Παρεκτροπή

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο πλαίσιο της προσπάθειάς της για συνεχή και έγκυρη ενημέρωση των αναγνωστών της, η «K» δημοσιεύει τακτικά δημοσκοπήσεις δοκιμασμένων και κατά γενική ομολογία αξιόπιστων εταιρειών. Μία εξ αυτών είναι το εβδομαδιαίο πολιτικό βαρόμετρο της V-PRC, που πραγματοποιείται για λογιαριασμό του ραδιοσταθμού «ΣΚΑΪ». Χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αποπειράθηκε με τον γνωστό στρεψόδικο και αήθη τρόπο να αμφισβητήσει την αξιοπιστία της εν λόγω μέτρησης. Προφανώς, επειδή έδειξε μία δυσμενή για το κυβερνών κόμμα τροπή όλων σχεδόν των δεικτών, μη εξαιρουμένης της πρόθεσης ψήφου.

Δεν υπάρχει πολιτικός παρατηρητής, που να διαφωνεί με την άποψη ότι ο τεράστιος πολιτικός θόρυβος που προεκλήθη από τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης Πάχτα έβλαψε σημαντικά το ΠΑΣΟΚ και ειδικότερα τη φιλότιμη προσπάθεια του κ. Γιώργου Παπανδρέου να προβάλει ένα νέο πρόσωπο για το κόμμα του. Το πολιτικό βαρόμετρο κατέγραψε μία αύξηση της διαφοράς στην πρόθεση ψήφου κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα. Από 3,2 που ήταν την περασμένη εβδομάδα, ανήλθε στις 4,3 μονάδες.

Εάν προέκυπτε ένα άλμα στον δείκτη της πρόθεσης ψήφου, θα μπορούσε ενδεχομένως κάποιος να εκφράσει επιφύλαξη. H διεύρυνση του προβαδίσματος της Ν.Δ., όμως, κινήθηκε στα αναμενόμενα πλαίσια. Και βεβαίως, δεν μπορεί κανείς αυτήν τη στιγμή να προβλέψει με απόλυτη σιγουριά, εάν η αύξηση της μίας περίπου μονάδας θα διατηρηθεί ή όχι. H εν λόγω δημοσκόπηση, όπως κάθε δημοσκόπηση, κατέγραψε τον συσχετισμό των εκλογικών δυνάμεων της συγκεκριμένης στιγμής και τίποτα περισσότερο.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Χρήστος Πρωτόπαπας χαρακτήρισε την δημοσκόπηση της V-PRC «πολιτικά αναξιόπιστη» και «επιστημονικά ασθενή», επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά ότι συνεχίζει να λειτουργεί ως επίσημος προπαγανδιστής της κυβέρνησης Σημίτη. Το ύφος και το ήθος του, άλλωστε, είναι γνωστά στην κοινή γνώμη.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ισχυρίσθηκε ότι στα προς δημοσίευση αποτελέσματα τηλεφωνικών δημοσκοπήσεων δεν πρέπει να περιλαμβάνεται ο κρίσιμος δείκτης της πρόθεσης ψήφου! Επικαλέσθηκε, μάλιστα, έναν παλαιό άτυπο κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος, όμως, δεν απαγορεύει τη δημοσίευση της πρόθεσης ψήφου σε τηλεφωνικές έρευνες.

Αξίζει να υπογραμμισθεί ότι κορυφαίες εταιρείες στη Δύση, μεταξύ αυτών και η πρωτοπόρος αμερικανική «Γκάλοπ», χρησιμοποιούν κατά κανόνα ή σχεδόν αποκλειστικά τις τηλεφωνικές έρευνες. Ανεξαρτήτως αυτού, όμως, υπάρχει το πραγματικό επιχείρημα. Σε συνθήκες προεκλογικού πυρετού, όπως οι τωρινές, τα γεγονότα τρέχουν και μόνο οι τηλεφωνικές έρευνες είναι σε θέση να αποτυπώσουν άμεσα τις συντελούμενες αλλαγές στις προτιμήσεις του εκλογικού σώματος. Οταν, μάλιστα, δεν πρόκειται για μεμονωμένη, αλλά ανά εβδομάδα επαναλαμβανόμενη μέτρηση, η δυνατότητα συγκρίσεων εξισορροπεί τα εγγενή μειονεκτήματα της μεθόδου. Προσφέρει ένα χρήσιμο εργαλείο στα κομματικά επιτελεία και μία κατά το δυνατόν αξιόπιστη ενημέρωση στην κοινή γνώμη.

Ολα αυτά είναι αρκούντως προφανή και δεν θα έπρεπε να απασχολούν τη δημοσιότητα. Πολύ περισσότερο, δεν θα έπρεπε να αλλοιώνονται από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σαν πρώτη ύλη για προπαγανδιστικά παιχνίδια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή