Ενας ρομαντικός ΚΟΚ

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν είμαι σε θέση να κρίνω τον νέο αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Δεν οδηγώ και δεν γνωρίζω καν όλα τα σήματα της Τροχαίας. Συχνά περιμένω στο πεζοδρόμιο πότε θα ανάψει το πράσινο για να περάσω απέναντι. Και διαπιστώνω ότι αρκετοί συνέλληνες παραβιάζουν το κόκκινο και μάλιστα με αυξημένη ταχύτητα. Γι’ αυτό κλονίσθηκε η εμπιστοσύνη μου στο πράσινο και καλού – κακού περιμένω μερικά δευτερόλεπτα με αναμμένο το πράσινο. Αυτό σας συμβουλεύω να κάνετε και σεις.

Απ’ ό,τι διάβασα στις εφημερίδες και άκουσα στις τηλεοράσεις οι χρήστες αυτοκινήτου στη συντριπτική τους πλειοψηφία θεωρούν τα αυστηρά πρόστιμα για παραβάσεις του νέου ΚΟΚ αποκλειστικά εισπρακτικού χαρακτήρα. Πόσα, όμως, μπορεί να εισπράξει το κράτος από πρόστιμα τροχαίων παραβάσεων; Νομίζω ένα μικρό μέρος του ξεχειλωμένου κρατικού προϋπολογισμού. Τείνω, λοιπόν, να πιστέψω ότι οι συντάκτες του νέου ΚΟΚ θεωρούν ότι η αυστηρότητα των ποινών θα περιορίσει τις τροχαίες παραβάσεις και κυρίως τα θύματά τους, αν και η αυστηρότητα των ποινών ποτέ δεν περιόρισε την παραβατικότητα γενικά.

Σκέφτομαι π.χ. τις ποινές για παράνομο παρκάρισμα. Σε πάμπολλα σημεία της Αττικής (ίσως και των περιφερειακών πόλεων), τουλάχιστον κατά το μισό εικοσιτετράωρο δεν υπάρχει νόμιμο παρκάρισμα ούτε στον δρόμο ούτε σε ειδικούς χώρους. Υπάρχει μόνο παράνομο παρκάρισμα και αυτό χρησιμοποιούν όλοι… οι νομοταγείς πολίτες. Πιστεύετε πραγματικά ότι οι αυστηρές ποινές θα περιορίσουν το μοναδικό εν χρήσει παρκάρισμα, το παράνομο; Με δυο λόγια, λείπει παντελώς η κατάλληλη υποδομή για την εφαρμογή ενός αυστηρού ΚΟΚ.

Οι διατάξεις του νέου ΚΟΚ για τα ιππήλατα οχήματα και για τα κυκλοφορούντα κοπάδια κακώς επέσυραν τον χλευασμό και την ειρωνεία των σχολιαστών. Κατά τη γνώμη μου, αποκαλύπτουν ρομαντισμό και ακατανίκητη νοσταλγία για μορφές κυκλοφορίας που είναι πλέον σπάνιες, αλλά παραμένουν γραφικές. Δεν είναι ακριβές ότι έχουν εξαφανισθεί τα ιππήλατα οχήματα, άρα είναι άχρηστες οι διατάξεις που αναφέρονται σε αυτά. Γύρω από την Ακρόπολη συναντάμε συχνά δυο-τρία στολισμένα μόνιππα που προσφέρονται στους τουρίστες για μια ρομαντική βόλτα γύρω από τον Ιερό Βράχο. Στα νησιά συναντάμε περισσότερα.

Η μέριμνα για την κυκλοφορία των κοπαδιών είναι όντως συγκινητική. Οι συντάκτες όμως του νέου ΚΟΚ μάλλον έχουν πολλά χρόνια να παρακολουθήσουν την κυκλοφορία ενός κοπαδιού. Ο αρμόδιος υπουργός, ο κ. Λιάπης, αμφιβάλλω αν ποτέ στη ζωή του έτυχε να δει κοπάδι… Το κόκκινο φωτάκι που υποχρεούται να φέρει στην ουρά του το τελευταίο πρόβατο ή η τελευταία κατσίκα του κοπαδιού, προκαλεί απορίες και ερωτήματα. Πρώτα πρώτα, τα κοπάδια πολύ σπάνια κυκλοφορούν τη νύχτα ή μέσα στην ομίχλη, ώστε να χρειάζονται κόκκινο φωτάκι. Δεύτερο, δεν μας εξηγεί ο ΚΟΚ πώς θα στερεωθεί το κόκκινο φαναράκι στην ουρά του προβάτου ή της γίδας, που είναι και ολισθηρή.

Και το κυριότερο: δεν υπάρχει πρόβατο ή κατσίκα που μόνιμα να κατέχει την τελευταία θέση του κοπαδιού. Εκείνο που προφανώς αγνοούν ο αρμόδιος κ. Λιάπης και ο συναρμόδιος κ. Πολύδωρας (ή αντιστρόφως) είναι ότι το κοπάδι είναι μια αυστηρά ιεραρχημένη ομάδα, για να μην πω κοινωνία. Του κοπαδιού προηγείται το «γκεσέμι», ένα εύρωστο κριάρι ή ένας μεγαλόσωμος και ζωηρός τράγος, και οι δύο με μεγάλα κέρατα. Το υπόλοιπο κοπάδι αποτελείται από υποταγμένα θηλυκά τα οποία έπειτα από διαπάλη αιώνων με το αρσενικό αναγνώρισαν το θρίαμβό του και «το στεφάνωσαν με ένα ζευγάρι κέρατα», για να θυμηθούμε το καλαμπούρι του Ενγκελς στο «Καταγωγή της Οικογένειας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή