Καθημερινα Και Αλλα

4' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «πραγματικότητα»…

Ολο αυτό το χρονικό διάστημα της αναμονής των πολυδιαφημισμένων πρωθυπουργικών πρωτοβουλιών, γίνεται πολλή συζήτηση για το θέμα των προσώπων: ποιος θα πάει σε ποιο υπουργείο, ποιοι εκ των σημερινών μελών της κυβέρνησης θα αλλάξουν πόστο, ποιοι εκ των βουλευτών ή των εξωκοινοβουλευτικών φίλων του κ. Σημίτη θα χρησιμοποιηθούν στο νέο Υπουργικό Συμβούλιο… Ασφαλώς έχει και την (μικρή ή μεγάλη, ανάλογα με τη συγκυρία) σημασία του το ζήτημα των προσώπων. Βέβαια, τέτοιες αλλαγές από τον… μετρ του είδους Ανδρέα Παπανδρέου, στόχο είχαν να κερδίσει χρόνο ο τότε πρωθυπουργός. Ενώ τώρα, λίγους μήνες πριν από τις εκλογές και με τέτοια «χάλια» στο εσωτερικό της χώρας, περισσότερο ως απώλεια χρόνου μοιάζουν αυτού του τύπου οι κινήσεις…

«Ζητούμενο» για τον Ελληνα πολίτη δεν είναι ποια πρόσωπα θα ασκήσουν πολιτική. Αλλά το ποια πολιτική θα κληθούν να υπηρετήσουν και πώς θα σταθούν απέναντι στα προβλήματα της καθημερινότητας. Και όταν μιλάμε για τον «Ελληνα πολίτη», δεν αναφερόμαστε σε εκείνον, επί παραδείγματι, ο οποίος κοιμάται και ξυπνάει με το ν’ αναρωτιέται εάν ο κ. Πάγκαλος έπεσε θύμα εσωκομματικής ίντριγκας, με αποτέλεσμα να μην καταστεί δυνατή η εκλογή του στο Εκτελεστικό Γραφείο. Ούτε, φυσικά, τον άλλον ο οποίος έχει τη δυνατότητα (και το δηλώνει ανερυθρίαστα!) να «παίζει» στο Χρηματιστήριο 30 εκατομμύρια δραχμές κάθε βδομάδα…

«Ζητούμενο» για τον Ελληνα πολίτη που μοχθεί για να επιβιώσει ή και για να διασφαλίσει κατά το δυνατόν αξιοπρεπή διαβίωση για τον ίδιο και την οικογένειά του, είναι να διαπιστώσει κατά πόσον ο πρωθυπουργός έχει επαφή με την ελληνική πραγματικότητα (μια και πληθαίνουν οι περί του αντιθέτου φωνές ακόμη και εντός του Ε.Γ. της K.E. του ΠΑΣΟΚ αλλά και του Υπουργικού Συμβουλίου). Μια πραγματικότητα, όμως, όπως την βιώνουν καθημερινά εκατομμύρια Ελληνες, και όχι (μόνον!) όπως την περιγράφουν ευρωπαϊκές και άλλες «εκθέσεις»… Εάν έχει τη βούληση και τη δυνατότητα να την καλυτερεύσει.

Εχει τη σημασία του το πράγμα: να διακρίνουμε μέσα από τις ανακοινώσεις και τις όποιες δηλώσεις των επομένων ωρών-ημερών, δηλαδή, εάν ο κ. Σημίτης γνωρίζει επί παραδείγματι πόσες (αριθμητικά!) οικογένειες ζουν στο φάσμα της ανεργίας. Πόσοι (αριθμητικά!) συνταξιούχοι ζουν με αποδοχές κάτω από το όριο της φτώχειας. Σε ποιο στάδιο (με συγκεκριμένα στοιχεία!) βρίσκεται το περίφημο πρόγραμμα «Δίκτυο Κατά της Φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού». Ποιο είναι το κόστος για την αγορά ενός κιλού ψωμιού σήμερα και ποιο ήταν το 1998. Πόσα υπαρκτά και μεγάλα προβλήματα συνανθρώπων μας με ειδικές ανάγκες δεν καλύπτονται από κυβερνητικές δράσεις και πολιτικές και γιατί συμβαίνει αυτό… Να διαπιστώσουμε κατά πόσον ο κ. Σημίτης έχει συναίσθηση των όσων πρέπει ακόμα να γίνουν και όχι απλώς τη διάθεση να συγχαίρει εαυτόν για εκείνα που έχει κάνει!

Αμεση αντίδραση…

Τώρα, ανασχηματισμός έρχεται και ίσως «παρεξηγηθώ»… Αλλά μισή ντροπή δική τους, και μισή… δική τους, Ταλαιπωρημένε αναγνώστη μου. Αλλωστε, το είχα πει και παλαιότερα κι έτσι «ευκολότερα» μπορώ να το πω και τώρα: εάν υπάρχει ένας υπουργός ο οποίος επιδεικνύει άμεσα ενδιαφέρον να δώσει απαντήσεις ή εξηγήσεις σε θέματα της καθημερινότητας που αφορούν όλους μας, αυτός είναι ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρ. Βερελής. Είχε απαντήσει παλαιότερα σε σημείωμά μας αναφορικά με την ασφάλεια των σχολικών λεωφορείων. Τώρα επανήλθε αναφορικά με το θέμα των ταξί, με αφορμή σχετικό σημείωμα της στήλης.

Προσφέροντάς μας, λοιπόν, ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες, μας γνωστοποιεί ότι σύμφωνα με τον νέο νόμο -πρόκειται για τον 3109/2003 που ψηφίστηκε τον περασμένο Ιανουάριο-, τα ταξί υποχρεούνται (μεταξύ άλλων) να είναι κλιματιζόμενα, οι οδηγοί να εκδίδουν αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, να μην επιλέγουν πελάτες και προορισμούς ή να αρνούνται μίσθωση (σ.σ. κι εμείς, βρε αδερφέ, να σταματήσουμε να ρωτάμε σκύβοντας από το παράθυρο ή κάνοντας μορφασμούς ώστε να γίνουμε κατανοητοί καθώς μας πλησιάζει αναβοσβήνοντας τα φώτα!), να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις μας ως προς τη διαδρομή. Και αναφέρει, επίσης, ότι σε διάστημα δύο μηνών έγιναν έλεγχοι κατά τους οποίους πιστοποιήθηκαν 715 παραβάσεις και αφαιρέθηκαν 163 πινακίδες. Και κλείνει το ενημερωτικό του σημείωμα, ότι καθιερώνεται και ενιαίος αριθμός κλήσης (1020) για ταξί.

Γιατί να μην τα πούμε όλα αυτά, λοιπόν; Για να μη φανεί ότι «στηρίζουμε» Βερελή; Ας τηρήσουν και άλλοι ανάλογη στάση για τα της καθημερινότητάς μας και θα τους… στηρίξουμε όλους! Για όσο, τουλάχιστον, δείχνουν ενδιαφέρον για τα προβλήματά μας και εργάζονται για την επίλυσή τους…

Τηλε-ασυδοσία!

Το παρατήρησα τυχαία τις προάλλες: σε τηλεοπτικές εκπομπές, το μεσημέρι, είδα και άκουσα ότι «παίζεται» Στοίχημα (προφανώς παράνομο…) για το ποιος θα ήταν ο νικητής των διαφόρων ριαλιτοπαιχνιδιών. Και η απορία μου είναι: Υπάρχει κάποια Αρχή για τον έλεγχο του πράγματος; Υπάρχουν υπηρεσίες του κράτους που ευαισθητοποιούνται για τούτη τη «διαφήμιση» εκτός νόμου δραστηριοτήτων; Αν ναι, ποιο παρακαλώ ήταν το αποτέλεσμα των ελέγχων τους οποίους διενήργησαν; Κι αν δεν έγιναν τέτοιοι έλεγχοι, δεν πρέπει κάποιοι να απολογηθούν -ή και να λογοδοτήσουν!- για την εικόνα ασυδοσίας στα ΜΜΕ;

(Και δεν είναι μόνο τα του τηλε-«στοιχήματος». Είναι, επί παραδείγματι, και οι χουλιγκανικές κραυγές επί ποδοσφαιρικών θεμάτων, από εκπομπές μερικών καναλιών – ειδικά ενός μικρού και «μαγικού»)..

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή