Ανεμοδεικτης

5' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το τελευταίο που χρειαζόμασταν! Να φτιάχνουμε βαλίτσες με βατραχοπέδιλα και αντηλιακά, να έχουμε βάλει τη σχάρα στο αυτοκίνητο, έτοιμοι να «φορτώσουμε» για να αποδράσουμε στις καλοκαιρινές διακοπές (αδέρφια, μέσα Ιουλίου! Σκάρτες 45 μέρες μένουν!) και «ξαφνικά» (που λέει ο λόγος -το περίμεναν οι αρμόδιοι…) οι βενζινοπώλες να σου ανακοινώνουν πως από Δευτέρα βάζουν λουκέτα στα πρατήρια! Πόσο να «φουλάρεις» πια (ξεχάστε «ιδέες» να γεμίσετε μπιτόνια για το πορτ μπαγκάζ- διακοπές είπαμε να πάμε, όχι να το παίξουμε «μουτζαχεντίν»!), και με τι καρδιά να ξαμολυθείς στους δρόμους, στηριζόμενος στην ελπίδα πως ύστερα από λίγες μέρες θα σπάσει η απεργία, ή πως στην επαρχία όλο και κάποιον απεργοσπάστη πρατηριούχο θα συναντήσεις; Και από δίπλα, έτσι για να μας κάνουν τα νεύρα «τσατάλια» απειλές αιωρούμενες και από τους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, πως έτσι και δεν τους ικανοποιήσει το υπουργείο (άντε να δούμε τον κ. Πασχαλίδη στα πρώτα του «δύσκολα»…) τα αιτήματά τους (συνθέσεις πληρωμάτων πιο… «φιλελεύθερες», απελευθέρωση των ναύλων και κατάργηση των «ελευθέρας») τα παπόρια θα μείνουν δεμένα στα ντόκα!

Πάλι καλά που την τελευταία στιγμή δικαστήριο έκρινε παράνομη και καταχρηστική την εξαγγελθείσα απεργία στα αεροπλάνα (αυτά υποθέτουμε ότι θα έχουν εξασφαλίσει τα… καύσιμά τους, και δεν εξαρτώνται από τους βενζινάδες κοντά στο «Ελ. Βενιζέλος»!) να ‘χουμε, βρε αδερφέ, ένα μέσο να την κοπανήσουμε – ευκαιρία και για την Ολυμπιακή να βγάλει κάνα φράγκο παραπάνω, έστω «τις λίγες στιγμές προ του τέλους της…», που επέρχεται με το νομοσχέδιο για τον «εθνικό αερομεταφορέα» – ελπίζουμε να την ονομάσει πάλι η κυβέρνηση αυτήν την έσχατη… επιμνημόσυνη κίνησή της «εξυγίανση» της O.A…. Συνηθισμένοι χρόνια τώρα στην… «επίκαιρη» πραγματοποίηση των απεργιών: οι καθηγητές πάνω στις εξετάσεις, οι αγρότες κόβουν τη χώρα στα δύο στο καταχείμωνο (εκεί κοντά στις χριστουγεννιάτικες διακοπές!) που ‘χουν «λάσκο» από τις αγροτικές εργασίες τους (είπαμε να απεργούμε, αλλά μην… αφήσουμε και τη σοδειά στην τύχη της…), οι ναυτεργάτες των πορθμείων πάλι πάνω στις γιορτές και τις μαζικές εξόδους των «τριημέρων», οι υπάλληλοι των διοδίων όταν επίκειται θηριώδης «έξοδος» και πάει λέγοντας…

Τούτο, όμως, με τους πρατηριούχους η αλήθεια είναι πως μας… φοβίζει λίγο! Ετσι και διαρκέσει κάμποσες μέρες (ελπίδα της κυβέρνησης είναι να «σπάσει» εκ των πραγμάτων, επειδή οι εταιρείες πετρελαιοειδών που διαθέτουν και δικά τους πρατήρια, είναι αποφασισμένες να τα κρατήσουν ανοικτά – να δούμε…) όχι μόνο θα τιναχθούν στον αέρα οι προγραμματισμοί των διακοπών, αλλά ακόμη και οι συχνές πυκνές αποδράσεις στις παραλίες θα διακυβευθούν – άντε με ένα γέμισμα να κάνεις… 5 μπάνια! Μετά;

Κρατάει χρόνια, πάντως, αυτή η κόντρα πρατηριούχων και πολιτείας – και έχουν και οι πρώτοι τα δίκια τους, ζητώντας πιεστικά να «εκσυγχρονιστεί» ουσιαστικά η αγορά, εφαρμόζοντας τις κοινοτικές οδηγίες (δικαίωμα των βενζινάδων να προμηθεύονται με δικά τους φορτηγά «πρωτογενώς» καύσιμα από τα διυλιστήρια, καθιέρωση αντικειμενικού ελέγχου των εισροών – εκροών καυσίμων από τις δεξαμενές των πρατηρίων, που θα παρακάμπτουν το τεχνικό πρόβλημα που δημιουργείται λόγω «διόγκωσης» της βενζίνας εξαιτίας των αλλαγών θερμοκρασίας κ.λπ.). Και από την άλλη, τα δίκια της έχει και η πολιτεία που θέλει να εξασφαλίσει την (κατά το δυνατόν…) πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, την αποφυγή φοροδιαφυγής (παίρνει κανείς απόδειξη;) και την προστασία του καταναλωτή, με τον έλεγχο της ποιότητος των καυσίμων…

Οι βενζινοπώλες δεν αρνούνται (θεωρητικά – γιατί η αντιπρότασή τους παραπέμπει στο… απώτερο μέλλον!) την εγκατάσταση ταμειακών μηχανών στα πρατήρια, αλλά δεν θέλουν να εγκατασταθούν ΠΑΝΩ στις αντλίες των καυσίμων, αλλά «κεντρικά» στο κατάστημα, και να εκδίδουν αποδείξεις (σε όσους το ζητήσουν…), γιατί επιμένουν πως αν ο ΣΔΟΕ κάνει έλεγχο και συγκρίνει τις «εισροές» (με βάση τα τιμολόγια αγοράς) με τις «εκροές» (τι θα δείχνουν δηλαδή οι ταμειακές κάθε αντλίας πώς πωλήθηκε…) και ταυτόχρονα «πάρει μέτρηση» και από τις δεξαμενές, τότε (ιδίως τώρα το καλοκαίρι!) ο πρατηριούχος θα… πάει μέσα για λαθρεμπορία, επειδή το απόθεμα στις δεξαμενές θα «εμφανισθεί» μεγαλύτερο του κανονικού, λόγω «διόγκωσης» των καυσίμων εξαιτίας της ζέστης!

Η «δέσμευση» του υφυπουργού Οικονομικών (δημόσια, χθες το πρωί…) πως όποιος πρατηριούχος τοποθετήσει ταμειακή μηχανή πάνω στις αντλίες, ΔΕθα υφίσταται έλεγχο των δεξαμενών του (υπό την προϋπόθεση ότι οι ταμειακές θα… λειτουργούν και δεν θα βρεθούν «τσιμπημένες»!) είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει από στιγμή σε στιγμή στην άρση του αδιεξόδου και την αναστολή της απεργίας διαρκείας – ή έστω την πραγματοποίησή της, έτσι για την «τιμή των όπλων» για ένα δύο 24ωρα, οπότε λίγο το κακό για όλους μας! Για να δούμε…

«Γκρίζα καθημερινότητα» και… κλιματισμός!

Είχαμε επισημάνει από τούτες τις στήλες με το που ξεκίνησε η λειτουργία του μετρό (που εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες άτομα!) πως ήταν κολοσσιαίο λάθος η επιλογή της «Αττικό Μετρό» να μην προβλέψει εξ αρχής, οι συρμοί να διαθέτουν κλιματισμό! H υγρασία (λόγω και «φρέσκου» σκαψίματος – εκτός των άλλων) στους υπόγειους σταθμούς, αλλά και μέσα στους συρμούς που κινούνται αποκλειστικά σε σήραγγες με κατ’ ανάγκην πλημμελή εξαερισμό, ο τεράστιος συνωστισμός, ιδίως στις ώρες αιχμής και η αύξηση υγρασίας και θερμοκρασίας εξαιτίας της, αργά ή γρήγορα θα καθιστούσαν το «κλίμα» σε όλο το δίκτυο του μετρό ανυπόφορο…

Ο τότε πρόεδρος της εταιρείας κ. Κίκκηρας, μας είχε απαντήσει πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί, επικαλέσθηκε (ψευδώς – εκτός κι αν δεν γνώριζε, γιατί η Βαρκελώνη και άλλες πόλεις που απέκτησαν πρόσφατα μετρό, το εγκατέστησαν ΕΞ ΑΡΧΗΣ κλιματιζόμενο!) το «προηγούμενο» ότι δήθεν «κανένα μετρό δεν κλιματίζεται», και τελικά κατέφυγε σε «τεχνικές δυσκολίες που υπάρχουν», πως δηλαδή το ύψος των σηράγγων και η απόσταση των συρμών από τις οροφές των «τούνελ» δεν επέτρεπε την εκ των υστέρων εγκατάσταση συστήματος κλιματισμού στους συρμούς – με το… συμπάθιο, αλλά αυτά είναι σαχλαμάρες, ή επί το ευγενικότερον προφάσεις εν αμαρτίαις!

Οσοι χρησιμοποιούμε, ιδίως τώρα το καλοκαίρι, το μετρό… τραβάμε των παθών μας τον τάραχο -και μόνη «ελπίδα» (που θα αποδειχθεί όμως φρούδα!) η υπόσχεση της «Αττικό Μετρό» να εγκαταστήσει κλιματισμό σε «κάποιους» από τους κεντρικούς σταθμούς- ποιο το όφελος; Οι συρμοί που θα περνούν θα «τραβάνε» μέσα στις σήραγγες τον κλιματιζόμενο αέρα, οι σταθμοί θα κλιματίζονται ανεπαρκώς – αλλά ακόμη και αυτή η «ανακούφιση» που θα παρέχουν, θα είναι άκρως επικίνδυνη και βασανιστική για το επιβατηγό κοινό, που θα «μπαίνει» στον σταθμό από μια υψηλή εξωτερική θερμοκρασία, όσο περιμένει τον συρμό θα «ανακουφίζεται», μετά θα… μπαίνει στον MH κλιματιζόμενο συρμό, θα ξαναγίνεται μούσκεμα στα 10 – 20 λεπτά της διαδρομής, για να… βγει πάλι για λίγο σε «δροσερό σταθμό» και μετά στην καΐλα!

Αλήθεια, αφού η εγκατάσταση κλιματισμού «είναι τεχνικώς αδύνατη», τότε γιατί… οι 7 νέοι συρμοί που παραγγέλθηκαν για το μετρό ΕΧΟΥκλιματισμό; Και γιατί οι συρμοί των ΗΣΑΠ (προφανώς η διοίκηση της εταιρείας αυτής είναι πιο… «εκσυγχρονισμένη»!) ετοιμάζονται να εφοδιαστούν ΟΛΟΙ με κλιματιστικά μηχανήματα (ο πρώτος «πιλοτικός» πενταβάγονος συρμός λειτούργησε με καταπληκτικά αποτελέσματα!) για να είναι έτοιμοι όσο πιο πολλοί είναι δυνατόν για το 2004; Ας… κάνει η «Αττικό Μετρό» ένα «συναδελφικό» τηλεφώνημα στους ΗΣΑΠ, ας μάθει πως εύκολα οι συρμοί μπορούν να κλιματιστούν, και ας πάει να… μουσκεύει την ήδη «γκρίζα καθημερινότητά» μας, και με τον ιδρώτα μας!

Καλό Σαββατοκύριακο!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή