυθμίσεων» για συγκεκριμένες κατηγορίες, λ.χ. αγρότες. Μπορούν, όμως, τέτοια μέτρα να έχουν και σήμερα την «αίγλη» και αποτελεσματικότητα που είχαν άλλοτε – ιδίως από ένα κόμμα που κυβερνά τα τελευταία 8 χρόνια και που υποτίθεται ότι κάποια ζητήματα θα μπορούσε να τα έχει ρυθμίσει σε περιόδους που δεν τις βάρυνε η «σκιά» της προεκλογικής σκοπιμότητος, σχεδόν δηλαδή της «δωροδικίας».

Κι έπειτα, ποιος μπορεί να εγγυηθεί πως «ψυλλιασμένος» πια ο κόσμος δεν θα… επωφεληθεί μεν των προεκλογικών παροχών, αλλά τελικά θα ψηφίσει εναντίον του κόμματος που τον «εξυπηρέτησε», ποντάροντας σε… ακόμη καλύτερες παροχές από τους επόμενους, που με τη σειρά τους θα θέλουν να δείξουν ότι η έλευσή τους συνδυάζεται και «εγγυάται» ανετότερους όρους διαβίωσης;

Κύριε Σκανδαλίδη, «κάποιοι δεν καταλαβαίνουν τίποτα»!

Θα περίμενε κανείς πως με τον τόσο θόρυβο που έχει δημιουργηθεί γύρω από την αδιαφάνεια, τη διαπλοκή και τις «περίεργες μεθοδεύσεις» στον τομέα των προμηθειών και των δημοσίων έργων, θα είχαν τουλάχιστον ευαισθητοποιηθεί οι αρμόδιοι μηχανισμοί, ώστε -αν μη τι άλλο!- να είναι πιο προσεκτικοί στις ενέργειές τους και πως, εν πάση περιπτώσει, σε υποθέσεις σχετικά ήσσονος οικονομικού ενδιαφέροντος «θα άφηναν τις διαδικασίες να τρέχουν… νομότυπα χωρίς παρεμβάσεις και «εκδηλώσεις ενδιαφέροντος»! Δεν βαριέστε…

Το υπουργείο Εσωτερικών προκήρυξε πριν από καιρό διαγωνισμό για την προμήθεια 20 εκχιονιστικών οχημάτων, στον οποίο κατέθεσαν προσφορές δύο εταιρείες, οι οποίες και έγιναν δεκτές από την αρμόδια επιτροπή που είχε συσταθεί βάσει του νόμου 2286/95, που τις αξιολόγησε κιόλας. Οι δύο ανταγωνίστριες εταιρείες, μετά τη βαθμολόγηση και αξιολόγηση των προσφορών τους, υπέβαλαν ενστάσεις (για διαφορετικούς λόγους), κάτι που συνηθίζεται και οι οποίες έπρεπε EK TOY NOMOY να κριθούν από την ΙΔΙΑ επιτροπή που είχε συσταθεί για να αξιολογήσει τις προσφορές…

Κατά πολύ περίεργο τρόπο, με απόφαση του υφυπουργού Εσωτερικών, από την επιτροπή αυτή αφαιρέθηκε το δικαίωμα να κρίνει τις ενστάσεις που υποβλήθηκαν, και η κρίση τελικά ανατέθηκε σε άλλη… έκτακτη επιτροπή που συνεστήθη μονάχα γι’ αυτήν την «αποστολή», κατά παρέκλιση του ισχύοντος νόμου που δεν επιτρέπει τη σύσταση «έκτακτης επιτροπής», παρά μονάχα για «ειδικούς λόγους», που βεβαίως δεν συνέτρεχαν στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Αυτή η νέα επιτροπή που έγινε μόνο και μόνο για να κρίνει τις ενστάσεις επί των προσφορών τις οποίες είχε ήδη αξιολογήσει (και τις τεχνικές προδιαγραφές και τα οικονομικά) λεπτομερώς και σε βάθος η νομίμως συσταθείσα προηγούμενη επιτροπή… κατάφερε, όπως καταγγέλλεται, και έγινε και θέμα σε MME όχι μόνο να ΜΗαπορριφθεί η μια από τις δύο προσφορές, λόγω τεχνικών ατελειών του οχήματος που στην πράξη το καθιστούσαν ακατάλληλο για το έργο που υποτίθεται ότι θα αναλάμβανε, αλλά επιπλέον και να… «αναβαθμολογηθεί» ευνοϊκότερα απ’ όσο το είχε βαθμολογήσει η πρώτη «νόμιμη» επιτροπή, με αποτέλεσμα να αλλάξει τελικά η μειοδότις εταιρεία, που κατά την πρώτη επιτροπή έπρεπε να αναλάβει την προμήθεια, και η «δουλειά» να πάει στην εταιρεία που προσέφερε το ακατάλληλο τεχνικά όχημα!

Με τέτοιες μεθοδεύσεις δεν είναι να… απορούμε πώς και γιατί διάφορα μηχανήματα που προμηθεύεται το Δημόσιο ή δημόσια έργα που αναλαμβάνουν την κατασκευή τους ιδιώτες όταν έρθει η ώρα να… φανούν χρήσιμα στο κοινωνικό σύνολο ή… κατολισθαίνουν ή αποδεικνύονται ακατάλληλα για χρήση! Πάντως, πριν πλακώσουν τα χιόνια, τον χειμώνα, και κινδυνεύσουμε να μείνουμε με… εκχιονιστικά «στα χαρτιά» μονάχα, καλά θα κάνει ο υπουργός Εσωτερικών κ. Σκανδαλίδης (που απ’ όποιο πόστο έχει περάσει δεν έχει ακουσθεί τίποτε για την «πολιτεία» του!) να ασχοληθεί με την υπόθεση και να ζητήσει (όπως έχει το δικαίωμα) να εξετασθεί το θέμα εξ αρχής, και με τις ΝΟΜΙΜΕΣ διαδικασίες! E, να μην πιαστεί κορόιδο ένας αγνός νησιώτης, από τους… πονηρούς Στερεοελλαδίτες…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή