Ανεμοδεικτης

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Φιλοξενούμενοι» σε αυτοκίνητο φιλικής οικογένειας για την σαββατοβραδινή έξοδο για Βουλιαγμένη αισθανθήκαμε «προνομιούχοι» από το γεγονός ότι ο φίλος οδηγός, εφοδιασμένος με το ειδικό μηχανάκι «E-PASS», πέρασε άνετα και γρήγορα από τα διόδια της «Αττικής Οδού», αφήνοντας τους άλλους γιωταχήδες καθηλωμένους στις μικρές ουρές στους άλλους, εκτός «E-PASS» σταθμούς ελέγχου να καταβάλουν το αντίτιμο των διοδίων. Με το σύστημα, όχι μόνο κάθε διέλευση (ιδίως αν είσαι συχνός χρήστης) σου στοιχίζει φθηνότερα, αλλά αποφεύγεις τα μποτιλιαρίσματα και τον συνακόλουθο εκνευρισμό. Τις ίδιες σκέψεις είχαμε κάνει σε μια καλοκαιρινή εξόρμηση (απόγευμα Παρασκευής, ημέρα… βασάνων λόγω μαζικής εξόδου!) για την Επίδαυρο, όταν υποχρεωθήκαμε να περιμένουμε περίπου 40 λεπτά στα διόδια της Ελευσίνας, ενώ οι κάτοιχοι «ΤΕΟ-ΡΑSS» (όπου TEO «Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας») το αντίστοιχο δηλαδή του «E-PASS» της «Αττικής Οδού», περνούσαν στο άψε-σβήσε, γλιτώνοντας τον εκνευρισμό – και βεβαίως μειώνοντας τον τελικό χρόνο της διαδρομής κατά πολύ!

Σκεφθήκαμε, σε εκείνη την περίπτωση, να ζητήσουμε να γίνουμε κάτοχοι του «μαγικού» μηχανήματος, ιδίως επειδή χρησιμοποιούμε συχνά την Εθνική Κορίνθου, ρωτήσαμε τι έπρεπε να κάνουμε, μας είπαν να… βγούμε από τη σειρά και να πάμε σε ένα ειδικό γκισέ, είχαμε αργήσει, τελικά το αναβάλαμε για άλλη φορά, που λόγω… αμέλειας, δεν ήρθε ποτέ! Κουβεντιάσαμε την «ευκολία» και με τον φίλο και «γείτονα» στην «K» Παντελή Μπουκάλα, μας εξήγησε (αυτός πάει συχνά-πυκνά στο Μεσολόγγι…) πως τελικά μόνο στα «μεγάλα» διόδια με τα πολλά γκισέ βολεύει το «ΤΕΟ-ΡΑSS», γιατί στα μικρά (λ.χ. σαν αυτά του Ξυλόκαστρου…) έτσι και πέσεις σε «ουρά» μεγάλη, είτε έχεις είτε δεν έχεις το «μηχανάκι» τον ίδιο χρόνο θα σου πάρει μέχρι να φτάσεις στο σημείο ελέγχου, και… εγκαταλείψαμε την ιδέα του «εκσυγχρονισμού» μας!

Κάτι πρέπει (και σίγουρα μπορεί…) να κάνει ο πρόεδρος του «TEO» Παναγιώτης Δελημήτσος, όχι μόνο για να διευκολύνει τους κατόχους του «ΤΕΟ-ΡΑSS», αλλά μέσω της εξυπηρέτησής τους να… παρασύρει και άλλους χρήστες των εθνικών οδών να προμηθευτούν τέτοια «μηχανάκια», ώστε συνολικά οι ουρές και η καθυστέρηση να μειωθούν αισθητά στα διόδια – ιδίως στις μεγάλες «εξόδους» και εισόδους, και τα πάντα «φορτωμένα» καλοκαιριάτικα Παρασκευοσαββατοκύριακα… Να διαφημίσει το σύστημα, να κάνει πιο εύκολη την απόκτησή του, να προχωρήσει σε σημαντικές εκπτώσεις (ανάλογα με τη συχνότητα χρήσης) και, κάτι ακόμη απολύτως απαραίτητο:

Να έρθει σε συνεννόηση (αν δεν είναι αποκλειστικά δική του αρμοδιότητα, ας μεσολαβήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ ή το υπουργείο Μεταφορών – κάποιος αρμόδιος τέλος πάντων…) με την «Αττική Οδό» έτσι ώστε να βρεθεί κάποιος συνδυασμός να υπάρχει μόνο ENA «μηχανάκι» για την αυτόματη διέλευση (με ταυτόχρονη «χρέωση» και αφαίρεση μονάδων από το μηχανάκι…) τόσο από τους σταθμούς ελέγχου των εθνικών οδών, όσο και τους αντίστοιχους της «Αττικής». Δεν υπάρχει κανένας λόγος ο γιωταχής που θέλει να επωφεληθεί της ευκολίας του συστήματος να… «φορτώνει» το αυτοκίνητό του με μηχανάκια, και ανάλογα με το πού κινείται να επιλέγει ποιο μηχάνημα θα «δείξει» για να γίνει η «αναγνώριση» και η αφαίρεση μονάδων. Ενα και μόνο μηχάνημα…

Με τις δυνατότητες και τις ευκολίες που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία, αυτός ο συνδυασμός είναι απολύτως εφικτός. Θα προμηθεύεται ο χρήστης το μηχάνημα είτε από το «TEO» είτε από την «Αττική», θα το «φορτώνει» μονάδες και κάθε φορά που θα διέρχεται από κάποιο σημείο ελέγχου, θα αφαιρούνται οι ανάλογες μονάδες που θα «χρεώνονται» είτε στη μια επιχείρηση είτε στην άλλη – και κάθε τόσο θα γίνεται η απόδοση λογαριασμού μεταξύ τους, «τόσες» διελεύσεις στη μια, τόσες στην άλλη. Θέμα συμφωνίας είναι – ο ηλεκτρονικός «διαχωρισμός» και η ανάλογη πιστο-χρέωση τεχνικά είναι πολύ εύκολη υπόθεση. Αρκεί να υπάρξει «πολιτική βούληση» να συνεργασθούν, έτσι που όχι μόνο να διευκολυνθεί το κοινό αλλά και οι δύο εταιρείες να δουν τον «τζίρο» τους από το σύστημα να αυξάνεται, αφού η μεγαλύτερη διευκόλυνση των οδηγών, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα αυξήσει και τη «ζήτηση»…

Σε μια τέτοια προοπτική, είναι βεβαίως όρος εκ των ων ουκ άνευ να υπάρξουν προβλέψεις για τη διευκόλυνση των κατόχων «PASS», λ.χ. να αυξηθούν οι ειδικές λωρίδες στα διόδια, να δημιουργηθούν κι άλλα σημεία ελέγχου (ιδίως στις εθνικές οδούς) όπου υπάρχουν σταθμοί, για να μειωθούν οι ουρές και τα μποτιλιαρίσματα, οι «ανανεώσεις» των μηχανημάτων με μονάδες να γίνονται σε περισσότερα σημεία και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες.

Θα μπορούσε να υπάρξει και πολιτική παρότρυνσης για χρήση των «PASS», ας πούμε σταδιακά (και με την αύξηση της χρήσης του συστήματος) να δημιουργούνται περισσότερα σημεία «ηλεκτρονικού» ελέγχου, και να μειώνονται τα «συμβατικά» με το προσωπικό, ώστε οι οδηγοί να στρέφονται στην προμήθεια «PASS». Γιατί, π.χ. στα διόδια της Κορίνθου ή της Ελευσίνας τα «TEO PASS» να είναι μόνο… ένα, κι όχι περισσότερα – και με την πάροδο του χρόνου αλλά και την ανάλογη «πολιτική πωλήσεων» το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με τα διόδια στην «Αττική Οδό».

Καταταλαιπωρούμεθα τόσο πολύ σε όλους τους τομείς της (έρμης…) καθημερινότητάς μας, που κάθε πρόταση για μείωση της ταλαιπωρίας και του άγχους, κάτι περισσότερο από καλοδεχούμενη…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή