Φορολογήστε την καλοπέραση!

Φορολογήστε την καλοπέραση!

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H ανάπτυξη της οικονομίας με 4% στο πρώτο τρίμηνο είναι ίσως η πιο εντυπωσιακή και ελπιδοφόρα εξέλιξη, αφού μόνο αν αυξάνεται γρήγορα το ΑΕΠ θα εξοικονομηθούν πόροι για άσκηση κοινωνικής πολιτικής, θα γίνουν περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές και θα αρχίσει να απορροφάται το τεράστιο δημόσιο χρέος. Επειδή όμως στις σύγχρονες δημοκρατίες η δυναμική και η συμβολή της ανάπτυξης δεν είναι μονοδιάστατη, δεν περιορίζεται, δηλαδή, μόνο στο ποσοστό της αύξησης, αλλά και στο πώς αυτό διαχέεται σε όλη την κοινωνία, έχει ενδιαφέρον να ασχοληθεί η κυβέρνηση με μέτρα που θα βελτιώσουν την κατανομή του εθνικού εισοδήματος.

Διότι, αν κρίνουμε από τις αρνητικές επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης σε κλάδους της ελληνικής βιομηχανίας με τους χιλιάδες νέους ανέργους, αν παρατηρήσουμε ότι στις μεγάλες πόλεις η μεσαία τάξη συνθλίβεται από τα ισχυρά εμπορικά δίκτυα και διευρύνεται ο κύκλος με τους νεόπτωχους, τότε έχει σημάνει η ώρα και για στοχευμένες δράσεις στήριξης του κοινωνικού ιστού (όπως κάνει π.χ. η κυβέρνηση για τους ανέργους της Νάουσας), αλλά και για φορολογικά μέτρα εις βάρος της προκλητικής κατανάλωσης, προκειμένου να εξευρεθούν πόροι χρηματοδότησης της κοινωνικής πολιτικής. Προχθές, η επιτυχημένη Γερμανίδα καγκελάριος κ. Αγκελα Μέρκελ ανακοίνωσε κατάργηση φοροαπαλλαγών, κυρίως στα πολυτελή αυτοκίνητα, αλλά και αύξηση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή στα ατομικά εισοδήματα, άνω των 250.000 ευρώ τον χρόνο, από 42% σε 45%.

Στην Ελλάδα, τα πολυτελή αυτοκίνητα και κυρίως τα τζιπ είναι τόσο πολλά (στους δρόμους γύρω από το Κολωνάκι, το κέντρο της Κηφισιάς και της Γλυφάδας είναι παρκαρισμένες ολόκληρες περιουσίες σε αυτοκίνητα Cayenne, Cherokee, Touareg κ.λπ.) ώστε προκαλούν την έκπληξη σε υψηλούς ξένους επισκέπτες που λένε στους Ελληνες υπουργούς ότι το φαινόμενο αυτό δεν συναντάται αναλογικά τουλάχιστον, ούτε στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο ή το Παρίσι. Βέβαια, στην Ελλάδα την οκταετία του ΠΑΣΟΚ με τη φούσκα του Χρηματιστηρίου, τα ολυμπιακά έργα και τις άλλες κρατικές συμβάσεις, δημιουργήθηκαν από τη μια μέρα στην άλλη τεράστιες περιουσίες, οι κάτοχοι των οποίων με τη συμπεριφορά νεόπλουτων, τις πρώτες αγορές που έκαναν ήταν πολυτελή διαμερίσματα και πανάκριβα τζιπ. Αυτή η προκλητική καλοπέραση, που οι πηγές χρηματοδότησής της, αν δεν είναι ύποπτες, είναι πάντως αμφιλεγόμενες, δεν πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας του υπουργείου Οικονομικών; Ξέρω ότι έχει καταργηθεί το τεκμήριο του αυτοκινήτου για οχήματα εργοστασιακής αξίας μέχρι 50.000 ευρώ, άρα εμπορικής 80.000. Αλλά κ. υφυπουργέ Οικονομικών, κ. Μπέζα, γιατί δεν διασταυρώνετε με το TAXIS τι εισοδήματα δηλώνουν οι κάτοχοι αυτών των πολυτελών αυτοκινήτων; Και εν πάση περιπτώσει, γιατί να είναι ευνοϊκότερη η φορολογία στα τζιπ σε σχέση με λοιπά αυτοκίνητα ισοδύναμου κυβισμού;

Γνωρίζω, επίσης, ότι πολλές εταιρείες μισθώνουν με λίζινγκ πολυτελή τζιπ, τα οποία τα δίνουν στα υψηλόβαθμα στελέχη τους, ενώ το ενοίκιο βαρύνει την τράπεζα, τη βιομηχανία ή ακόμη και την εφημερίδα. Γιατί; Στο εξωτερικό το στέλεχος που αμείβεται με τη χρήση πολυτελούς αυτοκινήτου, τη συνυπολογίζει στο εισόδημά του και φορολογείται. Επειδή ο κ. Γ. Αλογοσκούφης ετοιμάζεται να μειώσει τους συντελεστές στα εισοδήματα, ας σκεφθεί αν είναι σωστό να παραμείνει στο 40% το κλιμάκιο εισοδήματος π.χ. άνω των 100.000 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή